Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16801 til 16820 af 70316
-
Bølgelængde
ForumindlægEn der kan hjælpe med dette spørgsmål Hvilken bølgelængde har lys (c=3*10 opløftet i 8) med en frekvens på f=3*10 opløftet i 14 hz? -
Er det mon en gode ide?
ForumindlægHej alle SP'er. Jeg går netop nu i 9.klasse og er ved at færdiggøre mine eksaminer, som iøvrigt ikke kan bruges til noget og min tid på skolen.Jeg skal starte på HTX efter sommerferien, hvilket jeg ser frem til. Men når det så er sagt, har jeg gået rundt og spekuleret om en ide her på det si... -
Kemi- syre base
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Hydrazin, N2H4, er en base med basestyrkekonstanten Kb = 10–6,10 M, svarende til ligevægten: N2H4 + H2O ? N2H5 + + HO– Ligevægtskonstanten er K = 10–3,15 for reaktionen: N2H5 + + CH3CO2 – ? N2H4 + CH3CO2H 4c) Beregn syrestyrkekonstanten, K... -
Selvstudere hf-enkeltfag?
ForumindlægHvasså venner Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg ... -
Terminsprøve i Naturfag.. HJÆLP.. : (
ForumindlægSkal Op til mundtlig terminsprøve i Naturfag.. Nogle gode råd om hvordan man klarer det..? Har ingen ide om hvordan det foregår..??? -
AT - Katastrofen
ForumindlægHej Alle. Emnet for AT er offentliggjort og det er "Katastrofer" (Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle.) Jeg tænker lidt på Titanic, måske med filosofi (etik?) og historie (fra et samfundsmæssigt syn), hvor man ser på klasseopdelingen. Men je... -
Hvad Tror i ?
ForumindlægHej . jeg var til optagelses prøve på Hhx tirsdag. Engelsk og matematik gik Meget godt! Men i dansk, gik det fint ind til jeg skulle forklare hvor udsangsled og grundled og alle andre Verber var i et linje stykke. Jeg fandt da Uds. og grund.. men alt det andet var forkert . ... tror i at jeg komm... -
brev fra gymnasium
ForumindlægHej.. Jeg fik brev for gymansium i dag, hvor jeg skal starte efter sommerferien.. der stod hvilke dag jeg skulle møde.. Og nedeunder det stod der.-Ved klassedannelsen til grundforløbet vil der i videst muligt omfang blive taget hensyn til din forhåndstilkendelse om studieretning.Plejer det at stå... -
hvor meget ved i om HTX?
Forumindlægvi er nogle elever på HTX som har et projekt om hvad unge ved om htx, hvorfor de vælger/fravælger det, og hvor meget i hører i folkeskolen... så vi har lavet et spørgeskema som vi gerne vil have så mange svar som muligt på: http://www.surveymonkey.com/s.asp?u=284832484347på forhånd tak -
Mat 8 Test
ForumindlægHej jeg skal op til en mat 8 test imorgen.Er der har været op til før. Vil gerne gerne være klar til testen imorgen -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
LILLE engelsk tekst...
ForumindlægHej! Ville bare høre om der er nogen der vil rette en lille engelsk tekst jeg har skrevet? :) Vedhæfter den ikke, da den bliver tjekket for snyd. Skriv MEGET gerne hvis i vil rette! ;) På forhånd, tak. -
HJÆLP SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE
ForumindlægSkal til 1.g skriftlig dansk årsprøve på mandag... Er der nogen der kan fortælle hvordan det forgår? Får man forskellige emner man kan skrive om eller ? Og er det essay, kronik og ? -
Bolsjevikker indsætter?
ForumindlægEr det en socialistisk eller en kommunistisk styreform bolsjevikkerne indfører? på forhånd tak -
Erhvervsuddannelse?
ForumindlægHej jeg går i 8.kl og skal starte i 9.kl om ikke så længe. Jeg har siden 6.kl vidst at jeg ville uddanne mig til konditor efter 9.kl. Har altid gået på en lille friskole med knap 170 elever, og er derfor usikker på om jeg er klar til at skifte den ud med en skole, hvor der måske går 800-900 eleve... -
Træningsopgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe hvordan man laver A B og C -
Afgangseksamens resultater FSA13 ?
ForumindlægHej, læsere Jeg tænkte på om i ved noget om hvornår man for sine resultat fra de eksamer man har været oppe til? Jeg vil gerne vide hvilken dato man får sine resulater fra eksamen. Hvis i har spørgsmål så stil dem, så vi kan diskutere det sammen ;)! -
Lenin og den russiske revolution
ForumindlægHej medstudenter :) Jeg sidder og sveder her over min DHO (Dansk historie opgave) hvor jeg har valgt at skrive om den russiske revolution, som i nok har gættet fra overskriften. Her kommer spørgsmålet så: På et tegnet billed fra 1917, ses Lenin stå i profil med sin karakteristiske hat, et rødt... -
Klage over FSA Eksamskarakterne!
ForumindlægHej alle sammen :-) Mig og hele min årgang, er vildt irriteret over den censor, vi har fået til dansk. Det er i den skriftlige fremstilling. Grunden til det er fordi, at vores lærer har informeret os om, at vi kun har fået få 7-taller og en masse 4 og 02. Så lige nu har vi lyst til at klage. Vore... -
Hjælp til AP - sætningsled
ForumindlægEr lige begyndt at sætte mig ind i de forskellige sætningsled i AP, og har en masse lektier for med syntaktisk analyse. F.eks. er der sætningen: Jeg kan ikke løfte kassen. Jeg er subjekt, kunne er verballed og kassen er direkte objekt, men hvad med "ikke" og "løfte" ? Jeg s...
