Søgning på: Beregn pH. Resultater: 16601 til 16620 af 48368
-
De Røde Sko af H.C Andersen
ForumindlægHejsa. Jeg sidder midt i forbedrelse til min dansk eksamen, hvor jeg trak eventyr og valgte "De Røde Sko" af H.C Andersen. Jeg kan dog ikke finde betydningen på ordet gulvkalk og kalk senere hen i sætningen. Se sammenhængen nedenunder: ”Og alle mennesker derinde så på Karens rø... -
Hjælp
ForumindlægKøbenhavn st: 14:57 Randers st: 18:21 Rejsetiden er 4 timer og 30 minutter.. Er det korrekt? -
Annuitetsregningsopgave - hjælp? ja tak!
ForumindlægJeg er igang med en opgave og jeg er så kommet i problemer med denne: Sara låner 235.000 kr. i et pengeinstitut til køb af en ny bil. Lånet skal tilbagebetales med 60 lige store månedlige ydelser. Renten er 1% pr. måned. Jeg har fundet ud af den månedlige ydelse er 5.227kr. Umiddelbart efter at ... -
afvigelse procentregning HJÆLP
Forumindlægd) Bestem hvor mange procent din model afviger fra det faktiske. det faktiske tal= 110000 mit tal= 122000 og ja jeg har forskellen som er 1200 men hvordan finder jeg s procenten afvigelsen er? tak på forhånd -
Nulpunkter
ForumindlægEr helt på bar bund her Funktionen f har forskriften f (x)= (x + 3) · (x + 2) · (x – 2) · (x – 3) a) Bestem nulpunkterne for f . b) Bestem fortegnsvariationen for f . -
Opsparingsannuitet
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til en mundtlig matematikprøve. Jeghar fået et spørsmål om opsparingsannuitet, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal finde frem til svaret, hverken i min bog eller på nettet. Spørgsmålet jeg skal svare på, er vedhæftet. Tak på forhånd :) -
bestem tangenthældningen
Forumindlægbesten tangenthældningen for x = 1 for en funktion med forskriften f(x) = x^6 - x^-6 hvilken regneregel skal bruges til at løse den? og evt. vis hvordan -
Tryk
ForumindlægHey der ude :) Er der nogle der kan hjælpe mig med at regne denne her opg ud, og evt. give nogle fif i forhold til hvordan man gør :) • Regn ud hvor meget kraft der skal til for at trække to kugleskaller fra hinanden, hvis trykket indeni kuglen er 1% af det atmosfæriske tryk, og kuglens ... -
Is og vand
ForumindlægHej .. Jeg har en opgave som jeg håber nogen af jer derude ville være rar og hjælpe mig med (: Vu placerer en isterning men massen 45,0 g og temperaturen -16,0 grader C i en termobeholder med vand. Vandets temperatur er 25 grader C. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termo... -
Eksponentielt voksende funtion
ForumindlægOpgaven er: Om en eksponentielt voksende funtion f oplyses det at f(3) = 4 og f(5)=36 Bestem en forskrift for f. Og jeg er helt lost. s: -
Fra Esbjerg til København (matematik)
ForumindlægDer er 264 km fra Esbjerg til København. Det koster 215 kr. at køre over storebæltsbroen. En liter benzin koster 9,95 kr Øvrige omkostninger til bilens drift er 2,00 kr. pr. kilometer. Bilen kører i gennemsnit 15 kilometer på en liter benzin. -
Anslag
ForumindlægHvis jeg fx har skrevet 25000 anslag hvis jeg skal regne om det til normal side så får jeg 25000/2400=10,41 men sider kan jo ikke være komma hvordan skal jeg angjvg det som normal sider? -
udreging af på ladedet partikler
ForumindlægJeg har to ladede partikler: Q1: +2,65 nC og Q2=-4,75 nC Q1 påvirkes af en kraft på 55 μN fra Q2. Jeg skal nu regne ud hvor stor en kraft påvirker Q2 fra Q1. Den eneste formel jeg kan finde er Coulombs lov F=k*(Q1*Q2)/r^2, men da jeg ikke har afstanden mellem disse to partikler, kan jeg... -
Alkohold procent i ukendt drink
ForumindlægHej. Jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle poste mit indlæg i blog området men kunne ikke finde nogle andre relevante steder så here I go. Mig og en ven sidder her med en flaske vi har lageret siden 2005. Den er uden etikette og i en ukendt flaske. Altså totalt uden information. Vi kunne godt... -
graf og tyngdeacceleration
ForumindlægHej, jeg har tidligere oprettet indlægget https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=596171 men jeg har stadig problemer med at finde tyngdeaccelerationen ud fra t/s-grafen.. håber desperat på at nogen derude kan hjælpe.. -
Envinklede trekanter
ForumindlægHej folks! Håber i kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Jeg er lidt i tvivl om man evt. skal bruge forstørrelsesfaktoren, k? Og i så fald skal man så bruge A B C og A1 B1 C1 ? (kan bare kun finde A B og C.) På forhånd tak. -
Skærinspunkt
ForumindlægHejsa! Håber på lidt hjælp her, jeg skal bestemme skæringspuktet for de to funktioner: f(x)= -2x+8 og g(x)= -0,5x+5... På forhånd tak... :) -
Diff.ligning
ForumindlægHvad gør jeg her? I en fiskerimodel betragtes en population af rødspætter, der alle har samme alder. I modellen er antallet N af rødspætter i populationen en funktion af tiden t (år), og ligeledes er længden l (cm) af en rødspætte en funktion af tiden t (år). Om funktionen N gælder: dN/dt = -0,4*... -
Ensvinklede trekanter (mål højde)
ForumindlægHey derude. Er der ikke nogle flinke mennesker, som kan hjælpe mig med denne opgave: En 250 meter høj mast holdes lodret af 3 stålwirer, der hver går fra toppen af masten ned til jorden. De danner alle en vinkel på 35(grader) med jordoverfladen. Hvor mange meter stålwire skal der mindst bruges?... -
bestem tid og højde
Forumindlægdet store pariserhjul ''london eye'' har en diameter på 135 m, og en tur rundt tager en halv time. en i model for bevægelsen af en gondolerne, kan gondolens højde beskrives ved f(t):=67.5*sin(0.209*t-1.57)+70.. a) bestemt gondolens højde over jordoverfladen når tiden er 7 minutt...
