Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16661 til 16680 af 31547
-
Stillehavskrigene (Pearl Harbor) eller Atlanterhavskrigene
ForumindlægHej Alle! Ligesom så mange andre 3.g'ere skal jeg snart skrive SRP! Mit hovedemne er kryptologi. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge 1. emne eller 2. emne. 1. Pearl Habor --> hvordan det kunne lade sig gøre, at japanerne kunne angribe amerikanerne på trods af de havde knækket den s... -
4 eu forbehold:
ForumindlægHej med jer.. Har lidt svært ved at komme i gang med denne opgave : politiske konsekvenser det vil have for Danmark at afskaffe et eller flere af de fire EU-forbehold: Håber i kan hjælpe mig i gang :) -
Digt-analyse
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at analysere det her digt. Digtet : Foran spejlet Når jeg kan se på mit eget spejlbillede og sige jeg elsker dig uden at græde kan jeg elske mine medmennesker hundrede procent. Opgaven : beskriv hvad digtet indeholder af konkrete siturationer eller begiv... -
fysik forsøg
Forumindlæghej, jeg har lidt svært med at finde nogle gode forsøg om de emner jeg skal op i: syrer og baser salte og ioner metaller radioaktivitet magnetisme elektromagnetisme induktion transformation håber i gider at hjælpe mig, da jeg skal op i fysik imorgen og mangler nogle forsøg. -
Hvordan kan jeg øve?
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlige eksame i Historie om en uge. I må meget gerne komme med nogle råd til hvordan jeg kan øve mig til Historie eksamen :):) Hvad vil være godt at huske osv. osv. tak på forhånd :) -
Privatundervisning i Matematik.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i matematik? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om matematik på A og at få det på C og B på plads, og så arbejde hen mod A-... -
Logisk konsekvens
Forumindlæga) Bevis følgende 1. α |- β hvis og kun hvis |- α → β. 2. α -||- β hvis og kun hvis |- α ⇔ β. # |- læses som leder til. Hvis og kun hvis er biimplikationen. Jeg har så lavet en sandhedstabel for dem begge hvor en af rækkerne giver alle ens vær... -
Waka waka (time for Africa)
ForumindlægHvad handler sangen om? -
Energi
ForumindlægHej Hvorfor er det egentlig man har delta E og delta t i formlen for effekt? P = E/t Jeg ved godt, at delta betyder tilvækster, men hvorfor er det nødvendigt for formlen? -
middel karakter 7 eller 4 ??? htx
ForumindlægHej jeg er bare noget i tvivl om hvis man får en middelkarakter på htx efter den nye skala (7-trins skalaen) er det så et 7 eller 4 tal man har fået ? -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej. Jeg sidder fast med denne opgave... Sådan som jeg forstår det, vil reaktionsbrøken være Forstår dog ikke resten. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogen kunne hjælpe mig. :) -
Nedbør
ForumindlægSpørgsmålet er: I Danmark falder der 712 mm nedbør om året. Danmarks areal er 43094,12 kvadratkilometer. Noget af regnen finder vej til søer, moser og åer, noget siver ned til grundvand. Hvor mange liter nedbør falder der over Danmark? -
biologi - nervesystemet(HJÆLP)
ForumindlægHejsa :) Er i gang med eksamens spørgsmål, og er kommet til et, som ingen mening giver for mig, så håber der er en som kan forklare mig det.. Spørgsmålet lyder; 3. Forklar hvordan overførslen af nerveimpulsen fra en nervecelle til den næste sker i synapsen. Jeg har allerede s... -
Hjælp til eventyr!
ForumindlægJeg skal skrive et eventyr, men jeg er bare ikke særlig fantasifuld, og kan ikke rigtig finde på noget. er der nogle af jer der kan hjælpe mig til hvad det skal handle om, eller bare give mig nogle ideer? -
Hjælp til rettelse af oversættelse Keine Hexerei HASTER
ForumindlægHej, jeg skal lave en oversættelse af tekst nr. 25 "Kejser Franz Joseph af Østrig-Ungarn fra bogen Keine Hexerei - håber der er nogen der kan hjælpe mig!!!! På forhånd tak :D ”Manchmal waren der ein Keiser” – wieso heist ein Biografie ob den Österreich-ungarische Keiser ... -
Jurister og deres f***ing lange sætninger!
ForumindlægNu er jeg ærlig talt skide træt af at jurister skal formulere sig så skide abstrakt! Hvorfor benytter de sig af så skide lange sætninger? Det er meningsforstyrrende og giver ikke mindst anledning til en forringelse af den samlede kontekst! Desuden er det næsten umuligt at strege i bøgerne når der... -
Dihydrogen og dioxygen - reaktant og produkt - kemi c
ForumindlægDihydrogen reagerer voldsomt med dioxygen. Der dannes vand og et ret højt knald. 2 H2 (g) + O2 (g) <span style="font-family:Wingdings;mso-ascii-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:"Times New Roman";mso-char-type:symbol;mso-symbol-font-family: Wingding... -
Reducér brøk
ForumindlægHvordan reducer jeg denne 14ax^2+6a^2x/2ax? -
(S)-butan-2-ol + vandig svovlsyre = S/R konfigguration
ForumindlægHej studieportalen. Jeg sidder og sveder i desperation over et gammel eksamensopgave i organisk kemi til på mandag (Farmaceutstudiet). Opgaven lyder: Ved henstand i fortyndet vandig svovlsyre omdannes (S)-butan-2-ol langsomt til en racemisk blanding af 50% (R)-butan-2-ol og 50% (S)-butan-2-ol. ... -
Andengradsligning!
Forumindlægdet k er et reelt tal, betragtes ligningen (k + 1)x2 + 2kx + k + 2 = 0 For hvilke værdier af k har ligningen ingen løsninger? For hvilke værdier af k har ligningen netop 1 løsning? For hvilke værdier af k har ligningen 2 løsninger? Virkelig taknemlig, hvis nogen har lyst til at hjælpe! _________...
