Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 16421 til 16440 af 31756
-
differentiable funktioner
ForumindlægJeg har helt glemt matematik, håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal angiv, uden brug af cas, g’(4) : g(x) = x2 - √x + 3 på forhånd tak :) -
hjælp til løsning af lining HASTER
ForumindlægHej jeg er nået til opgave i en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder således: Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 er der ikke nogle der kan hjælpe mig med den VH Claus -
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
mat
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med jordskælv et matematik opgave forstår ikke helt men der står hvor mange gange er et jordskælv med richtertallet 6 som et jordskælv på 2.... ved ik helt hvad man skal gøre??? -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet. -
R og R^2 i forb. regression
ForumindlægHvordan udregnes R og R^2? Når man laver regression skal de to værdier helst være så tæt på 1 så mulig, men hvad står de for matematik? Og er R^2 bare R opløftet i anden? -
Procentvækst i eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik, og gar fået følgende spørgsmål: "Redegøre for, hvad der menes for procentvækst" - og det er inden for eksponentielfunktion, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare. -
bestået?
ForumindlægHej jeg har taget matematik på B . Jeg har fået 7 skriftlig og 2 mundtlig. Spørgsmålet er om jeg har bestået. Det er HF ingen årskaraktere? gennemsnit er det 7+2=9/2?? -
histoire spørgsmål !:"
ForumindlægKan i hjælpe mig med at svare på dette: : i hvor høj grad den indbyrdes konkurrence mellem bystaterne var med til at fremme matematikken, politiske, økonimiske forhold i antikken i grækkenland? -
hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i
ForumindlægHejsa :D Ja, som der står - hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i? skal lige hjælpe en ven og kan ikke selv lige komme frem til det. Kan ikke gennemskue om det er et trickspørgsmål. Jeg er selv ret dårlig til matematik så. -
potensligning
Forumindlæghejsa er igang med en aflevering i matematik hvor jeg har fået nedenstående ligning som jeg skal løse men problemet er bare jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Hvordan løser jeg den? x3-4x2=0 -
Vektorer
ForumindlægHej studieportalen! jeg er i gang med i matematik opgave om vektorer, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den, er der måske nogle der kunne være søde at hjælpe mig? opgaven er uden hjælpemidler :) Tak på forhånd :) -
KAN MAN SÆTTE 2 STREGER UNDER FACIT I GOOGLE DOCS!?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide om man kan sætte 2 streger under facit i docs, da jeg skal lave en matematik opgave deri. Tak for hjælpen på forhånd.. -
Vis, at en trekant med sidelængderne a = 3, b = 4, c = 6 ikke er retvinklet
ForumindlægHej Jeg skal lave en matematik opgave hvor opgaven er følgende: Vis, at en trekant med sidelængderne a = 3, b = 4, c = 6 ikke er retvinklet Hvordan gør jeg dette? :S -
hej privatlærer søges ? eller om i kan hjælpe med at finde en
Forumindlæghej jeg leder efter en privatlærer til mig søn som går i 8 klasse og det skal være i matematik så vis i kender en eller om i kan henvise mig til en og jeg bor i københavn bare så i ved det tak på forhånd -
Eksamenssæt 2005
ForumindlægJeg ligger inde med eksamenssættet til matematik A-niveau fra 2005, prøven med hjælpemidler, og ville lige høre om der er en venlig person der har denne liggende og gerne vil dele den med mig? Ville være en rigtig stor hjælp.. -
Hjælp til valg af fag (HHX - SRP)
ForumindlægHej med jer derude, Hvilket fag er det godt at skrive i SRP? Jeg går på HHX og kan skrive i fagene matematik, afsætning, virksomhedsøkonomi, dansk og engelsk. -
Kom til at lave begge valgfrie opgaver
ForumindlægI dag var jeg til terminsprøve i matematik. Af de to sidste opgaver skal man vælge en af dem og løse den. Det havde jeg ikke set, så jeg løste begge... hvad sker der så? Vælger min lærer bare en af dem og retter den? -
Problemregning
ForumindlægHej alle sammen! Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen der lå inde med syge prøven i matematik fra December 2007 FSA niveau.. -Hvis det er det, må de godt lige skrive..
