Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16781 til 16800 af 117955
-
Giftstoffer i miljøet
ForumindlægHej Er der andre som har trukket noget om giftstoffer i miljøet og om hormonforstyrrende stoffer i 24 timers biologi eksamen? -
Belønningssystemet og serotonin
ForumindlægHej, er der en, som kan forklare mig sammenhængen mellem serotonin og belønningssystemet? Jeg er igang med 24 timers eksamen i biologi om serotonin og depression. -
KEMI - MATHON HJÆLP
Forumindlægmathon, kan du hjælpe med en eksameeeen???? også nogle gode råd til en slags kemi, fysik og celle-biologi eksamen, er det bare øve sæt? -
Produktion af bæredygtigt skovbrug
ForumindlægHej, er der nogle som evt kan hjælpe med lidt biologi her til eksamen? Del gerne din email eller nummer og jeg skriver til dig med det samme. -
Luftforurening forsøg
ForumindlægHej, jeg skal til prøve eksamen her på mandag den 14 Jan og jeg har virkelig brug for nogle biologi forsøg med luftforurening. Nogle ideer? -
Fys A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Musikeksamen - Hvilke sange spiller i?
ForumindlægSkal (måske) til musik B eksamen i år. Så vi skal til at finde sange. Personligt spiller jeg klaver og har tænkt mig at lave en solo og en gruppe opførelse. Dog begge med rytmisk musik.Men jeg ville høre hvad andre havde tænkt sig at spille, bare for inspirationens skyld... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
radioaktivitet
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik, og der er chance for at jeg kommer op i radioaktivitet, og jeg har utallige forsøg med dette, men det er enkle basale forsøg, hvor man benytter sig af en geiger-müller tæller og finder henfaldene for alfa, beta og gamme, og vi finder ud af hvor nemt de k... -
matemamtik
Forumindlægplease hjælp mig med så mange som muligt, har lagt fil ind sidder til eksamen lige nu pls -
lineær/ekspo/potens funktioner
ForumindlægHej! Jeg er MEGET i tvivl om måden man regner disse funktioner (uden brug af hjælpemidler) - det går bare ikke ind i hovedet. Håber nogle kan tjekke den og fortælle mig hvor det evt. Går galt når der er fejl. Lineær funktion: f(5)=4 , f(10)=6 10a + b = 6 5a + b =4 (b’erne går ud med hinanden,... -
Matrialer? Skimmelsvamp!
ForumindlægHej med jer, Jeg skal finde nogle gode bøger/internetsider hvorfra jeg kan finde information til min SSO i biologi på B-niveau. Jeg har haft lidt problemer med at finde materialer som omhandler svampens opbygning osv. det jeg søger er stof som ikke er på meget højt niveau som meget af det jeg ha... -
Hvordan læser man op?
ForumindlægHeey ppl. Hvordan læser man op til en kemi eksamen? Jeg skal til kemi eksamen på næste mandag. -
At studere psykologi uden at have haft det i gym
ForumindlægOK, så det skal siges, som overskriften hentyder, at jeg ikke har haft psykologi, da jeg gik i gymnasiet. Dog lyder studiet faktisk virkelig spændende, så jeg overvejer at søge ind... tror I, at man er dårligere stillet end dem, der har haft det i gym (altså om det bliver "ekstra hårdt"... -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHej alle kloge mennesker :) Jeg sidder og skal bevise Pythagoras' sætning til min eksamen i matematik på B niveau. Jeg har brugt bevis to på denne side: http://www.matematiksider.dk/pythago/pyth.pdf Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man siger x/b=b/c <=> x=b^2/c ? Der står, &q... -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
PLease hjælp! :-(
ForumindlægSkal til biologi eksamen om ikek så lang tid men er SKIDE nervøs, har læst hele bogen igennem taget noter osv. men synes ikek at noget som helst sidder sig fast :-( Der er tale om Bio C Ved heller ikke hvordan jeg skal bruge de 24 minutters forberedelse... Skal jeg bare lige finde mine noter frem... -
Darwin og religion - undersøgelse?
ForumindlægI forbindelse med AT eksamen har jeg valgt at med darwin i fagkombinationen biologi og religion. Jeg er lidt på bar bund i forhold til hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal se ud? Hvilke er derfor jeg søger svar herinde. Jeg ved der er mange som har valgt dette emne, så... -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
Fuld pensum???
ForumindlægHejsa, kan det passe hvis man er ved 15 timers fravær i et fag at man så skal op til eksame i de fag man afslutter i år? jeg er en 2.g'er nemlig.. på forhånd tak
