Søgning på: matematik fp10. Resultater: 16421 til 16440 af 31486
-
Lineære funktioner
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en matematik rapport om lineære funktioner, og blev lige pludselig i tvivl om noget. Hvad er forskellen på proportionalitetskonstanten og hældningskoefficienten? Håber nogle vil hjælpe. Tak på forhånd! -
ha(jur)
Forumindlægnogen der vil forklare mig hvad ha(jur) går ud på...helt konkret? også lidt om: - undervisningsformen? foregår det på engelsk eller dansk på CBS? - bøger på dansk eller engelsk? - hvor meget fylder matematikken? - er det meget samfundsfagligt? - hvad kan man arbejde med som færdiguddannet? -
Kan jeg droppe ud af supplering?
ForumindlægJeg går nuværende på supplering matematik C-A. Er det muligt at droppe ud og søge senere ind på supplering C-B på et senere tidspunkt? -
Hjælpe til mattematik
ForumindlægHej alle sammen Jeg har bruge for jeres hjælp til matematik problemregning jeg vil gerne skrive det på pc`en men jeg ved det ikke hvordan man gør det har aldri skrevet det på pc håber i kan hjælpe mig -
Differentialkvontienten
ForumindlægHej! Sidder fast i en opgave i matematik: Du skal bestemme differentialkvontienten af følgende funktioner a) f(x):(3x4+x2-3)*(2-3x) b) f(x):2x2+x-1/x+2 -
Hjælp til mat! :(
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en matematik opgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af at løse, jeg ville være taknemlig nogen gad hjælpe mig :) Har vedhæftet opgaven her forneden :) -
Hvad betyder dette?
ForumindlægSkal snart starte på AVU, matematik F. Og læser lidt hvad jeg skal igennem og der kom jeg til: "De 4 regningsarter inde for de rationale tal" Hvad er det for noget? Hvad er det for nogle opgaver? -
Løs ligning - mat B
ForumindlægHej søde medmennesker, jeg sidder fast i en matematik aflevering, i følgende opgave: Løs ligning (x+1)(x-1)(x2+1)=0 Jeg takker på forhånd -
Målestoksforhold HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg sider med en matematik opgave hvor jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet er, det eneste man får at vide er at 4 cm på kortet er 20 km-er der nogen der vil forklare mig hvordan man gør? :-) -
Hjælp med en grubler
ForumindlægJeg har fået udleveret et matematik sæt, men der er en af opgaverne jeg ikke ved hvordan jeg skal løse... nogen der evt. kunne hjælpe eller allerede har løsningen ? opgaven findes her : http://gyazo.com/970a582a36816cbf34b1e1b0ade31db7 -
Design af glas i maple - Stykkevis funktion
ForumindlægHej alle jeg er i gang med et projekt i matematik der omhandler stykkevis funktioner. Jeg synes denne opgave er ekstrem svær så ville være en kæmpe hjælp, hvis i gad hjælp mig med denne opgave. Se bilag for opgaven. -
Giver denne adgang til HF?
ForumindlægSkal på AVU på vuc i januar. Giver disse fag adgang til HF? Matematik F Dansk F Naturvidenskab G Engelsk F Samfundsfag G ... -
Isoleret system
ForumindlægGodmorgen studieportalen Et hvert system er da isoleret, hvis man ser i meget korte tidsperioder. Hvordan kan man skriver det op matematik. Noget med at lade tiden [t] gå imod 0? -
Metoder
ForumindlægHej alle jeg er igang med en SRO-opgave og skal skrive om samfundsfag og matematik. Jeg skal også skrive et afsnit om metoder. Er der nogen der grundlæggende kan skrive hvad der menes med metoder? Mange hilsner Kaltrina -
LIMIT
ForumindlægHej folkens! Skal lave en opgave med lim(it) i matematik, og da jeg ikke var i skole ved jeg ikke hvilket emne det hører ind under.. Så kan ikke rigtig se hvor jeg skal slå op i min bog.... -
Nogen der vil vurdere min opgave. Den er afleveret.
ForumindlægHej jeg går og er i tvivl om hvordan der er gået med min SRP opgave.. Er der nogen der har lyst til at læse den og vurdere den i forhold til karakter?.. :) Opgaven er skrevet i Matematik og Kemi.. -
Kan nogen give mig en kort foklaring på dette? P(A|B) ??
ForumindlægJeg kan ikke finde min matematik bog lige P.T og jeg skal skrive en emneopgave om symbolet P(A|B) nogen der kan give mig en kort forklaring hvad det er? -
Matematikeksamen i folkeskolen (9. og 10. klassetrin)
ForumindlægI morgen tirsdag afholder folkeskolen skriftlig eksamen i matematik, bare til orientering så vi ikke kommer til at hjælpe nogle med at snyde.... < LINK > -
anbefaling af lommeregner
ForumindlægHej! Nogle der kan anbefale en god lommeregner, til brug på en universitetsuddannelse (matematik og fysik fag)..? Har umiddelbart tænkt TI, men har ikke den store forstand på det... Nogle gode erfaringer/råd? :) -
Tegne en parablen i hånden ud fra toppunktet? en forklaring? hvordan gør man?
ForumindlægJeg har dette toppunkt (-2.5,24.5), som man så skal tegne en parabel ud fra. Har fået det forklaret, og har også en lille ide om hvad man skal gøre, men er ikke 100%. Nogen matematik genier der kan hjælpe? :-D
