Søgning på: sso historie. Resultater: 16621 til 16640 af 17233
-
Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!
ForumindlægFor at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge... -
resume
Forumindlægresume af en histori. kan i hjælpe mig med gramatiske fejl/ordstilling - ville hjælpe super meget Der Text handelt von dem Verhältnis zwischen zwei Jungen Menschen die an einen Fahrradtour gehen. Heinz, eine verbissen Athlet, denkst mehr an der Tour mehr an seine Kondition als seine... -
Interferens.
ForumindlægHej. er der en venlig sjæl her der har arbejdet med Interferens, af Johannes V Jensen? Da jeg er i gang med en anlyse og fortolkning af den, er jeg gået lidt i stå omkring selve fortolkningen af digtet. INTERFERENS Den blaa Nat er saa stille. Jeg ligger søvnløs. Stilheden vider sig og kling... -
SRP - Tyrkiet og PKK
ForumindlægHejsa alle sammen :) Sidder i lidt af en kattepine.. Har 4 skrivedage tilbage og har fået skrevet en enkel side til min studieretningsprojekt.. Mit problem ligger isært ved, at jeg ikke kan finde ordenlige kilder/materiale til at underbygge min rapport. Da det er en forholdvis ny konflikt jeg ska... -
Indledning
ForumindlægHej. Jeg har skrevet to forskellige indledninger, men jeg er lidt i tvivl om de egentlig kan bruges. Så jeg ville lige høre til, hvilken indledning der er bedst. Indledning 1: Den sorte død tog livet af flere millioner og dræbte både dyr, voksne og børn. Hele familier blev udryddet og gård... -
essay - er det rigtigt lavet?
Forumindlæghej jeg er ved at skrive et essay om 2009 - året der gik. Jeg har været meget i tvivl om hvad et essay egentlig er og om hvordan det skal skrives. Her er der et lille stykke af det essay jeg har skrevet, er der nogen der kan fortælle mig om det er det der forstås ved et essay`? tak på forhånd :... -
People help :( ! Engelsk oversættelse
ForumindlægHej søde mennesker! Jeg vil gerne have at I kigge på denne oversættelse jeg har lavet VIL I GERNE RET MINE FEJL??? E. Oversæt følgende sætninger til Engelsk. Skriv oversættelsen på linjerne nedeunder. 1. Det er det eneste, han ikke ved = It's the only thing he does not know 2. M... -
Rette min oversættelse? ca. 7 linjer
ForumindlægDansk version: Familien Mann er en institution i Tysland. Faderenn Thomas Mann modtog som den første tysker Nobelsprisen i litteratur i 1920’erne, og Thomas Mann er i dag stadigvæk en de betydigste tyske forfattere. Familien boede i Lübeck, og i sit hovedværk ”Buddenbrooks” fr... -
tinglysning
ForumindlægHej jeg har 5 opgaver om tinglysning, men jeg forstår det ikke helt.. så jeg vil lige sætte to opgaver ind.. så håber jeg der nogle der vil hjælpe mig med dem.. og måske ville jeg kunne forstå de andre opgaver jeg har for. OPGAVE 1 trykkeriet "Tryk og print" vil sælge en maskine, der ... -
Hjælp til tysk oversættelse!!!!!!
ForumindlægVil meget gerne have hjælp til denne oversættelse ! (: Fortælleren har arvet et koralarmbånd efter sin oldemor, som boede i Rusland sammen med sin tyske mand ved århundredeskiftet. Armbåndet er for fortælleren der konkrete forbindelsesled til fortiden. Hun bærer det altid og gerne, men efterhå... -
rettelse oversætte fra dansk/engelsk
Forumindlæghar oversæt fra dansk til engelsk. hvis der nogen der kan kigge på det(meget mærkt til genetivform) ville det været meget sødt af dem. Dansk Cathy elskede at besøge sin bedstemor i det kæmpestore hus. Husets atmosfære havde altid været facinerende, og bedstemoderens gode hukommelse betød, at Cat... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægGerundium eller infinitiv ? (EKS. stop talking, he refused to believe it) Oversæt følgende sætninger. 1. Skønt de forudså store vanskeligheder, havde de på det tidspunkt endnu ikke opgivet at nå toppen den følgende dag. 2. Jeg bliver fed af ikke at bevæge mig nok og spise al den mad, du sætter... -
har virkelig brug for hjælp!
Forumindlægjeg skal skrive en litterær artikel der bygger på en redegørelse for og analyse af Knud Sørensens digt "Tilbageblik om en del årtier" og har virkelig brug for hjælp da jeg syntes det er meget svært at forstå En dag sprang Danmark i lyng. Kornet var forlængst opgivet roerne opgivet, og... -
Tysk rettelse
ForumindlægDet er nogle svar på nogle sp udfra en historie.. Håber virkelig der er nogen der vil hjælpe med at rette dem ;) 4) Die Situation ist schlimm wenn er bekamt regelmäßig tierischen Durchfall, und wenn er nicht seine Unterhose runterziehen können. 6) Er wüst dass er mit einem Mädchen sprechen könn... -
Rettelse af kort stil
ForumindlægHey!:P Tænkte på om der var nogle der gad tage et kik på min stil. Jeg skulle skrive en fortsættelse af en kort historie på dansk. Tak på forhånd:D. La drogue au lycée Joëlle Mozart réfléchit longuement au problème. Elle espère que ses élèves ne se droguer pas bien que c’est faux. Elle aime ses ... -
Grammatikøvelse - rettelser?
ForumindlægHejsa... Har disse små sætninger som en aflevering til imorgen. Håber nogen vil kigge dem igennem, da jeg har gjort mit bedste, men sys noget ikke lyder helt korrekt.. :) 11.3 – Sætningskløvning 1. Sig mig, hvem er det, der har spist halvdelen af lagkagen? Sag mir mal, wer hat die Hälfte der ... -
Fransk i passé composé
ForumindlægJeg har lavet mit forslag til verberne, som skal være i passée composé i udgave 2, ift. udgave 1. Er der en venlig sjæl, der lige vil kigge den igennem? På forhånd tak. FORTÆL HISTORIEN I ”LE PASSÉE COMPOSÉ’’ 1) Un dimanche, à midi, on entend un grand bruit dans tout le village. En levant les y... -
L'imparfait
ForumindlægJeg har fået til opgave at fortælle historien i datid, altså l'imparfait. Så er det gjort, men jeg er stadig i tvivl, om det er rigtigt. Er der en, der lige vil se det igennem og komme med eventuelle rettelser? Det vil være en stor hjælp :) 1) - nutid 2) datid, l'imparfait 1) Le roi de F... -
Et lille gennem tjek
Forumindlæghej er der ikke en der lige gider tjekke det her i gennem? bare så det passer nogenlunde. eller give mig et par råd om hvad der kan blive bedre Der Brüder Grimm herausgab in 1812 einer Märchensammlung, die alle Kindern kennen. Sie besteht aus Volksmärchens, das sie hatten gehört. Wer kennt nic... -
Gennemsnitskarakter? Folkeskole.
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne det ud selv men har fået SÅ mange forskellige oplysninger om hvordan man gør, så jeg er forvirret. Jeg går i 9. klasse, og vil bare gerne vide hvor jeg står. Så, jeg skriver mine karakterer og så hvis I vil være søde at regne det ud? Mange tak. Og ja, jeg får ...
