Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16441 til 16460 af 27765
-
Pearsons korrelationskoefficient
ForumindlægHej Jeg sidder med noget statistik hvor jeg blandt andet udregner Pearsons korrelationskoefficient. Til at vurdere størrelsen af koefficienten (hvorvidt den er signifikant forskellig fra 0 eller ej, har jeg benyttet mig af en tabel der findes i "Praktisk statistik for samfundsvidenskaberne... -
hjælp til disposition..
Forumindlæghejsa alle sammen som i kan se i overskriften.. så har jeg problemer med min SSO opgave disposition.jeg har også tidligere skrevet et indlæg herinde på studieportalen vedrørende hjælp til min SSO problemformulering. Så nu har jeg endelig en ide om hvad jeg godt vil skrive om i sso. Mit overordnet... -
Fikspunkt?
Forumindlæger der nogen der ved hvad et fikspunkt er ? -
Klokken perspektivering
ForumindlægHej jeg har valgt at analycere klokken af H.C. Andersen, men kan ikke lige komme på noget jeg kan perspektivere til. så ville lige høre om der var nogle af jer der havde et par ideer på forhånd tak :-) -
Sult i Sahel-landene - Hvorfor så udbredt???
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en opgave om, hvorfor sult er så udbredt i Sahel-landene, og er helt blank. Nogen, der kan give mig et par eksempler på sammenhænge (gerne forklaret), der er forståelig for mig? :) Ville være virkelig hjælpsomt! På forhånd, tak! -
Synopsis
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet præsentationen af prøveteksten og er sådan set færdig med den, men jeg vil gerne pudse lidt på den. Det er første gang jeg skal lave en synopse, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til det. Jeg vil gerne høre jeres mening om hvad der ville være godt at persp... -
Behøves redegørelse at indgå i fremlæggelse?
ForumindlægHej Er der nogen, som ved, om man behøves at fortælle om sin redegørelse i sin AT-fremlæggelse, eller kan man blot sige, at man ikke finder den vigtig --> de har jo læst ens synopsis? Hilsen Camilla -
rettelse af oversættelse (kort)
Forumindlægok her er mit bud, skal dog lige siget at jeg ikker er så god til eng! THIS IS what the average British 11 and 12 years old eats every week: Three portions of chips, four packets of crisps, six cans of soft drinks, seven bars of chocolate or other sweets, 42 biscuits and seven puddings. Few cho... -
Ideologi = samfundsfaglig teori?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til AT og er en smule tvivl om nogle ting omkring samfundsfag, da jeg kun har haft det på c-niveau. Kan jeg anvende en bestemt samfundsideologi som en samfundsfaglig teori? -
Bestemmelse af fedtindhold i en vare
ForumindlægHvis man vil bestemme fedtindholdet i f.esk en leverpostej, tilsætter man så leverpostejen til et en væske der består af polær og upolær. F.esk vand og rensebenzin, så kulhydrat og protein ligger sig sammen med vand og fedten ligger sig sammen med rensebenzinen. Og så måle den upolære væske... -
isolere x
Forumindlæghvordan isolerer man x i følgende: kvadratroden af (4-2x) = -1 PÅ forhånd tak:) -
Medie
ForumindlægNogen der kender til segmentanalyse modellen? -
"The rise and fall of..." Det danske udtryk?
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i en 3. årsopgave i "Shakespeare" og kunne godt tænke mig at vide, hvilket dansk udtryk man kan bruge om "the rise and fall of..."? Er der nogen, der ved det? Har prøvet med "opstigning og fald", men det lyder ikke helt rigtigt :) Og jeg kan he... -
FSA Mundtlig Dansk
ForumindlægHej :-) Har lige et hurtigt spørgsmål. Må man godt tager noter med ind til den mundtlige eksamen, udover synopsen? På forhånd tak! -
Odysseen 9. sang
ForumindlægHej :) er det forkert af mig at tænke at den 9. sang handler om identitet? Jeg tænker at Odysseus gerne vil møde kyklopen som repræsenterer det ucivilicerede for at finde sig selv uden for kendte rammer. Derudover håber han at få gæstegaver hvilket tyder på at han har et ego og vil se om han ... -
ER GI MIG DANMARK TILBAGE YDRE ELLER INDRE KOMPOSITION? SKAL BRUGE DET HURTIGST MULIGT!
ForumindlægHJÆLP! -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Kronik, Litterær artikel eller Essay???
ForumindlægHej Hvad ville efter jeres mening være det nemmeste at skrive om, for at opnå en karakter på 7 og over? -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig !
