Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 16581 til 16600 af 198015
-
Lineær funktion
ForumindlægEn ret linje går gennem punkterne P(1,-6) og Q(-2,3). Bestem en ligningen for l og bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkterne med akserne. Mit spg er: Hvad menes der med del 2 i opgaven (det med koordinatsættet) Jeg skal vel ikke lave en skema med x og y'er, hvor jeg ... -
HJÆÆLP!!! :(
ForumindlægHar to simple spørgsmål kan bare ikke besvare det kort og præcist. spørgsmål 1: Tag sugerøret og lad vandet fra en vandhane rinde ud gennem røret. Redegør for hvorfor vandet i røret strømmer ud og ikke bliver stående i sugerøret :(? Spørgsmål 2: Nu skal du fylde sugerøret med ca, 2/3 del vand.... -
Rumfang af guitar
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med formlen for at regne rumfanget på en guitar ud? tak på forhånd -
Kemi rapport : Kvalitativ analyse
ForumindlægSidder og laver en kemi rapport kaldet "Kvalitativ analyse". Lige pt. er jeg løbet ind i et spørgsmål, så jeg ikke selv kan besvare, men måske andre kan?Vi udfører et forsøg med Tollens' reagens for at vise, at der NETOP vil dannes frit sølv, hvis det undsøgte stof er et aldehyd. De... -
Radioaktivitet
ForumindlægHey... er der ikke nogen der ude.. som kan hjælpe mig med nogle notater til 10 klasses neveau.... om rardioaktivitet.. det ville virkelig være en hjælp. har nemlig endel problemer....QeenGirl -
Hvad skal jeg gøre??? Hjælp mig, please !
ForumindlægJeg er en pige, der kæmper for alt, jeg er meget ambitiøs, kæmper for at få gode karakter, alle ved at jeg KÆMPER FOR MEGET, men jeg bliver tit bedømmet forkert. Idag skulle jeg op til fysik årsprøve, og jeg har fået 4, Jeg har det meget meget dårligt, jeg har grædt hele dagen, har det virkelig d... -
24 timers eksamen
ForumindlægTja er sgu ikek for glad for 24 timers eksamen og ikke mindst fordi halvdelen kommer til at foregå på tysk, men nok om det... Hvad vægter lærer og censor? Jeg taler ihvretfald flydende tysk og har, uden at lyde for selvglad, et større ordforråd end min lærer, men ordforrådet og det faktum at man ... -
Grammatik
ForumindlægNogen der ved om det skal være "nogen" eller "noget" i teksten:Stegt flæsk med persillesovsKartofler og rødbede´Det er føde for mandfolkDet er da godt nok – noget ved´t?? -
Statskundskab
ForumindlægHejsa. Jeg regner med, at starte på studiet statskundskab næste år - efter en endt HF i år. I det henseende, så kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er nogen som har en ide om, hvilket materiale man læser på 1 år? (Og evt. hvor jeg ville kunne finde det) Det ville være ualmindeligt rart, at ... -
Ved nogen hvorfor neurovidenskab ikke kommer frem i optagelse.dk når man søger?
ForumindlægKære studerende Ved I hvorfor "neurovidenskab" uddannelsen ikke giver nogen resultater inde på optagelse.dk? Det er forskning af hjernen? Er det fordi det er en gren inden for lægeuddannelsen, lidt ligesom en kirurg at man ikke kan finde det? På forhånd tak -
vederlagskrav?
Forumindlæghej. nogle der kan fortælle mig, om der kan gøres et vederlagskrav gældende, når M har taget 200.000 kr fra sit fælleseje og brugt det på en tilbygning til et sommerhus, der i er M's brøkdelssæreje, således at 1/2 af sommerhuset er skilsmissesæreje og den resterende 1/2 fælleseje. Kan man så... -
opdrift
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål som jeg desværre ikke kan finde svar på.. Kan legemer flyde under vandet, altså det hverken synker til bunds eller flyder på overfladen? Kan opdrift være større end tyngdekraften i vandet? Jeg ved at det kan være større når der er tale om luften fx ved luftballoner. man... -
kan du finde ud af dansk?
Forumindlægkan du finde ud af dansk? I såfald, vil du så ikk lige kigge på det her, og skrive tilbage, hvis der er grammatiske og stavefejl?? Det er et lille uddrag af en artikel jeg har skrevet. TUSIND TAK :D Ved vi ikke alle sammen hvad terror er? Jeg vil næsten væde med at du ved, hvad terror er. Eller... -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle... Jeg skriver angående jeg har været op til skriftlig dansk eksamen på A niveau i år... Jeg var tilstede, og jeg fik skrevet & afleveret opgaven. Jeg skrev om det rigtige emne også videre & idag tjekker jeg min ludus for at se min karakter og der står jeg har fået -3..... -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
Terpenoider..
ForumindlægDe fem terpenoirder (vedhæftet) er fordelt på fem glas A, B, C, D og E (vedhæftet) med et terpenoid i hvert glas. En elev gennemfører en række kemiske test på stofferne i glassene. Observationerne er anført i nedenstående tabel. Opgaven lyder: Argumenter for, hvordan de fem terpenoider er forde... -
Afledet funktion
ForumindlægOpgave: Beregn den afledede funktion til f v.h.a. formlen: f(x) = e2x-5-e7x Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre med de der e'er. Ved ikke, hvad jeg må "tage ned" fra det opløftede. Nogen, der kan hjælpe? -
Ved ikke hvad jeg skal efter 10. klasse.
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg vil efter 10.klasse. Først ville jeg på Tekniske skole og blive i elektriker, men nu har jeg mere lyst til at finde noget inde for HHX, men jeg ved ikke hvad. Er der nogen der har nogle grunde råd? Ville jeg sætte meget pris på. -
Ireland
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad Ireland er. Vi har et emne om det. kan i ikke nok hjælpe mig, men helst på dansk Jeg ved intet om Ireland.... ???????? -
Elektrolyse
ForumindlægHej Jeg skal op til Fysik/Kemi eksamen på Tirsdag. Og jeg undrer mig over hvilke forsøg jeg egentlig kan lave hvis jeg trækker elektrolyse.
