Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 16641 til 16660 af 33057
-
Graf med både x og y på TI89
ForumindlægHej kloge folk! Sidder med et mindre, men dog enormt irriterende problem. Jeg skal tegne en graf, og det er egentlig i forbindelse med nogle kemiske reaktioners hastighed i kemi på B-niveau. I en af opgaverne skal jeg tegne en graf, og det anbefales i opgaven at jeg benytter mit CAS-værktøj... -
sinus,cosinus,tan.. hjælp !
Forumindlæghey.. er der nogen der gider forklare mig hvad sinus,cosinus og tangens er.. trin for trin... tusind tak.. håber i ville hjælpe -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen her på tirsdag. Men jeg er lidt usikker på hvordan det forløber. Det emne jeg trækker, skal jeg selv finde på eksempler, eller bruge dem fra bogen? -
Integrale
ForumindlægHej mennesker håber i kan hjælpe med dette Grafen for funktionen givet ved f(x)=x^2 og g(x)=2 afgrænser sammen med linjerne med ligningerne x=2 og x=4 et område, der har et areal. Bestem uden hjælpemidler dettte areal -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Sidste gennemsnit
ForumindlægHey Indtil videre har jeg ikke fået nogen flotte karakterer og mine årsprøver er lige så dårlige. Så jeg vil høre om det har nogen betydning for mit endelige gennemsnit? Er det sådan at alle ens karakterer bliver lagt sammen til et sidste snit eller er det kun karaktererne fra 3.g? -
Vigtigt - hjælp til trekant
ForumindlægJeg har brug for en der kan hjælpe med at løse denne vedhæftet opgavefil -
Gödel
ForumindlægGödel viser at ethvert aksiomsæt er ufuldstændigt. Hviler ufuldstændighedsbeviset på andre aksiomer? Fordi det burde det jo ikke gøre. Kan man belyse de teoremer der ikke kan bevises? Det siger han nemlig ikke noget om.. -
Regnestyk ?
ForumindlægHej Allesamen ., Jeg sidder med et regnestykke 3+7+6+2 = 18 Det jeg skal gør er at nævne de latinske betegnelser i opgave ., Så dvs. i opgaven skal man bare adderer alle talene sammen. Men jeg har et problem det med , hvad er en: faktor ? produkt og led ? Er det i selve stykket et to led... -
Procentregning
ForumindlægEr procentregning ikke uhyggeligt svært? For slet ikke at tale om forholdsregning (uha!) Når jeg spørger, så er det, fordi jeg nærmest førte læserbrevskrig med mange læsere, der ikke kunne (eller ville) forstå, at 100 % ikke nødvendigvis er det samme som det hele. -
HTX grafregner på computeren, hvor?
ForumindlægHey Jeg går på HTX 1. år og skal til at skaffe mig en grafregner. Gider ikke bruge 1500 kr. på sådan en satan og har så hørt at man kan købe en til computeren istedet. Men hvad hedder programmet? Har hørt om programmet "mathcad" kan det bruges? Er er evt. andre programmer der vil være m... -
Ligning
ForumindlægHvordan regner man ligningen ud: 6x-2y-2= 0 ? :// -
afstand mellem to parallelle linjer
Forumindlæghej ..jeg har brug for lidt hjælp : Du har givet to parallelle linjer: 4x+12y−60=0 og 3x+9y+18=0 Du skal bestemme afstanden mellem de to linjer. Nogle idea -
Forståelsesproblemer - int ved subs
ForumindlægJeg fik hjælp herinde for et par dage siden, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår teknikken 100% endnu. Fx int 5x/(2*sqrt(x²+4)) dx Jeg vil nu bruge en sætning i bogen, som hedder int f(g(x))*g'(x) dx = F(g(x)) + k Jeg bestemmer så f(x) = 1/2sqrt(x) og g(x) = x²+4. Da g'(x)-leddet ... -
Opgave om Benzoesyre
ForumindlægHej er der nogen, som vil tjekke min opgave med besvarelser igennem! Det er en lille opgave med 4 spørgsmål... http://peecee.dk/?id=68393 på forhånd tak -
Hjælp - SRP ellipsens egenskaber
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogen der kan hjælpe mig på vej i dette spørgsmål, da jeg sidder fast her? Mvh -
Logistisk fremskriving
ForumindlægHejsa :) Hvordan adskiller den logistiske fremskriving sig fra eksponentiel fremskrivning? Håber meget nogle kan hjælpe mig med problemet! Hilsen Mads :) -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
fagsprog højsprog?
ForumindlægHej alle. Hvad er fagsprog og højsprog? Skal bruge det til en fremlæggelse, og kan slet ikke huske noget. Håber i kan hjælpe :// -
Grafer
ForumindlægHej. Er der ikke nogle der kan forklare, hvad grafer er? Jeg forstår det ikke, og skal forstå det inden efterårsferien er slut, hvor jeg skal have lavet en opgave om det, og fremlægge det for min klasse. Syntes ikke, at nogle af de ting der kommer når jeg søger på Google, hjælper særlig meget.. ...
