Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16581 til 16600 af 27765
-
4b
ForumindlægHej vil nogle hjælpe mig med opgave 4b? -
Downs teori
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe med at beskrive hvad Downs teori gik ud på??? -
Stationære punkter i en funktion med 2 variable
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave. Skal finde de stationære punkter i følgende funktion, samt klassificerer dem. På forhånd tak! -
Tysk vejledning - en god måde at rette sine afleveringer på
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i øjeblikket og er ved at skrive en tysk stil og tænkte det var oplagt at spørge herinde.. Jeg har altid problemer med mine tyske stile, eftersom det nok er et af mine sværeste fag.. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg for mig selv, skriver den bedst mulige stil? Jeg vil... -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
Økonomi på KU
ForumindlægHej alle .. Ville lige høre om der er nogen der er i gang med at læse økonomi på KU, eller på et andet universitet her i landet. Vil meget gerne høre lidt om studierne. Har læst mig frem til en del på nettet mht. fag osv... men vil gerne høre det fra en der er igang med studiet. Hvor meget fylder... -
Religion i historiefaget?
ForumindlægHvordan arbejder man med religion i historiefaget? Jeg vil gerne redegøre for udviklingen i moderne spiritualitet/new age fra 60-ernes modkultur til velfærdssamfundet i dag. Hvad gør man fx med primær kilder? -
Åndernes hus- hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej! Skal om ikke så mange dage lave et oplæg i dansk om romanen åndernes hus.. Da jeg ikke kan nå at læse hele bogen færdig, vil jeg gerne vide om der er nogle der kan sige mig om der er de store forskelle fra filmen?? Har nemlig set filmen masser af gange, og har tænkt at lave oplæget ud fra d... -
Kort anmeldelse af en bog - hvordan??
ForumindlægJeg skal skrive en anmeldelse af en bog og den må kun fylde ½ side.. Men hvad skal en anmeldelse egentlig indeholde? Der er jo ikke rigtig plads til et resume, og fortolkning kan der slet ikke blive tale om! Har aldrig prøvet det, selvom jeg snart er færdig med 3.g, er der nogen der ved hvordan?? -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
studieretningsopgave
ForumindlægHej. jeg skal aflevere min studieretningsopgave i morgen og jeg håbede der var nogen der gad se min engelske del igennem. This paper examines is about the Cajun-culture. At first, the study investigates the Cajun-culture’s historical background and how the culture extended is. The people in the ... -
Anders fogh Rasmussen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tænkte på om der var nogen derude, som har eller kender et sted, hvor jeg kan finde gamle taler fra Anders Fogh Rasmussen, hvor han rigtig viser hvor superliberalistisk han var, også nyere taler fra ham hvor man klart kan læse at han er blevet mere socialistisk? På forhånd ... -
Hvor meget fysik i matematik?
ForumindlægJeg lyttede til en meget populær fysiker fra USA, og han talte lidt om moderne matematik, og sagde, at traditionelt set, så var det matematikerne der blev opfattet som "naturvidenskabens filosoffer", men tingene har ændret sig lidt og det er fysikerne der nu indtræder som de ubestrideli... -
Sinusbølge?!
ForumindlægHvad er en sinusbølge?? Er der noget som kendetegner en sinusbølge? -
Matematik på uni - flest skriftlige eller mundtlige eksamener?
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener i mat på uni? Hvor mange mundtlige i forhold til skriftlige ? 10-15 % eller 80-90 % ? -
Metode - fysik
ForumindlægMin synopsis omhandler atombomben, hvor jeg skriver i dansk og fysik. I fysik delen forklarer jeg hvordan atombomber laves, hvordan de virker og hvilke konsekvenser den havde. Men hvilke metode bruges her? Det har jeg ingen ide om. Jeg håber, at I kan hjælpe. -
Nogen der har været oppe..?
ForumindlægHej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten). -
At Religion i politik
ForumindlægHej. Jeg skal op i at på mandag og vil gerne have noget hjælp til hva jeg kan bruge af metoder. Jeg er oppe i religion og samfundsfag og skal se på fremtidens sammenstød såsom muhammedkrisen. Generelt er det med vægt på islam vs kristendommen. Håber meget på hjælp da jeg minium ska have 7 for a... -
Synopsis - spørgsmål
ForumindlægHej SP Sidder og skal skrive en synopsis vedr. saddams angreb på kurderne. Ville høre om i kunne hjælpe med eksempler på en overordnet problemformulering & problemstillinger? Mvh. Kelvoin -
Eksamen
ForumindlægHej derude.. Jeg skal desværre op til eksamen i historie, men først d. 12 juni. Vi har 24 timers eksamen og det er jeg rigtig glad for. Hader virkelig historie. Er der nogle, som har nogle gode råd til hvad man skal gøre? Hvor meget skal man læse op osv? - for har jo 24 timer til at sætte mig i...
