Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16541 til 16560 af 33650
-
diagrammer
Forumindlægsidder her med den her opgave og forstår simpelthen ikke hvordan jeg gør, min hjerne er ved at bløde ud af mit øre, så det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig!! tusind tak på forhånd! opgaven lyder: The figure below shows the total cost and revenue curves for a firm on the sam... -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
Bestem forskriften ER DEt korrekt CAS VÆRKTØJ
ForumindlægEn som kan virkelig hjælpe - har udregnet denne men er i tvivl om hvorvidt jeg har skrevet det korrekt? -
Hjælp - TI-Nspire
ForumindlægHvis man har lavet et vindue og valgt at det skal være vinduet for (fx) grafer, men vil lave vinduet om til (fx) notefunktionen, hvordan gør man det, uden at skulle evt slette siden for at lave den på ny? -
Samfundsfag - Demokrati?
ForumindlægNogen der vil forklare mig hvad der menes med denne citat af karl jaspers: Demokratiet forudsætter en fornuft hos folket, som det først skal frembringe. -Og er den i overensstemmelse med Montesquieus holdninger? -
hvad betyder MODFASE? :)
Forumindlæger der nogle derude der ved, hvad det vil sige når en graf er i modfase? og hvornår kan man bestemme om grafen er i "ligevægt" eller om amplituden er i ligevægt så summen er konstant..? -
Engelsk - Fejlsætninger
ForumindlægHvad er fejlen i disse sætninger? 1. People could spend their time much more productive than they do in front of the TV 2. As a truly devoted sister she loved her brother when she was child (skal det hedde a child) 3. The police is doing everything possible to find the murderer (The polic... -
NULREGLEN
ForumindlægBrug nulreglen til at løse ligningen 7.13(x- 6.5)(x+8.65)=0 Hjælp ved ikke hvordan man gør -
integralregning
Forumindlæghvordan integrere man 2x^2? -
Besparelsen i procent
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan man finder hvad besparelsen er i procent? Jeg vil meget gerne have en formel el. ligende hvis det er mugligt. Her er mit stykke hvis i skal bruge det til at hjælpe mig. 15000 til 9000 - besparelsen er 6000 Hvad er det i procent? Mange tak -
Harmonisk Svingning
ForumindlægHej med Jer Har vedhæftet et billede af en harmonisk svingning Ønsker en forklaring på hvorfor c=2, for den blå graf Mange tak for hjæpen -
Forzinkning og forchromning
ForumindlægHej! Jeg sidder med føgende spørgsmål: "Forklar ud fra spændingsrækken, hvorfor et cykelstyr først forzinkes og derefter forchromes og ikke omvendt." Jeg forstår spændingsrækken osv., men kan ikke se hvorfor rækkefølgen vill gøre en forskel? Begge lag skal vel gå på ionform uanset hv... -
Hjælp til matematik.
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp med at lave denne her opgave. Den går ud på sådan her: Model A prisen: 385kr. Prisen med indhold 415kr. Model B prisen: 245kr. Prisen med indhold 399kr. Model C prisen: 712kr. Prisen med indhold 799kr. Model A: Beregn, hvor meget man kan spare ved at købe taske... -
Engelsk afgangsprøve
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "Life, liberty and the pursuit of happiness" i engelsk. Jeg er helt lost, da det er et vildt bredt emne, er der nogen der har nogle gode underemner? På forhånd tak! -
df
Forumindlægdf -
Haster inden mandag! Følgen og Rækken - Maple
ForumindlægJeg har nogle usagn omkrig følger og rækker og om det konvergere. Hvordan kan jeg regne dette ud på Maple? Der er vehæftet et billede af opgave formen. -
Salte
ForumindlægHej! Jeg skal beskriv hvad: Umættet Mættet Overmættet Betyder, i forhold til salte. Er der nogle der ville hjælpe mig med denne opgave? - Mange tak:) -
Noveller af Helle Helle - perspektivering - afgangsprøve 10. klasse
ForumindlægHej! Jeg har trukket noveller af Helle Helle i 10. klasses afgangsprøve. Jeg skal perspektivere min tekst med enten 'Hedebølge', 'En lille tur' eller 'Den iattagende forfatter' (artikel, Kr. Dagblad 2003).. Den tekst som jeg har valgt at gå op i hedder Afløb. Hvis no... -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
Bindings energi og Q-værdi
ForumindlægHej Har siddet i en uges tid og forberedt mig til mundtlig eksamen i fysik på B-niveau og jeg føler efterhånden at jeg er begyndt at få styr på det meste. Der er dog en enkelt ting der har voldt mig store problemer: Forskellen på Bindingsenergi og Q-værdien. Uanset hvor meget jeg læser og hvor...
