Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16401 til 16420 af 17507
-
Betastråling
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder sidder her og skal skrive om Alfa, Beta og Gamma stråling. Alfa og Gamma stråling har jeg ikke de store problemer med. Dog med Beta har først lært (og forstået det som) at den kun udsender elektroner, "beta minus". Så efter lidt søgning på nettet fandt jeg ud af den... -
Har brug for hjælp til basiskemi :( Haster!
ForumindlægHej allesammen, står i en nødsituation, har været en del syg i kemi, og har svært ved at forstå følg. opgaver, håber i kan hjælpe mig til at forstå dem bedre. på forhånd tak :) Opg 1: Betragt forbrændingen af butangas (C4H10) fra campinggasbeholderen C4H10(g)+O2(g) --> CO2(g)+H2O(l) Der anve... -
Indgreb i et ligevægtssystem
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en rapport om indgreb i et ligevægtssystem, og jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. 1. Vi skulle udføre et lille forsøg: vi fyldte noget 0,1M KSCN op i et reagensglas og tilsatte et par dråber 0,1M AgNO(3) - her skulle vi noter iagttagelserne og ... -
[Hjælp] Diktatorens selviscenesætterlse (Psyk + Hist)
ForumindlægHej alle sammen, Det er nu ved at være tid til den store arbejdsproces med AT10 synopsen, men ville lige rådføre mig herinde inden da. Emnet lyder således: Diktatorens selviscenesættelse og dets konsekvenser . Diktatoren som jeg vil kigge nærmere på er Hitler, da der findes et hav af materiale... -
AT-synopsis 11 - metode afsnit
ForumindlægHey guys, nogen der kan give mig nogle kommentarer til mit metode afsnit, jeg har skrevet om den perfektionerede krop og sundhedsidealet, under emnet ''at være på'' hvor iscenesættelse af sig selv og moderne teknologi skal indgå. Metode Jeg valgt at skrive om den perfektionerede ... -
Rettelse med 2 fysikopgaver - gymniveau!
ForumindlægHej allesammen :). Vi arbejder med "Den lille neutron" på klassen, og jeg har fået stillet nedenstående spørgsmål: 7. Solen udstråler en effekt på 3,85⋅1026W. Langt størstedelen denne effektproduktion stammer fra fusionsreaktionen: 4 1/1 H → 4/2He + 2e+ + 2νe , som kaldes p... -
Rilleafstanden på en CD
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder med en rigtig træls fysikrapport (synes jeg selv) og bliver ved med at finde frem til et resultat, jeg overhovedet ikke synes, der virker rigtigt. Vi skal skrive en rapport om laserlys' bølgelængde og skal bruge disse tal til så at udregne rilleafstanden på en CD. ... -
Cirkelbevægelser !!!HJÆLP!!! Udledning af lignign!
ForumindlægHejsa folkens, Jeg har brug for hjælp til mit fysik projekt det er 2.g HTX. Det omhandler cirkelbevægelser. Formålet med projektet er at belyse kræfterne i en jævn cirkulær bevægelse, herved forstået centripetal kræften, farten, accelerationen og vinkelhastigheden. Jeg skal lave en såkaldt "... -
Tekst om H.A Brendekilde, Mundtlig dansk
ForumindlægHej, Jeg skal op i mundlig dansk på fredag. Jeg har fundet et tekststykke om H.A Brendekilde som jeg skal læse op som mit højtlæsningsstykke. Men der er er stykke, som jeg ikke rigtig forstår.. det er det, der er understreget og i fed.. Teksten er dette stykke: H.A. Brendekilde forsøgte s... -
Fosterdiagnostisk og samf (sociologi) - HASTER!
