Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 16781 til 16800 af 65601
-
ungdomsnovelle
Forumindlæghej jeg har trukket emnet ungdomsnoveller op til min mundtlige dansk fremlæggelse. jeg skal analysere teksten hønemor af peter mouritzen. er der nogen som kan hjælpe? -
NV og PU eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart afslutte grundforløbet på HTX med eksamen i PU og NV, men jeg har ikke helt forstået hvordan de to eksamener foregår, det ville være super rart hvis nogen vidste det. Tak på forhånd -
Matematik opgaver til SRP!!
ForumindlægHej allesammen, er i gang med at skrive min srp. opgave, hvor jeg også skal besvare disse opgaver (håber nogen vil hjælpe mig): Opgave 1: Udled løsningen til differentialligningen: Når der oplyses, at A(0) = 0 Opgave 2: Givet: V=42 L, k=0,3 timer-1. ka = 1,80 time-1, F= 0,89. En bestemt... -
Matematik... skibets hastighed
ForumindlægHEJ 5.4 Jeg skal finde gennemsnitshastigheden for M/F i km/t. Jeg ved, at der på samme tid sejlede en kutter ud i Tvöroyri med en hastighed på 15 km/t. M/F Smyrlis sejlads kan beskrives ved ligningen: y=34,3x x= tid Fiskekutterens sejlads kan beskrives ved ligningen: y=-15x+65,7 ... -
ONLINE lektiehjælp i matematik eller fysik
ForumindlægJeg tilbyder online undervisning og lektiehjælp til gymnasieelever eller universitetsstuderende som gerne vil hæve sit niveau i matematik eller fysik. Jeg er kandidatstuderende i fysik med over 6 års erfaring som lektiehjælper, heraf 4 år hos Mentordanmark. Ønsker du mere information, så tag ko... -
Opdgradering matematik c til b-niveau
ForumindlægHvis min studieretning har matematik på C-niveau, kan jeg få matematik på et højere niveau ved at vælge det som valgfag. Betyder det så at man først afslutter matematik i 2 år med eksamener, hvis jeg vælger det på B-niveau? -
Naturgeografi B eksamen hjælp!!!!
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en naturgeografis eksamen til imorgen og er i gang med mine 24 timers forberedelse. Jeg har trukket vulkaner i Indonesien, men er lidt i tvivl om et par ting. Jordens indre opbygning --> er der nogen der kan forklare mig lidt om det i forhold til vulkaner? Pladetekto... -
Eksamen historie : ' (
ForumindlægHej... Jeg har nu 24 timer til at forberede mig til eksamen i historie i morgen... Mit emne hedder "Danmark - Europa o. 1400 - 1800 dikront og synkront" det indeholder 3 tekster og jeg skal så tale om dem i 10 min plus jeg selv skal inddrage noget materiale jeg selv finder... Mit først... -
Engelsk A skriftlig eksamen??
ForumindlægJeg var til skriftig eksamen i engelsk i dag, og syntes ummidelbart det gik helt okay. Men så sad jeg efter og talte lidt om den 2. delprøve (skrive essay) med andre fra min klasse, som har valgt det samme emne, og som har fortolket historien på en helt anden måde end jeg. Trækker det meget ned... -
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
Let førsteårs matematik
ForumindlægHey Studi'er :) Skal bruge én gut som vil lave lidt intervaller af følgende, eller nogen som vil lave de følgende 4 opg's med mængdebyggeren og med listeform. Opgaverne lyder følgende: a) Mængden af hele tal mindre end 4 b) Mængden af reele tal mellem -3 og 7 c) Mængden af ikke negative t... -
SRP: Har I mulighed for at tjekke om jeg er på rette spor? MATEMATIK
ForumindlægMATEMATIK -
Hjælp til matematik generelt --> flere emner
ForumindlægHjælpp!!! VIGTIGT 1. Funktioner Forklar, hvad man forstår ved lineære og eksponentielle funktioner. Forklar betydningen af a og b i forskriften for de to funktionstyper, og forklar, hvordan man bestemmer a og b ud fra 2 punkter. Udfør et valgfrit bevis indenfor emnet. Giv eksempler på ... -
Nogen der kan hjælpe mig med noget matematik??
ForumindlægJeg har en opgave for som jeg vi ha kigget på, eller spørge om hvordan man finder svaret.. skriv hvis det er, så skriver jeg det jeg ska hjælp til.. V.H. Gabi -
Matematik A-niveau m/ TI-83
ForumindlægHejsa :0) Nogen som ved hvor jeg kan downloade programmer til min TI-83, eller hvor jeg evt. kan finde kommandoerne, og så bare selv indtaste dem? -Har brug for alt som er relevant for A-niveau, bl.a. beregning af stationære pkt., implicit differention, integraler, diffenrention og alt andet...Ha... -
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3... -
mdt. eksamen STX A
ForumindlægDet foregår på den måde at man kommer ind og trækker en ukendt tekst, der relaterer til ét af de emner man har beskæftiget sig med indenfor faget igennem de sidste 3 år på STX, ikke sandt? Desuden er mit spørgsmål om hvor meget sproget betyder når man er derinde? Vægtes det 90/10, hvor 90 = spro... -
Old, skal til eksamen i morgen.
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der kan hjælpe mig med at få sat det sidste på plads. Har to spørgsmål til Apologien (sokrates forsvarstale)1) Sokraes benytter den sokratiske/dialektiske metode, men hvad går det ud på og hvilket formål tjener det.2) Er der en bestemt grund til at han indrager H... -
Der har været eksamen i dag
ForumindlægDet lader til, at der har været eksamener i dag, håber ikke jeg har hjulpet nogle til at snyde.... -
eksamen 3-årigt u. hjælpemidler
ForumindlægEr vi ikke enige om, at den var utrolig nem? Nå, men vil høre hvad I fik i sidste opgave 10?
