Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16381 til 16400 af 18123
-
bytte af SRP / gennemlæsning
ForumindlægHej Jeg har skrevet SRP omkring Vektorfunktioner og det skrå kast med luftmodstand i MatA og FysA og søger en der kunne tænke sig at læse den igennem. Du behøver ikke have kendskab til emnet, men at du ved lidt om Matematik og fysik generelt ville nok ikke gøre noget. Jeg tænker at vi kun... -
Frit fald m. papirkageforme?
ForumindlægHej!Jeg har store problemer med fysik, så jeg spørger måske dumt nu, men vi har lavet et forsøg med at lade nogle papirkageforme falde frit fra en højde og vi har så målt på den tid faldet tager samt massen af formene (vi øger efter hvert forsøg massen ved at sætte flere forme oven i hinanden. Je... -
EKSAMEN! SOS! Please hjælp
ForumindlægJeg har skal op til fysik/ kemi eksamen på tirsdag, så jeg er ved at forbedrede nogle forsøg i de forskellig ting jeg kan trække. Men jeg er gået kold ved forsøg til Salte (syre og base) Jeg har et forsøg, hvor jeg blande HCL sammen med NaOH så jeg får en ph. på ca 7. Derefter vil jeg koge alt v... -
Stoffet mellem stjernerne?!?!?!
ForumindlægGodaften i dejlige mennesker. Jeg er kørt fuldstændig fast i en fysik opg og det ville være super lækkert hvis i kunne hjælpe mig. Stoffet mellem stjernerne i en galakse består hovedsageligt af hydrogenatomer. Fordelingen af hydrogenatomerne kan fastlægges, idet de udsender stråling i radiobølgeo... -
Den relative afvigelse.
ForumindlægHej kære studieportalen. Jeg skal aflevere min fysik rapport om et laserforsøg her om lidt, men jeg grubler over en sidste udregning.Det skyldes måske mest at jeg er en smule dårlig til matematik. Jeg vil springe over at forklare jer hvordan jeg har fundet mine udregninger, men istedet bare gå d... -
tyngdekraftens projektioner
ForumindlægHejI forbindelse med en tværfaglig opgave i matemtik/fysik er der denne her opgave.e) Beregn tyngdekraften på vognen og tyngdekraftens projektioner parallelt og vinkelret på skråplanet.Tyngdekraften har jeg fundet (g*m) nemt nok.Men hvad vil det sige at finde "tyngdekraftens projektioner par... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anat... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anatomi, fy... -
Statisk friktionsmodstand
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en fysik opgave jeg ikke kan gennemskue. Opgaven lyder således. "En plastickasse kan stå på et skråstillet bord uden at begynde at glide så længe bordets vinkel med vandret er mindre end 25 grader. Hvad er den statiske gnidningmodstand?" Jeg ved, a... -
Perspektivering til eksamen
ForumindlægFysik eksamen nærmerer sig, og som alle andre vil man gerne lave en god præstation. Jeg er dog stadig lidt usikker på, hvad man kan gøre for at komme helt op at ringe, denne såkaldte perspektivering og abstraktionsevne som giver gode point. Jeg har læst på stoffet i nogle dage nu, og kan godt mær... -
pH-værdi
ForumindlægHej Sidder med en fysik/kemi-rapport, og blev pludselig i tvivl om noget af det jeg havde skrevet. Er der nogle der kan fortælle mig, om jeg har fat i noget rigtigt med dette afsnit? Når man måler pH-værdien, måler man koncentrationen af H+ ioner i forhold til koncentrationen af OH- ioner. ... -
HÆLP..HASTER VIRKELIG MEGET !!!!!
Forumindlæghej jeg sidder med en fysik opg. som jeg ikke vide hvad jeg skal gøre!! PLZ. help! opg. lyder sådan: En cyklist kører med farten 20 km/h og bremser hurtigt op, så han kommer til at holde stille. Under opbremsning afsættes den kinetiske energi som varme i baghjulets nav og i dækket. Vi tænker os, ... -
Hjææælp- AT
ForumindlægHej alle sammen. har virkelig brug for hjælp da jeg skal begynde på min 2.g synopsis nu på onsdag. Er lidt i tvivl. Emnet er jo Fremtiden visioner og forudsigelser. jeg har disse fag at vælge imellem Engelsk, Samfundsfag, Fysik, NG, Matematik Tænker mest at skrive i samfundsfag og engelsk og så m... -
Mon det er det rigtige?
ForumindlægMin lære, altså min dansk lære har sagt til mig at det er en dårlig ide, at jeg starter på gymnasium.. Hun mener jeg er simpelthen ikke kan klare gymnasium, og derfor skal jeg op til optagelsesprøve på mandag, (27 april). Mine andre lærer har sagt at jeg godt kan klare det.. Men jeg vil rigtig ge... -
hjælp til massefylde rapport..
ForumindlægHej,..Jeg har fået min første fysik rapport for ;) den handler selvfølgelig om massefyldeformålet er jo at bestemme bl.a. vands massefyldejeg er nået til punktet "databehandling"der skal jeg finde ud af hvad vands massefylde er ifølge det forsøg jeg lavede ( måleglas og vægt)jeg har jo ... -
lodret kast opgave
Forumindlæggodaften.. jeg sidder med en lille fysik opgave, som driller lidt..Opgaven lyder:Et lodret kast med en bold varede 3,0 s fra start til bolden var i samme højde igen.a) Hvilken begyndelseshastighed havde bolden?b) Hvor højt nåede den?a )jeg har kigget på formlen : v=a*t+v_0, og jeg ved jo at til t... -
Søgning af indlæg her på siden.
ForumindlægHejHvordan søger i forskelige gamle indlæg herpå siden? Det er jo smartest lige at se om nogen har stillet spørgsmål til samme opg. før. f.eks. i mat eller fysik. Men hvad skal man skrive for finde den opgave. Man ved jo ikke, hvis der har været samme spørgsmål før, hvad den er blevet kaldt og de... -
en enkelt opgave? hjæælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne fysik opgave? -Massen af vandet i et bassin er 250 ton. Hvert bassin er 7,5 m bredt og 22,0 m langt. a) Beregn, hvor højt vandet står i bassinet. Jeg har fået a til 1,5151 m. -Hvis vandstanden i det nederste bassin er højere end vandstanden i det øverste b... -
Totalrefleksion
ForumindlægHej Jeg skal snart op i fysik årsprøve, så sad lige og læste om totalrefleksion, men der er noget jeg ikke helt forstå. Hvad er grænsevinklen? er det den der er 90 grader. Hvordan dannes totalrefleksion? Altså sådan som jeg har forstået det bliver det dannet, når lys kommer fra et stof med stort ... -
2008 eksamensøpørgsmål 5c - haster
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med spørgsmål 5c fra stx Fysik A eksamen fra 2008. Det handler om en bjergbestiger, som falder ned fra en klippe, men bliver bremset af sit reb. Spørgsmålet går ud på, at finde ud af hvornår hans hastighed er størst. Vi ved, at han falder 16,1 meter i frit ...
