Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16581 til 16600 af 52987
-
Newtons love - funktioner
ForumindlægJeg sidder lidt fast i den her opgave, så en lille hånd ville være perfekt. 'I lodret kast ser man på en masse der kastes lodret op (evt. ned). Dette er bevægelse med konstant acceleration. Da vi har brug for at bestemme massens positioner til forskellige tidspunkter, så skal der indlægges en... -
any mistakes?
ForumindlægIn whose nameThis text tells about terrorism, and especially the question “ How can some people do this? And why?”. By one of the biggest terrorist attacks, “the attacks on world trade center, in 2001”, it is very difficult, to point on a reason, why these men were doing this attack. It couldn’t... -
Kan det passe..?
ForumindlægHej det her er spg: USA passerer 300 mio. indbyggere. Antallet af indbyggere i USA vil i morgen bryde igennem en historisk grænse på 300 millioner. USA's indbyggere nummer 200 blev registreret i 1967. a) Bestem den gennemsnitlige årlige procentvise stigning i befolkningstallet i USA... -
hjælp til aflevering!
ForumindlægHej alle sammen sidder her med en afleverings opgave og har brug for lidt hjælp. Jeg har lige udregnet en foderblandings vægt dette resulterede i 100,3kg (60kg+30kg+10kg+300g=100,3)så står der i opgaven som følger:Et lam æder 475 g foderblanding om dagen.hvor mange dage kan foderblandingen vare, ... -
rette min engelsk oversættelse? (:
ForumindlægHej er der ikke nogen der er søde at kigge min engelsk oversættelse igennem (den er ikke så lang)? (: Jeg vil sende den til den som vil. På forhånd tak :D -
Må man ændre alt i sin synopsis?
ForumindlægHej alle, Jeg har ændret nogle ting i min synopsis mht. empiri og dermed konklusion, men jeg tænkte på om man må ændre sin forslag til videre undersøgelse også da jeg ikke rigtig synes den lægger så meget op til en videre undersøgelse da jeg blev total forvirret til min vejledning. Men må man det... -
Sæber
ForumindlægHej !Jeg sidder med en kemirapport om sæbefremstilling ect. og er kommet til det punkt, hvor jeg skal bestemme pH-værdien for forskellige sæber. Jeg er kommet frem til at Palmolive har en meget højere pH-værdi end fx. sulfo, sæbeopløsning og andre håndsæber.Men hvorfor ?På forhånd tak .. -
tryk i et lokale
ForumindlægOpg: bestemme massen af den atmosfæriske luft i lokalet.oplysninger om lokalet:længde: 8,50 mbredde: 7,06 mhøjde: 3,12 mtemperatur: 24,7 grader celsius.tryk: 1018 hPaP_0: 1 atmT_0: 273,15 Kskal jeg bruge denne formel:V_0= (P*T_0*v)/(P_0*T)håber I vil hjælpe.. -
Tysk personbeskrivelse , rettet - feedback?
ForumindlægHej. Jeg har fået feedbask fra denne stil 1 gang og har nu genrettet den. Hvis en har tid og lyst, ville det være dejligt med noget feedback igen. Tak. -
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Determinant
ForumindlægBeregn determinanten mellem følgende vektorpar: a= (2;3) & b= (-3;11) = 17??? -
SKOLESKYDERIER?
ForumindlægGoddag, Jeg har lige et spørgsmål til en opgave. Hvorfor tror elever skyder løs på skoler? Hvad er grunden? -
Eksamener
ForumindlægMn studieretning er: Bio A, mat B og kemi B.Jeg har tænkt mig at vælge mat A og så skal jeg have fysik c. Derudover vælger jeg astronomi eller psykologi C, har ikke helt bestemt mig. Jeg har fortsættersprog og regner derfor med at aflsutte det i 2g.Jeg har kun haft få kemitimer, så jeg regner ikk... -
eksamen
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i tysk og uheldigt har jeg ikke haft heldet med mig men nu når jeg ska op vil jeg høre om nogen havde nogle gode hints til hvad man kan gøre før når man går i 3.g og ikke er super god til det?? -
Elektrontransportkæden
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker hvis enzymer i elektrontransportkæden bliver hæmmet så ilt ikke kan udnyttes, idet der ikke kommer elektroner som den kan modtage og dermed omdannes til vand. Man kan ikke komme af med elektronerne, men hvad sker der med kroppen - en kvælning? ... -
eksamen
Forumindlæghva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik? -
Videnskabsteori
ForumindlægHejsa!Ville lige høre, om der er nogle af jer som har skrevet om videnskabsteori. Da jeg har meget brug for at forstå det i en bog. Håber der er nogle af jer som kunne tænke sig at dele sin noter med mig?MVH -
Hjælpppppp
Forumindlæghej jeg har en opgave, som jeg ikke forstår, håber i vil hjælpe ... Opgaven: Beregn de manglende cirkamål i disse kegler. Afrund tallene hvis det er nødvendigt. En kegle's højde er 10 cm rumfang = 380 cm3. også skal jeg finde hvad radius er ????? -
Hjælp
Forumindlæghej hvordan løser man denne opgave Opaven: 1/6 af 420 = 1/8 af 112 = 3/4 af 125 = -
Bertel :S
ForumindlægGad egentligt godt vide hvor mange her inde der syntes at Bertel, fortjæner nogle slag? eller hvor mange der syntes han gør det godt? En lille politisk debat :P .. Personlig mener jeg at hele denne her skriftlige biologi og fysik prøve er meget useriøs, og har svært ved at se hvordan man kan samm...
