Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16421 til 16440 af 52987
-
JEG ER LOST!
ForumindlægEr der nogen der nogensinde har skrevet en argumentationsanalyse over en avisartikel der hedder "Det rene gaz" og handler om gasleverancen fra Rusland gennem Ukraine til Europa?! Jeg er så lost!! - eller i det mindste bare nogen, der har skrevet en argumentationsanalyse før? og helst ov... -
ENGELSK EKSAMEN
ForumindlægHej :) Har I nogle gode tips til mundtligt engelsk eksamen? Tak på forhånd! -
Hvad betyder.............
ForumindlægHejsa.................. Er der nogle som kan fortælle, mig hvad det vil sige, at være objektiv observerende?? Og hvad der kan ske hvis man ikke er det, i forbindelse med arbejdet med mennesker? På forhånd tak Marianne -
Asger Jorn (Billedkunst)
ForumindlægFornyligt kiggede vi på nogle malerier af Asger Jorn, hvor vi blandt andet så på maleriet "Den foruroligende ælling". Vores billedkunstlærer sagde, at dette maleri ville være godt at lave en billedanalyse af, da det rummer meget. Umiddelbart så kan jeg dog ikke se det store i det :s- se... -
Bevægelse (fysik)
ForumindlægEn dreng kaster sten efter biler fra en motorvejsbro. Broen er 5 meter over vejbanen. En bil kommer kørende med 130 km/t. Da bilens forende er 27 meter fra broen slipper drengen stenen fra hvile. Forden er 3,5 m lang og 1,6 meter høj. Bliver bilen ramt?? Mangler lidt hjælp. Men har fundet frem ti... -
impulsmomentbevarelse
ForumindlægI kender det klassiske eksempel med en ballerina, der snurrer og så trækker armene ind og dermed snurrer hurtigere. Det er klart, at der må være impulsmomentbevarelse og så kan finde at vinkelhastigheden bliver større pga. intertimomentet mindskes. Jeg forstår nu bare ikke, hvad der sker i forh... -
Fysikemner til SSO
ForumindlægHejEr der nogen der kender nogle spændende emner som man kan skrive SSO om i fysik?Og hvortil der også er nogle interessante forsøg.Det må gerne være nogle emner som der ikke er vildt mange der har skrevet om før.Mvh. Maria -
Erhvervsliv og uddannelse
ForumindlægEr der sammenhæng mellem det, man lærer på sit respektive uddannelsessted og det, man gør sig brug af i erhvervslivet?Her tænkes der på videregående akademiker-uddannelser, altså IKKE tømrer, men cand."noget". -
Klimaogave - nogen der vil læse?
ForumindlægHej, Jeg er igang med en klimaopgave og et spørgsmål lyder sådan: "Danmark ligger i en lavtrykszone. Hvordan dannes dette lavtryk, og hvordan udvikler det sig?" Her er jeg gået igang med at svare på spørgsmålet, er dog ikke helt færdig.. men kunne godt tænke mig at nogen lige læste det... -
Spejlbillede af punkt i plan
ForumindlægJeg vil gerne lige have nogle hints til denne opgave.I et koordinatsystem i rummet er en plan givet ved ligningen: x+2y+3z=3Bestem koordinatsættet til spejlbilledet i punktet P(3, 2, 1) i denne plan. -
Hjælp til fysik c-eksamen. :)
ForumindlægHej, jeg skal snart op til fysik eksamen, så jeg er igang med at forbedrede mig ved at besvare alle eksamensspørgsmålene. Dog har jeg lidt svært ved et eksamensspørgsmål, da vi ikke har været så dybt inde i dette emne. Det lyder således: Emne Lys og energi: ''Gør rede for sammenhængen ... -
kemi eksamenssæt 2005
ForumindlægHej jeg er i gang med at løse opgaver i kemi fra eksamen 2005. jeg har opgave 1 og 3, men 2'eren driller. forresten, det er standardforsøg jeg er i gang med at løse.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdfOPGAVE 2:a) jeg har fået; 0,0014g/0,00004g/L = 3... -
Varians gennemsnit Statistik
ForumindlægHej alle,Jeg har 100 obervationer fordelt på 20 stikprøver med 5 observationer i hver stikprøve. Jeg har regnet variansen på alle 100 observationer, samt regnet middelværdierne for hver af de 20 stikprøver og lavet varians på dem.Jeg kan ikke forklare hvorfor variansen på middelværdierne ikke er ... -
Illustreret Videnskab - Telefonen
ForumindlægHej.Jeg skal lave en opgave om telefonen. Dengang, nu og hvordan eksperter (og jeg selv) tror, at telefonen vil se ud i fremtiden.Hertil tænkte jeg, at der garanteret har været en artikel eller to i nogle af udgaverne af Illustreret Videnskab.Så hvis der er nogen af jer, som kan mindes et nr. hvo... -
Aktivitet
ForumindlægHej. Jeg ville lige høre om der er nogen som kan hjælpe mig med en fysikopgave. Opgaven lyder sådan her: I brændselstavene i reaktoren på et atomkraftværk dannes kryptonisotopen 85-36 Kr (85 øverst, 36 nederst)(halveringstid 10,8 år), strontiumisotopen 90-38 Sr (halveringstid 28,1 år) 137-55 Cs (... -
Differentialligning
ForumindlægHej. Vi er først lige begyndt på differentialligninger på mit hold, og så får vi smækket en aflevering i hovedet, hvor der ud fra nogle oplysninger skal opstilles en differentialligning. Det ved jeg ikke lige, hvordan man gør. Det er ikke noget problem at løse opgaver, hvor differentialligningen ... -
EKG
ForumindlægHej.Jeg har valgt at skrive SSO om EKG og hjertets funktion.Problemet er bare materiale!!!Er der nogen harinde der ved hvor jeg kan skaffe sådan noget eller har et link til en god hjemmeside?På forhånd TAK! -
EKSAMENSSPØRGSMÅL HJÆLP !!!!!!!
ForumindlægHej derude ! Kan i hjælpe mig med disse spørgsmål ? Jeg kan ikke selv finde svaret på dem :/ Hvad sker der med effektiv rente hvis stiftelsesomkostningerne på lånet stiger? Hvad sker der med den effektive rente hvis terminerne ændres fra at være årlige til at være ½ årlige? ... -
Log
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål.Der står i min opgave-find følgende uden brug af lommeregner Log4 (64)Det vil jeg så regne sådan: log(64)/log(4), men hvordan regner jeg det ud uden at bruge lommeregneren? Det nærmeste jeg er nået frem til er at sige log(64)/log(4= log(8^2)/log(2^2) = 2log(8)/2log... -
Spørgsmål ang fysik rapport
ForumindlægJeg har et spørgsmål i min rapport som skal besvares, som jeg har svært ved. Jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig. Spørgsmålet lyder : " I brintsamfundet må man forestille sig, at bilen oplades om natten ved at blive koblet til el-nettet i garagen. Kan det bedst betale sig at oplade bilen ...
