Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 16541 til 16560 af 65601
-
Fysik c eksamen, hjælp!!!
ForumindlægJeg sidder og er igang med min 24 timers forberedelse til eksamen i morgen da jeg kommer i tvivl om min opgave. På det papir jeg har fået udleveret står der følgende: Opgave nr 2 Verdensbilledet Ved eksamen skal du først selv give en fremstilling af 6 - 7 minutters varighed med emnet ... -
Mediefag B-eksamen
ForumindlægHej. D. 20. skal jeg til eksamen i mediefag i B-niveau. Eksamen foregår således at jeg skal trække et citat fra en produktion og herefter analysere den. Dette har jeg 48 minutter til. Herefter skal jeg fortælle om min egen produktion (se evt: http://www.youtube.com/watch?v=jcq0Y204NT8 - konstru... -
Matematik - Procent og rentesregning
ForumindlægHej alle Først og fremmest vil jeg lige høre, om jeg har beregnet delopgaverne a og b korrekt i denne opgave. Så hvis der en af jer dygtige matematikere, som lige hurtig ville tage et kig på mine løsninger, ville det være et stort hjælp. Det andet er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg ska... -
FSA 2014 MATEMATIK
ForumindlægHvordan gik det jer? Hvad svarede i til den der med ris og vand, forholdet 2 til 3? -
HJÆLP: 6,1 i 9. klasses eksamen - Uddannelsesmuligheder?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 17 år, jeg går lige nu på SOSU Grundforløb, som slutter meget snart (før det, gik jeg i 9. klasse). Jeg skal på STX i august 2015. - Jeg vil rigtig gerne være klinisk diætist, men kan jeg blive det, når min eksamenskarakter fra 9. klasse kun er på 6,1? - Hvad KAN jeg bliv... -
SPANSK A-NIVEAU, EKSAMEN IMORGEN!
ForumindlægHej, jeg har en spansk eksamen imorgen, er der nogle frivillige der er vilige til at læse min spansk opgave og rette den for mig. -
Hjælp til kort matematik aflevering
ForumindlægGod aften alle sammen, jeg har brug for hjælp til min matematik aflevering, da jeg slet ikke forstår den. Jeg er mega ringe til brøker og parenteser. Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp :) -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
test af produkt (eksamen)
ForumindlægSkal måske op til kommunikation/it eksamen her til sommer. Derfor har jeg været igang med at lave en folder + plakat til mit projekt. I projektet indgår at jeg skal have andres mening om produkterne, så derfor søger jeg nogle der har tid til i dag at se og kommentere på folderen. Skal dog bruge ... -
arhhh geografi eksamen!!! hjælp hurtigt, tak
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er ved at læse til geografi eksamen og jeg er stødt på et rimeligt stort problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med!! Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad det er med de der klima bælter! altså hvordanman skal kunne huske hvem der er hvem og hvor de er??... og ... -
Eksamens læsning: potensspørgsmål
Forumindlæghej derude på denne skønne søndag... Sidder lige med et bevis hvor jeg laver dette skridt: e^(x+?x) -> e^x*e^?x Hvorfor må jeg dette? Og hvorfor kan jeg sætte e udenfor parentes her, uden der sker noget med e^?x? e^x*e^?x-e^x e^x (e^?x-1) Håber nogen sidder derude og kan hjælpe.. skal ti... -
Powerpoint til AT-eksamen??
ForumindlægJeg har, ligesom alle andre, et par spørgsmål vdr. AT-eksamen: Først og fremmest, er det så en fordel at anvende powerpoint? Eller er det bedst bare at holde sig til et talepapir? Hvad er jeres erfaringer? Og hvad synes jeres lærere bedst om? Derudover har jeg mest brugt faglitteratur til at be... -
Eksamen i retskrivning og læsning
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i retskrivning i morgen, hvilket mange andre også skal. Jeg ville bare høre om der ikke er nogle herinde der er gode til ordklasser og komma? Det er de to ting i retskrivning, jeg ikke er nær så god til. Plejer at få 10-12 i retskrivning, men vil bare gerne lære noget ... -
Vindsystem og eksamen imorgen
ForumindlægHej hej! Sidder her og prøver at forstå det sidste til min NG eksamen imorgen. Men... jeg er håbløs til de vindsystemer. Jeg har fundet en animation. http://www.pbs.org/wgbh/nova/vanished/jetstr_giving.html Er der nogen der kan forklare mig pædagogisk hvordan det foregår? (Ps. jeg elsker ting i p... -
Relevante emner til eksamen - hjælp!
ForumindlægHej alle, som forhåbentlig gider hjælpe mig :-) Jeg har lige trukket emnet Kroppens signalveje i biologi B idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Jeg tror, jeg har ok styr på, hvad jeg skal sige, men jeg vil rigtig gerne høre, om I synes der er noget vigtigt at have med! Jeg har tænkt at komme in... -
Matematik aflevering - vikingeskibe
ForumindlægNår Havhingsted sejler, er den samlede vægt af skib, ballast, rigning, mandskab, proviant og udstyr 22 t. En mand vejer (inklusive udstyr og proviant ca. 90 kg Rigning (sejl og tovværk) vejer 1,6 t. Hvor mange mand er med ombord, når ballasten vejer 7,8 t.? Jeg forstår det virkeli... -
problemregning ridning matematik
Forumindlæghjælp! jette vil gerne finde ud af hvor meget hendes hest Amigo vejer, men har ik mulighed for at stille den op i en vægt. Hun benytter derfor en regnemetode der kan angive Amigos omtrentlige vægt H: hestens vægt i kilogram G: hestens gjordermål i cm. H= 6,25 * G - 625 Jette har målt Ami... -
Matematik aflevering! Hjælp sidder fast
ForumindlægHej alle mennesker. ville blive utrolig glad, hvis i gad at hjælpe mig. :-) - Jeg er igang med en matematik aflevering til på fredag, og jeg sidder fast i en opgave. Her er lige noget tekst. Rasmus satte efter sin konfirmation den 1. maj 9250 kr. i banken. Han får 3,5 % i rente p.a. Opga... -
Opgave 282. Teknisk Matematik
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Jeg aner ikki hvordan man beregner den, jeg er ikke god til matematik, desværre. En Container med en samlet tyngde F = 25kN (kiloNewton) skal løftes af en kran. Til løfteopgaven anvendes wirer med forskellige længder. (JEG HAR IKKE TEGNINGEN I ØJEBLIKKET) ... -
Parabel - hvad er det?
ForumindlægHvad er en parabel, og hvad kan man vise med den til fx. matematik mundtlig eksamen? :-)
