Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16421 til 16440 af 135324
  • Induktiv og deduktiv

    Forumindlæg
    Hvad er en induktiv tilgang og hvad er en deduktiv tilgang?
  • Studieretningsfag i 1 g.

    Forumindlæg
    Hej, jeg undrede mig over hvilke studieretningsfag alle jer andre 1g'er har. \n\nHar selv:\n\nSamfundsfag A\nMusik B\nEngelsk A\n\n
  • Biblens koder..

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvor jeg kan finde noget stof om at, jah det lyder mærkeligt, men at biblen består af koder. Altså at disse koder skal fremvise et budskab. \n\nOg mener også at have hørt at disse koder viser hvordan den perfekte krig føres. \n\n \n
  • Funktions regning..

    Forumindlæg
    f(t)=3-3*e^(-0,0116*t)\nHvor f(t) er, målt i millimol pr. liter, og t er målt i sekunder.\n\n-Beregn, hvor lang tid der går, før bromkoncentrationen er 1,50millimol pr. liter.\n\nKan det passe at der går ca. 25sek?
  • Hjælp det Haster ???? Forskrifter..

    Forumindlæg
    når spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5*0,887^t hvor t er tiden a) bestem t udtrykket ved y nitratindholdet i spinat ændre sig samtidig og følger forskriften z = 20,3+61,4*0,887^t hvor t er tiden b) bestem en forskrift for nitrat...
  • hjælp til opgave 4.024- haster

    Forumindlæg
    Hvis der er nogen der har løst opgave 4.024 så hjææælllppp
  • Fysik eller Kemi

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for lidt hjælp.Jeg er lige dårlig til både kemi og fysik. Men jeg skal vælge mellem Fysik A eller Kemi B Hvad er lettes af få en god karakter i ????
  • Simpel procentregning

    Forumindlæg
    Har en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?"
  • Trigometri

    Forumindlæg
    Hvordan løses den vedhæftede opg 3.2
  • Enkeltlogaritmisk

    Forumindlæg
    Hej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk?
  • Seriøst??

    Forumindlæg
    Hvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?!
  • Hjælp til Matematiske Modeller

    Forumindlæg
    Det er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode...
  • 9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen

    Forumindlæg
    hej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig
  • Hvad betyder ^ ?

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak!
  • Kontext 7

    Forumindlæg
    Hej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak.
  • Differentiabillitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe?
  • FSA Maj 1997. Får

    Forumindlæg
    Heey Jeg er igang med at øve til eksamen, og har fået en problemregning fra maj 1997 ( Får ), jeg er helt færdig med den, men vil rigtig gerne have dens resultater for at rette mine fejl ;) Mange tak !
  • Trekant i firkant

    Forumindlæg
    Håber nogen kan hjælpe med denne opgave: En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden l, som vist på figuren: Her er et link til figuren: http://img389.imageshack.us/img389/9835/trekantifirkantvh0.png a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. b) bestem d...
  • Hjælp-integration

    Forumindlæg
    Hvordan integrerer jeg: (x+1)/x ?? Håber der er nogen derude der har lyst til at hjælpe :)
  • Vilkårlige trekant

    Forumindlæg
    Hej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:)