Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 16481 til 16500 af 178710
-
Om-eksamen i 3.g - er det muligt?
ForumindlægJeg har tænkt over, om det er muligt at tage en omeksamen, hvis man synes, at man klarede sig dårligt til en eksamen i 3.g. Er der nogen, der ved noget om det? I princippet burde det være muligt, da man kan gøre det i 1.g og 2.g. En af mine eksamener gik nemlig rigtig dårligt i sidste uge, og jeg... -
Bestem konstanterne a og b
ForumindlægBestem konstanterne a og b, så linjen med ligningen Y = x +1 tangerer grafen for f(x) = ax^3 + bx^2 i punktet (2,3) Ved ikke hvordan jeg skal løse de her? -
a, b og c led
Forumindlægjeg har denne ligning hvor jeg ikke kan se hvad der skulle være hvad for et led. Jeg skriver den med bogstaver istedet for tal så det bliver nemmere at forstå hvad jeg vil have hjælp med hx-k*kx=h der er self tal på a og b's plads og alle ens bogstaver er ens tal. hvordan skal man løse ... -
Bellatrix - Fysik A niveau
ForumindlægJeg har en opgave her, som jeg er lidt i tvivl omkring. Den effektive overflade temperatur på Bellatrix er 21,5*10^3 K. Massen er 1,7*10^31 kg. og den udstrålede effekt er 9,2*10^29 W. Stjernens intensitet målt ved Jorden er 1,4*10^-8 W/m^2. A) Beregn tyngdeaccelerationen på overfladen af Bell... -
Beregning af a,bværdier i en parabel
ForumindlægStår med en opgaver, hvor jeg skal bestemme ligningen for en parabel P.Parablen har nulpunkterne (-1,0) og (3,0) derudover skærer den y-aksen i (0,-1)Men hvordan bestemmer jeg ligningen?På forhånd tak -
Skal a og x være med i resultatet?
Forumindlæg3x/2a*4a/9x Jeg skal angive overstående som en uforkortelig brøk. Jeg er kommet frem til et resultat der hedder 2xa/3ax Men jeg er i tvivl om, jeg bare skal sige 2/3, og undlade bogstaverne? -
FS10 Matematik 2012
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor/om man kan finde FS10 i matematik fra 2012 på nettet? Tak på forhånd :-) Ps. kan ikke selv finde det! -
Matematik julekalenderen opgave 24
ForumindlægEr der nogen der har et bud på opgave 24 i matematik julekalenderen. Den med den tørstige kamel? -
24 timers eksamen
ForumindlægBiologi Eksamen jeg skal trække nogle spørgsmål eksamen i morgen og har 24 timer til at skrive en synopsis. Er der nogen venglige som har noget tid i imorgen og vil hjælpe mig og give gode råde hvis jeg har nogen problem. Det kan være en meget størrre hjælp hvis nogen gider støtte mig. Det er en ... -
A short story . HJÆLP !
ForumindlægWrite a short story which takes place in the global world that people live in today. Throughout the short story, your main character’s life must be influenced by globalization or even change radically because of globalization. Start by choosing one of the following countries in which your s... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHej med jer! Jeg har følgende opgave: En funktion f er givet ved f(x) = a*cos(x)+b Det oplyses, at f(pi/2) = 7 og f'(pi/2) = -3 Bestem tallene a og b. Kan på ingen måde huske hvordan man gør. -
Fysik A - Lidt problemer med opgave
ForumindlægLastbilen har massen 64 ton. Pludselig svigter lastbilens bremser, og chaufføren kører derfor ind på et opadgående nødspor. Ved indkørslen på nødsporet er lastbilens fart 110 km/h. På vej op ad nødsporet er lastbilen påvirket af en gnidningskraft, der har størrelsen 120 kN. Bakken hælder med 11... -
Find a og b - potensfunktion
ForumindlægHej alle! Jeg har fået til opgave at finde a og b ud fra en tabel, der viser sammenhørende værdier af en løbedistance og den tid det tager en kondiløber at løbe distancen. Funktionen/modellen er en potensfunktion. Mit spørgsmål er her: hvordan beregner jeg disse værider, når jeg jo ikke kun h... -
Noter til bioteknologi A
ForumindlægDer der nogen der har noter til bioteknologi A noter. -
FYSIK A - forsøg
Forumindlægkommer man kun op i et forsøg når man skal op til FYSIK A MUNDTLIG? -
Eksamenssæt HTX MAT A
ForumindlægHej Er der nogen der har Mat A eksamenssæt fra 2010-2015? -
nemt spørgsmål om a^x
ForumindlægJeg er har lige et hurtigt spørgsmål.Når der står f(x)=4*2,3^(4x) kommer f'(x)) så til at hedde f'(x)=4*2,3^(4x)*ln(2,3)*4?Eller hedder f'x)=4*2,3^(4x)*ln(2,3)? -
udregning af a og b i potensfunktion
ForumindlægHej SP. Jeg sidder lige nu og bakser med en opgave jeg simpelthen ikke kan få til at gå op, eller jo, jeg har løst den, men når jeg så tester efter på en lommeregner på internettet giver den mig et andet resultat. Jeg mistænker lommeregneren for at være i udu, men jeg vil alligevel gerne have... -
Bestemmelse af a og b
ForumindlægBillede af opgaven. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre. Er der nogen der kan skære det ud i pap for mig? -
Finde side ud fra g og A, haster
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe med at løse denne opgave? :) Den er vedhæftet :)
