Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 16641 til 16660 af 39570
-
læse Biblen - nødvendigt ?
ForumindlægHvis min klasse har trukket kristendom, (hvilket vi så først finder ud af på onsdag) ville det så være nødvendigt at læse Biblen, når man sigter højt? -
AT - Freud
ForumindlægJeg ville rigtig gerne skrve om Freud i AT 2010. Hans psykoanalyse kan vel godt betegnes som videnskabelig. Men hvad kan jeg kombinere det med? Dansk og? Jeg har: Musik a, engelsk a Tysk b, NG b, bio b rel c, fil c, old c, mat c, -
Bestem tallet a,
Forumindlæga.kvarterodx= 3x-2 (Kan ikke lige lave kvarterodstegnet) Man skal så bestemme tallet a, så x= 4 ? Hvad skal man gøre... -
Metoder!
ForumindlægHej, jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her, der er en masse der efterspørger metoder osv. her er et par stykker jeg har fundet. Blooms taksonomi * Viden: Hvordan vil du beskrive? Hvad er? Hvem er? Hvad skete der? * Forståelse: Hvad er hovedtanken i? Hvad er det bedste svar? Hvo... -
Metoder i AT - haster
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-årsprøve i juni og skal aflevere synopsen inden længe. Det er første gang vi stifter bekendtskab til AT på dette plan, så jeg er meget i tvivl. Jeg er meget i tvivl om teoridelen i mit emne. Jeg har om byhistorie i fagene historie og naturvidenskab. Jeg er klar over, at ma... -
HERMEUTISKE METODE???
ForumindlægJeg er ikke helt klar over, hvordan man bruger denne metode. På forhånd tak -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
økonomi
Forumindlæglidt flere spørgsmål: 1. Hvordan kan man få overskud/balance på betalingsbalancen, hvis et land evt. har underskud? 2. Hvordan kan der forekomme cost-push inflation? 3. Hvad går penge, valuta og indkomstpolitik ud på kort fortalt? -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Kampen mod global opvarmning med fokus på romklubben
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om kampen for det gode liv med fokus på den globale opvarmning. Til det skal jeg have fokus på Romklubbens forudsigelser og benytte internationale politiske teorier til at forklare ændringerne fra Romklubbens forudseigelser og frem til nu men kan ikke se hvordan j... -
Er dansk og religion begge humaniora (metode)??
ForumindlægJeg skriver i dansk og religion, men jeg skal skrive om metode. Er de begge humaniora? eller kan historie også være samfundvidenskabelig? -
Velfærdsstaten under pres
ForumindlægEr det muligt at opretholde den nuværende velfærdsmodel ? Hvad er jeres syn på denne sag ? På forhånd tak. -
SRP-
ForumindlægEr der nogen der gerne vil læse min SRP igennem, når engang er færdig med den (dvs. midt i december måned eller der omk.)? -
Hjælp til AT-problemformulering (emne: at rejse)
ForumindlægHej :-) Skal skrive en problemformulering til AT, og er lidt i tvivl om, hvorvidt den kan godkendes som brugbar. Er der nogen der vil kommentere og give eventuel feedback? Ville være en kæmpe hjælp :-) Jeg har kun lavet en skitse, og mangler endnu en del underspørgsmål.... Hvad kan et diskuterend... -
Læse jura, selvom der ikke er en interesse
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at... -
off. beskæftigelse og konkurrenceevne?
Forumindlæghej nogen der ved hvad en HØJ offentlig beskæftigelse betyder for Danmarks Konkurrenceevne? altså er der nogle fordele, hvis der er en høj off. beskæftigelse for denne, og hvilke kunne det f.eks. være? -
SRP om nikotin
ForumindlægHey, er der nogle der har skrevet SRP om noget nikotin-relateret i bl.a. biologi, og vil fortælle mig om det er et godt emne at vælge? -
Lord of the flies - Engelsk og Psykologi
ForumindlægHej alle, Jeg har valgt at arbejde med lord of the flies i engelsk og psykologi og havde egentlig valgt titlen: Lord of the flies: Opbygningen af et "samfund" Det synes min vejleder begrænsede min opgave.. Jeg tænkte, at med denne titel ville jeg sagtens kunne komme ind på ledertyper og... -
Arktis og udenrigspolitik
ForumindlægHvilke emner kunne man komme ind på i en redegørelse for hvilken rolle Arktis spiller i Dansk udenrigspolitik? -
SRP - social ulighed i England, inspiration til indledning
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP om emnet: social ulighed i England. Jeg mangler dog en form for afgrænsning - og inspiration - til min indledning. Har nogen i dette forum evt. ideer til en toneangivende sætning, eller eksempler på indledninger hertil?
