Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16721 til 16740 af 24857
-
Polynomier
ForumindlægDer er oprettet en del indlæg om det samme emne, så jeg lægger min pdf-fil ind, som giver essensen af emnet. Style -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
foton
ForumindlægMan siger at fotonet ikke har nogen hvilemasse, men har den heller ikke nogen masse når den er oppe på lysets hastighed? Hvilket den konstant er. -
Kraftbegrebet
ForumindlægHejsa :DVille bare spørge hvordan du/I ville redegøre for kraftbegrebet ? -
hjælp
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? Hvilke uddannelser har jeg krav til på uni efter gym, hvis jeg vælger natur... -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Tænkepauser
ForumindlægTror I, at det trækker meget ned, hvis man skal have en del tid til at tænke, når de spørger om noget. Fx ti til femten sekunder hver gang?Jeg er så uheldig, at jeg tænker billedligt i sprogfag, hvis man kan sige det på den måde. Jeg skal se sætningen, skrevet før jeg kan formulere en sætning. De... -
Medicin-Hvorfor ikke biologi a?
ForumindlægBiologi(celler,krop,rusmidler mm) kan vel være nyttigt på højt niveau, hvis man skal læse medicin? Hvorfor er det ikke en del af adgangskravet? -
Personling udstråling - mundtlig eksamen
ForumindlægFind flere eksamensrelevante sider her Guides Guide til mundtlig eksamen Brug din læsegruppe til mundtlig forberedelse Sælg dig selv til mundtlig eksamen - Personlig udstråling Test dig selv Test dig selv i pensum ”Har du en god røv, så er det med at vise den frem til eksamen.” Såd... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Studiehjælp, matematik B, 1. g.
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig ? Har flyttet klasse i 1. g og mangler hjælp til første halvår pensium. Meget gerne studie hjælp inden skolestart d. 18. august. -
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
elektrisk varmelegeme
Forumindlæget elektrisk varmelegeme tilsluttes en spænding på 220 V. strømstyrken gennem varmelegemet er da 9.1 A. Varmelegemet er anbragt i et vandbad, der indeholder 12 liter vand med temperaturen 21 grader. man kan se bort fra varmekapaciteten af beholder og varmelegeme.a) hvor længe varer det at varme v... -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
Citron batteri!!
ForumindlægHej :) Nogen der har udarbejdet en opgave, omhandlende citronbatteri eller lignende? Kh Tina -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/
