Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16481 til 16500 af 84813
-
Hvad kan sluttes af flg. oplysninger (uligheder)
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave og svaret til den, men jeg forstår ikke, hvordan man når frem til svaret. Så det kunne være rart, hvis én af jer havde tid til at forklare Det giver mening, at hvis jeg lægger de to uligheder sammen, så får jeg: a+b<b+a+c+c --> a+b<b+a+2c Men hvordan f... -
polynomiets koefficienter
ForumindlægOpgave 5 Et andengradspolynomium har rødderne -2 og 4. Toppunktets y-værdi er -2. Bestem polynomiets koefficienter (a, b og c) f(x)=ax^2+bx+c bruger A(x-r(1)) A(x-r(2)) sætter rødderne ind: A(x+2)(x-4) Så kan jeg ikke komme længere. -
Con cesar
ForumindlægHejJeg skal op i spansk til sommer, ville høre om der var nogen der lå inde med noter om teksten "con Cesar"???Det er den eneste af de bøger vi har opgivet til eksamen jeg synes jeg mangler lidt noter i. Håber på der er nogle med nogle noter.. på forhånd tak..knuss.. -
herodot
Forumindlæger her nogen som har læst "herodot i udvalg"(kong kroisos)jeg mangler nemlig noter til det i startens7-20mangler os lidt noter til Herodot, angrebet på grækenland i året 480.hvis der er nogen som har noter til dette, vil jeg blive rigtig glad. -
Tværsnitsareal
ForumindlægEn aksel med en not har et tværsnit udformet som vist på vedhæftet fil. Beregn tværsnitsarealet. Hvad er tværsnitsarealet? Er det den lille not eller hele akslen minus noten? Edit: På billedet som jeg har vedhæftet kan man ikke se højden i højre side, men der er på 26mm -
Søger notater!
ForumindlægJeg går på HA almen og kunne godt tænke mig nogle komplette noter til faget mikroøkonomi. De noter jeg har taget allerede føles ikke helt gode. Så hvis der er nogen af jer derude der har et komplet sæt gode noter, ville det være super hvis i ville give mig del i disse. -
Hjælp til biologi!!!!
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp til nogle noter, da mine noter uheldigvis ligger på skolen (der er lukket nu). Jeg har prøve i morgen i biologi (det basale) den første time, og jeg har derfor brug for nogle dyrebare noter og information. -
Hvilken funktion tilhører hvilken graf?
ForumindlægJeg har lidt svært ved at gennemskue vedlagte opgave, Indtil videre er jeg kommet til at C må være grafen f og A grafen til f', da C-grafen har ekstrema lige som A skærer x-aksen, da der er ekstrema for grafen for f, der hvor f'(x)=0 - altså der hvor f' skærer x-aksen. Er dette rigt... -
Parabel
ForumindlægHvordan finder man en forskrift for et andengradspolynom, når man kun kan se grafen grafisk for den, og kun kender f(x) = ax2+bx+c? -
Hjælp
ForumindlægFor hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger? -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
Skift fra HTX til STX?
ForumindlægHej. Jeg står med det problem at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Efter at have fået en ny klasse her til jul synes jeg at det er gået helt galt socialt. Jeg føler mig lidt malplaceret i klassen, da jeg har meget lidt til fælles med de fleste i klassen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte gym... -
Opgave om statisk elektricitet
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål til en opgave om statisk elektricitet som jeg håber nogen kan svare på :)Det handler om en dreng der tager sin trøje af. Drengen er isoleret fra omgivelserne, og opnår en spændingsforskel, U, i forhold til omgivelserne.Så drengen kan opfattes som den ene plade af en... -
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
molarmasse+sammensætning af lighter gas
ForumindlægVi har lavet et forsøg med lighergas og jeg skal finde molarmassen og dermed sammensætningen af gassen i en lighter. Indtil videre har jeg beregnet molarmassen: m=0,41g n= (p*V)/(R*T)=(1,025Bar*0,2L)/(0,0831 (L*bar)/(mol*K) 293K)= 0,008419479 mol M=m/n M= 0,41g/0,008419479 mol= 48,69... -
Forstår ikek min karakter! :-(
ForumindlægJeg har gennem dette år fået omkring 6-7 12-taller, reesten 10 i kemi skrft. men så snart vi lagde ud med organisk kemi faldt jeg fra, hvorfor jeg fik 00 i en kemiprøve (kemi B). Er det grundlag nok for at give mig 7 som standpunkt i skrft? Problemet er at vi ikek ksal have flere afæleveringer og... -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
kemisk,mekanisk energi
Forumindlæg¨hej hvad er forskellen på kemisk energi og mekanisk energi forstår den ikke helt -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte...
