Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 16681 til 16700 af 32798
-
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Spuck vor ihr aus..
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til tysk eksamen i morgen og har i dag trukket teksten "spuck vor ihr aus" af Günter görlich. Ville høre om der er nogle der kender teksten, og som kunne fortælle mig hvad den helt præcis handler om?.. Håber I kommer med nogle bud.. -
Skabelse
ForumindlægHej Når man taler om skabelsen ud fra et synspunkt om at universet og jorden med alt hvad disse rummer ikke er skabt af en skaber, hvordan forklarer man det så? Har noget altid eksisteret? Er det overhovedet muligt? Kom alt vi ser af ingenting? Og kan alt dette overhovedet være kommet af ingenti... -
Projektuge, Projekt-Opgave "Danmark og danskere."
ForumindlægPå min skole skal vi snart i gang med vores projektopgaver. Det overordnet emne hedder "Danmark og danskerne.” Hvor man skal finde/tænke på et problem i Danmark, som påvirker de fleste danskere. Man skal finde en løsning, og så lave et produkt, som viser ens løsning. Men jeg kan virkel... -
Identitet.. HJÆLP..
ForumindlægLæsefokusspørgsmål til Identitetsdannelse og socialisation SIDE Sociologi - individ og samfund ID Har virkelig brug for hjælp. 1. Hvad betyder begrebet sociologi? 2. Forklar, hvad forfatteren mener med formuleringen: "En stor del af svaret på; "hvem er jeg?", afgøres af, hvad de ... -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
Jura - et par spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er på vej til at blive student denne sommer og overvejer lige nu fremtiden. Den nærmeste fremtid er fastlagt og jeg skal arbejde med forsikringer de næste to år som forsikringselev, for at få noget erhvervserfaring. Men min plan er stadig, at jeg vil søge ind på jura-studiet, når... -
Hjælp!!
ForumindlægNu det nok. Jeg har altid følt, at jeg ligger okay godt i fagene (undtagen matematik) men karaktererne siger noget helt andet. Ja alt fra 02 til 4! Ja jeg plejede ikke at sige noget i timerne, men tro mig jeg synes selv jeg har taget en stor fremskridt der, og det går fremad. Men opgaver i færd... -
Kan jeg komme ind på 2 årig STX?
ForumindlægHej folkens. Jeg har for nylig afsluttet min elektriker uddannelse, som jeg aldrig har brændt for. Jeg tog kun uddannelsen fordi, jeg ingen interesse havde for noget som helst, på det pågældende tidspunkt. Nu har jeg en plan, eller rettere en "drøm" om det (i mine øjne) perfekte stu... -
Årskarakterer og (godskrevet) fravær
ForumindlægJeg har undret over årskaraktergivningen især i matematik (B-niveau). Min lærer sagde til mig, at jeg fik 10 grundet mit for høje fravær. Ellers ville jeg få 12. Men meget af mit fravær burde være godskrevet. Jeg har for året lige nu 17/72 moduler = 23,61 %. Men jeg har fundet frem til at jeg man... -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
hyppighedstabel, pinde diagram .. og noget med procenter
ForumindlægHej. Jeg håber ikke det er for indviklende med jeg har flere opgaver her og jeg har ikke været i skole i nogle dage så har ingen andre steder at spørge om hjælpe. Det er matematik det drejer sig om.. opg. lyder på: Ved en prøveregning fik eleverne i 8.klasse disse karakterer: 8 5 8 6 9 11 9 11 ... -
Spørgsmål om gennemsnit til videregående uddannelse
ForumindlægHej, Jeg står i en situation, hvor jeg søger noget vejledning vedr. min fremtid på en videregående uddannelse. Sagen er den, at jeg pt. går på STX, og har netop afsluttet 2.g. Mit nuværende snit er ikke noget at prale af - jeg har brugt for meget tid på fester og det sociale liv i gymnasiet, i s... -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
Att: Epsilon, Dominik Hazek, Duffy.
Forumindlæg\nJeg sidder med en opgave under det matematiske område, diskret matematik.\n\nJeg skal i en opgave finde afstanden mellem nogle byer og dernæst konstruere et minimalt træ for disse byer. Da denne opgave er af stor betydning, vil jeg meget gerne løse den korrekt. \nJeg vil derfor tillade mig at s... -
Besværligt at få 5 A-fag?
ForumindlægI december skulle vi angive hvilket fag vi ville have på A-niveau, og så et ekstra A, B eller C fag. Dengang hævede jeg Engelsk til A, og valgte et C-fag, hvor jeg så måtte nøjes med min 2. prioritet. Siden da, har jeg fundet ud af hvad jeg gerne vil læse: En tofagskandidat i Engelsk og Kemi. Dvs... -
Emne til SRP - Forslag?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg ved godt, at der findes andre tråde med samme emne/spørgsmål, men det har ikke helt hjulpet mig, så derfor laver jeg selv en :) Her efter sommerferien skal jeg i 3g og vi er allerede blevet anbefalet at tænker over eventuelle emner. Problemet er dog, at jeg er helt tom for ... -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ...