ForumindlægHej Jeg sidder i noget af et problem. I min AT-eksamen har jeg valgt at skrive i biologi og samfundsfag, under emnet, "kampen for det perfekte barn", i kampen for det gode liv. Mine problemstillinger lyder således: 1. Hvilke biologiske teknologier har vi til rådighed i kampe... -
hjælp til matematik projekt
ForumindlægDu skal bruge nogle resultater, hvor strålingen fra en radioaktiv kilde er blevet målt som funktion af blytykkelsen. afstand tællinger korrigerede i mm per 60 sek tællinger 0 122 110 2 106 94 4 96 84 6 81 69 8 69 57 10 49 37 12 47 35 14 49 37 Målt baggrundstråling 12 tællinger på 60 sekunder Op... -
Rette fejl i sætninger
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og skal rette fejl i ti sætninger. Der kan godt være flere fejl i hver sætning. Jeg har forsøgt og har rettet nogle fejl, men kniber med at finde fejl i dem alle sammen, så håbede i kunne give en hånd :) 1. It's imprtant to be friendly wit... -
Udeblivelse af biologieksamen i morgen
ForumindlægHej Studieportalen Jeg ved ikke, om jeg skriver på det rette forum, og jeg har aldrig oprettet en tråd herinde før. Mit hoved er helt i stykker på nuværende tidspunkt. Jeg står i den situation, at jeg skal op til en mundtlig biologieksamen i morgen (13-06-2019). Min far har næsten lige fået hjer... -
Ferieloven
ForumindlægHejsa ... Jeg har været ansat i en bager 1 års tid nu som funktionær ( 8 timer ugentligt - og mere) jeg arbejder 3 dage om ugen 7,5 time. i alt ca. 22,5 timer ugentligt. nogle gange weekender og ekstra vagter... Nu er mit problem, at jeg har bedt om ferie 4 uger i industriferien, og får den t... -
Helt lost
ForumindlægHej! Sidder med et, synes jeg selv, stort problem: Jeg tilmeldte mig i dag (var inde og aflevere personligt) et GSK sommersuppleringskursus i matematik A, idet jeg gerne vil læse jordbrugsøkonomi pr. september d.å. Her til eftermiddag modtager jeg så en mail om, at jeg ikke er berettiget til ... -
Isolering af eksponent med x som potens
ForumindlægFunktionerne f og g er givet ved f(x)=3,1 · 1,45x og g(x)=3.2x · 1,7 Opgaven lyder så, at vi skal "Bestemme kordinaterne til alle skæringspunkter mellem funktionernes grafer med 2 decimaler". Da vi ønsker at bestemme ens skæringspunkter (der er 2, jeg har indtegne... -
GSK to gange?
ForumindlægHej, jeg står med følgende dilemma: Jeg har tilmeldt mig et sommerkursus i MAT-A, GSK. Et par dage før kursusstart har jeg sendt en mail med en afmelding til kursusstedet, da jeg så havde tænkt mig at tage samme kursus senere hen på året. Jeg fik ikke et svar på min mail(tror det var GSK... -
Alternativ til dyrlæge
ForumindlægHej alle brugere her på studieportalen. Nu står jeg i den situation at kvotienten til mit drømmestudie(dyrlæge) endnu engang er steget, hvilket gør at mit snit på sølle 9 (9.6 hvis der ganges med 1.08) ikke har en chance for at komme ind. Folk siger at jeg bør søge ind på kvote 2, hvor der er... -
Er disse problemstillinger fyldestgørende nok for AT-eksamen?
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen på fredag og er begyndt mit arbejde med emnet. Jeg lavede synopsis i april og føler jeg har godt styr på det hele da jeg pludselig så på opgave formuleringen som lyder: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor iscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne tek... -
Beregne hovedstol og kassekredit - budget (haster)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til min eksamen i morgen, men er stødt på nogle problemer i en gammel eksamensopgave, jeg har forsøgt at løse. Det drejer sig om en opgave, hvor man skal lave et budget for de kommende 3 år. Man skal udregne restgælden på to banklån for at kunne opskrive bal...
