Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 16401 til 16420 af 17320
-
Kombinatorik - 4 ens og royal straight flush
ForumindlægJeg har et ret kort spørgsmål, det omhandler matematik og kombinatorik. Det er til min SRP og jeg spiller ikke poker normalt. Hvis vi forestiller os, at jeg sidder med to esser på hånden i et pokerspil og jeg vil udregne sandsynligheden for at de sidste to esser kommer i flop, turn og river (jeg... -
Vekselstrøm - invertering af kurve
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP om vekselstrøm og komplekse tal og har netop udført et forsøg, som havde til formål at eftervise faseforskydningen mellem strøm og spænding hhv. i en RC-kreds og en RL-kreds. For at få de rette forskydninger måtte jeg invertere min strømkurve (som i angiver spændingen over/st... -
Rotation af kvaternioner
ForumindlægHej, Jeg sidder med et udtryk for den vektiorielle del af en kvaternions rotation (1), og jeg skal på en eller anden måde have omskrevet udtryk (2) som står herunder. Derudover skal udtryk (2) omskrives til (3) vh.a. man kan omskrive og (1) (2) (3) Som det er lige nu, kan jeg ikke... -
Metode: Diakron/synkron?
ForumindlægHej! Jeg har i min SRP analyseret en dokumentarserie. Selve opgaven lød på: En analyse af afsnit efter eget valg fra dokumentarserien "Mor han er dansker", DR3 2019 med fokus på dokumentarens fremstilling af blandede kærlighedsforhold. I analysen skal indgå filmiske næranalyser af min... -
Hjælp til gittes monolog om venstrefløjen
ForumindlægHeej! Jeg har alvorligt brug for hjælp. Jeg er i den uheldige situation at jeg skal skrive en mini srp opgave som skal afleveres på torsdag. Jeg skal give en analyse og fortolkning af "Gittes monolog om venstrefløjen" af Per Højholt (1984). Jeg forstår slet ikke hvor teksten vil hen ... -
Erfaringer vedr. mat?
ForumindlægHej, På vejne af min kæreste, har jeg et spørgsmål nedenfor, som vi håber nogle kunne komme med lidt input til: "Jeg sidder i en situation hvor det er tid til at vælge SRP fag samt emner. Jeg har længe overvejet hvordan og hvorledes, og har fundet ud af jeg egentlig godt kunne tænke mig at... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægHej Jeg skal have fundet mit endelige fokus i SRP til på tirsdag, mit område er tilsætningsstoffer i fødevarer i Mat A og Kemi A.. Jeg ved at jeg i matematik kan inden for farvestoffer skrive om matricer i den lineære algebra, mit problem er kemi delen. Jeg føler mig virkelig rundt på gulvet hvad... -
Fagkombination til bioteknologi?
