Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16581 til 16600 af 18958
-
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
Oversættelse af ét ord og én sætning
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål til en tyskaflevering! Jeg skal bruge ordet "reaktionsdannelse" (forsvarsmekanismen) på tysk, men kan ikke finde det i nogen ordbøger, så jeg vil høre om der er nogen der ved hvad det hedder?? Desuden skal jeg oversætte sætningen: "Ofte er det unge me... -
Problemer med forståelse af tekst...
ForumindlægHej....Jeg skal have læst en hel historie på TYSK til imorgen som jeg ikke fatter en hak af...Derfor vil jeg høre omder er nogle af jer der havde læst en historie fra bogen Ansichten ved navn:Um 11 Uhr bist du aus der Disco zurück...jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål som jeg netop også skal ... -
Hans / Hendes
ForumindlægHey guys! Jeg har lidt problemer med nogle tyske sætninger. Håber i kan hjælpe. *Hans* Hände im Schlaf zittern. Hvordan siger man "hans" i den ovenstående sætning? En evt. forklaring ville hjælpe. Dafür baut er eine Bretterwand um *sin* Garten. Hvordan siger man "sin" i oven... -
Optagelse på Gym
ForumindlægHej derude.. Mine karakterer fra 8. da jeg ikke har fået karakterer i 9. endnu. Dansk - læsning/retskrivning/skr.fremstilling/mundtlig. 4,7,4,4. Matematik - færdighed/problem/mundligt. 02,4,02 Engelsk - skriftlig/mundlig. 4,4. Tysk - skriftlig/mundlig. 4,7. Fysik/kemi - praktisk/mund. 7. J... -
Passer denne sætning?
ForumindlægKan man godt sige dette på tysk, er lidt i tvivl? Kunne være rart hvis nogen gad at hjælpe (Hun husker tilbage på sin tidligere udvisning af landet som hun fik på sin 18. årig fødselsdag, og siden da vil Medina ikke fejre sin fødselsdag længere) Sie erinnert sich an ihre früheren Ausweisu... -
Formuleringsproblem i tyskoversættelse
ForumindlægHej!Har et mindre fomuleringsproblem i en tyskoversættelse. Jeg skal skrive at: "Dengang da jeg var 8 år gammel, spurgte mine forældre om jeg ville have en lillesøster eller en lillebror og om jeg ville med ud at flyve." Især den sidste del bliver kludret, så jeg tror det bliver uforstå... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
Hypotetisk konjunktiv HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive en tysk afleving omkring hypotetisk konjunktiv, hvilke er et problem, for jeg er ikke 100% sikker på hvad det er... ??? Jeg er klar over, at det er en måde at bøje et udsagnsord, men i hvilken form kan man oversætte det på dansk? Nutid, datid, what ?? Derudover, når man sk... -
1 sætning
ForumindlægGodaften.\n\nJeg har blot lige en kort sætning, som jeg har siddet og kludret lidt med. Den skal helst være så ordret som muligt.\n\nDansk:\nNu har det været weekend og i morgen skal vi have tysk.\n\nTysk:\nJetzt ist es Wochenende gewesen und Morgen werden wir in Deutsch unterrichtet.\n\nPå forhå... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Meget svær tekst, hjlp! :-(
ForumindlægJeg sidder med Teskten Die Statsi-Ballade af Wolf Biermann og har 3 tilhørende spørgsmål som jeg skal have besvret, men at fortolke en sangtekst, især når sprogbruget er så kompliceret volder mig problemer og nej, jeg har som regel ingen problemer med tysk, men lige denne tekst! :S Er jo heller i... -
SSO - historie
ForumindlægHey Folkens !\n\nSkal skrive SSO om Østersøen 1945, med fokus på sænkningen af de tyske flygtninge skibe.\n\nEr der en venlig (og gerne historisk begavet) sjæl, der evt. kan give nogle brugbare henvisninger til litteratur (helst fagbøger, dvs. nådigst noget fra nettet).\n\nPå Forhånd Tak !\n\nJens -
Benjamin Leberts bog "Crazy"
ForumindlægHej :)\n\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om Benjamin Leberts bog "Crazy" og tysk ungdomskultur generelt. Jeg har selvfølgelig læst en masse sociologi og fundet en del på nettet om emnet og bogen, men er der nogle der sidde inde med nogle rigtig gode notater, links eller lignende?... -
Lille oversættelse!
ForumindlægJeg er simpelthen på herrens mark, med dette stykke af en oversættelse ! Er der nogen som vil være sød og oversætte det? Ville være kanon!\n\nHørespillet ”Bilanz” er skrevet af den tyske forfatter Heinrich Böll; den udgave vi benytter er en MMMMM Reclam tekst.\n I stykket optræder der fem pers... -
Hvordan skal jeg citere?
ForumindlægHej.\n\nJeg skriver SSO i tysk om nogle tekster fra 50'erne og støder derfor på en hel del af disse ß (dobbelt-s-tegn). Disse tegn er dog senere for de fleste ords vedkommende blevet erstattet af ss. Jeg vil derfor lige vide om jeg skal citere det som ß eller vælge at skrive ss, som er den ko... -
6 linjer oversættelse
ForumindlægDen tyske forfatter Peter Härtling har skrevet bøger for børn og unge, bl.a. romanen Krücke. Handlingen begynder i 1945: Krigen er forbi. Utallige mennesker har mistet deres hjem og familie. Thomas, en 13-årig dreng, søger sin mor. Sidst så han hende på en banegård. Pludselig var hun forsvunde... -
Oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte en tekst fra dansk til tysk. Jeg er en smulig i tvivl om en sætning, der lyder således:For øjnene at tv-seerne i hele landet dør mange hundrede mennesker, og fra transmissionsvognen oplever faderen sin egen søns død.Mit svar lyder således indtil videre:Vor den Augen der Fernseh... -
adl.dk ??
Forumindlægnogen som kan fortælle mig hvorfor teksterne på adl.dk ikke er på dansk ?? jeg skal bruge nogle gode tekster fra reformationen, men dem jeg kigger på, er ikke på dansk. jeg tror det er en blanding af dansk, svensk, tysk, latin og garenteret noget andet ! fx: 5. Naar du est from oc icke missbruger... -
Tyskaflevering til i morgen! i need help, bitte.
ForumindlægHej alle! Jeg er i den uheldige situation at jeg er i sverige hele dagen i dag og skal aflevere en tyskstil i morgen. Jeg har lige hurtigt skrevet det hele ned på dansk, men jeg har desværre ikke tid til at oversætte det selv. Jeg har oversat meget lidt, men der mangler en del endnu. Derfor ville...