ForumindlægJeg har Bioteknologi/Matematik som studieretning, og vil helst skrive SRP indenfor Bioteknologi. Jeg har mulighed for at lave et forsøg inden for måde at finde nye antibiotika, eller andre midler til at hæmme forskellige bakterier eller virus. Min tvivl ligger i, hvilket andet fag jeg ka... -
to koblede differentialligninger, og friedmannligningen
ForumindlægHej. i SRP arbejder jeg med friedmann ligningen, og har fået den opgave at finde ud af hvilket typer diff. ligninger jeg arbejder med. På kvant fandt jeg en note der hentyder, at friedmannligningen er en to koblet diff. ligning, men kan ikke lige gennemskue hvad dette skyldes, derfor er mit spørg... -
Marked og finanskrisen
ForumindlægJeg skal snart skrive SRP, og har valgt at skrive i faget Afsætning og English. Men har ikke ide om hvad skal jeg skrive om, i første omgang tænkte jeg at skrive generalt om den amrikanske marked og finanskrisen, altså hvordan den har pårvirket markedet. MEN' så synes det bliver alt for bre... -
Spørgsmål ift. kildekritik og kildeanalyse
ForumindlægGodaften. Jeg sidder lige og skriver SRP. Jeg er dog lidt i tvivl om noget ift. kildeanalyse. Jeg har fået opgaveformuleringen: Lav en historisk analyse af hvordan og hvorfor Sydafrika overgik til en demokratisk styreform med inddragelse af selvvalgt materiale. Jeg har valgt at dele analyse... -
Optimering af funktioner af to variable
ForumindlægHej jeg er igang med SRP og har fået stillet spørgsmålet: Opstil multiplikatoren som en funktion af to variable og optimer på denne. Jeg har så brugt formlen k=((1)/(1-(c*(t-0.463)-m))), hvor jeg sætter t til 0,463 og lader c og m stå som de to variable. Da jeg skal til at finde stationære punk... -
Sidste Time af Dennis Jürgensen
ForumindlægHej! Til min SRP skal jeg bl.a. analysere "Sidste Time" af Dennis Jürgensen, men for at kunne analysere den er det ret vigtigt at forstå den først. Jeg har nu læst bogen to gange, men er stadigvæk forvirret over slutningen.... Skal det forståes på den måde at det er biologilæreren Gerlu... -
sfærisk geometri cos og sin beviser
ForumindlægHej :) Sidder med mit SRP og kan simpelthen ikke hitte ud af hvordan Cosinus- og Sinusrelationerne i sfærisk geometri fungerer .. tænkte på om der var nogen som ville tage sig den tid og forklare mig detaljeret hvordan man gør? har et kompendie som hedder Matematik højniveau 1 som er skrevet a... -
9/11 Historie A Engelsk A
ForumindlægHej studieportalen, Jeg står og skal til vejledning i morgen, hvor jeg helst skal have et helt konkret emne til min SRP opgave. Da jeg ikke har samf på A, har jeg måtte været nødt til at snuppe Historie for at kunne arbejde med 9/11 og terrorisme. Mit problem er bare, at jeg ikke rigtigt forstå... -
Hvordan finder man frem til hvilken promotion man vil bruge?
ForumindlægHejsa, jeg har SRP i fagene afsætning og engelsk. Jeg skal finde ud af hvordan virksomheden Hay skal benytte promotion på det australske marked. Mit spørgsmål er så bare hvordan finder jeg frem til hvilken slags promotion de skal bruge? Hvilke modeller og lignende kan jeg bruge som kan understø... -
Bevis for Euklids konstruktion af den regulære femkant
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive SRP-opgave i matematik og historie, hvor jeg i matematikdelen skal gå ind og kigge på Euklids Elementer og bevise konstruktionen for en regulær femkant. I beviset skal jeg føre alle de sætninger, definitioner, postulater og aksiomer ind over, som Euklid bruger til... -
JERES MENING OG HOLDNING til 9/11 - diskussion af terror og Al Queda
ForumindlægHej alle :-) Jeg har i dag fået udleveret min SRP, hvor jeg fik fortalt, jeg ville gøre klogt i at inddrage befolkningens meninger og holdninger til emnet. Jeg finder det derfor interessant at høre, hvad I synes terror er? Samtidig ville jeg høre jeres vurd... -
skæring af paraboloide med xy-plan
ForumindlægHejsa :) jeg sidder med min SRP hvor jeg skal omtale den hyperbolske paraboloide. i den forbindelse skal jeg komme ind på de skæringer figuren giver med xy-planet i et xyz-koordinatsystem. Jeg har gennemgået første del, der beskæftiger sig med skæringen over xy-planet, me skæringen under dette pl... -
Pesten i KBH - kilde
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver SRP, og jeg er nået til mit analyserende afsnit.. Jeg skal ved hjælp af kilder analysere hvordan myndighederne i Kbh i 1711 håndterede pesten. Og jeg synes det er meget svært! JEg har fundet disse kilder: http://books.google.dk/books?id=aGjuRhfjYRMC&pg=PA...
