Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16841 til 16860 af 72126
-
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
Eksamenssnyd..
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har hørt rygter om at flere har fået udleveret spørgsmålene til deres eksamener, inden eksamen, så de bedre kan forberede sig og på den måde kan flere bestå! Er der andre der har hørt det, eller selv oplevet det?? -
dante og vergil
ForumindlægHej. Skal til eksamen i old og har lidt svært ved at perspektivere vergils æneiden med dantes "den guddommelige komedie"? -
Philosophiske Smuler el. En Smule Filosofi
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en opgave om Søren Kierkegaard (Johannes Climacus)'s værk: 'Philosophiske Smuler' ('En Smule Filosofi'). Og for mit vedkommne er den meget meget svær at tolke og forstå (selvom jeg har kommentarbindet til teksen), men er der nogen som kender evt. e... -
Perioderne!
ForumindlægJa, hvor vigtige er perioderne? Forventes det at man snakker om dem til eksamen? Har de forskellige perioder nogle kendetegn eller lign? Og, er det korrekt at rækkefølgen er følgende?: Minoisk Mykensk Geometrisk Arkaisk Tidlig klassisk Høj klassisk Sen klassisk Hellenistisk Romersk ? -
Hvordan får jeg 11?
ForumindlægHey.. Jeg går i 3.g. og kører på den sidste gamle reform... Jeg har én sidste eksamen - og det er samfundsfag a-niveau. Jeg skal op til eksamen om 6 dage. Jeg har regnet ud, at mit gennemsnit kun kan blive 9,0 nu, hvis jeg får 11 eller 13 i sidste eksamen. Så hvordan scorer jeg HØJT? Nogle gode ... -
Perspektiveringen!
ForumindlægHvor slemt er det, hvis man ikke kan perspektivere til en tekst fra samme religion, men kun til religionen i sig selv? -
Billedkunst eksamen!
ForumindlægEr der nogen som har været til billedkubnst eksamen efter den nye reform? Jeg skal op her imorgen og jeg vil gerne vide hvordan det foregår. Får man et spørgsmål? For det er vist ret frit hvad man vil snakke om. Nogen der kan fortælle lidt? -
Ord til FSA - Dansk
ForumindlægHej, jeg vil gerne have nogle rigtige seje ord jeg kan bruge til den mundtlige eksame. F.eks som ontopoietikum som betyder lydord.. Husk at fortælle hvad de betyder.. Kom gerne med mange! -
HJÆLP !! COS, SIN, TAN
ForumindlægHej jeg skal starte på gym i august måned og det er a-niveau er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig om Cosinus, sinus og tangens. Det er vel de første ting man lærer når man starter på gym. håber i kommer med nogen god forklaringer og beviser. på forhånd tak -
Formelsamling !!!
Forumindlæghey Er der nogen flinke folk herinde, som har en god formelsamling til matematik for 1g højniveau vil blive rigtig glad hvis i kunne sende det til mig.. Please -
Utilfreds søges
ForumindlægJeg er netop i gang med at skrive en artikel, der giver udtryk for at lærere mener der er for meget tværfaglighed i det reformerede gymnasium. Det har givet udslag i nogle utilfredstillende resultater til eksaminerne. Til det ville jeg gerne stille nogle spørgsmål til en kommende 2. eller 3. g... -
Lavere karakter fordi jeg gik over tid
ForumindlægHej alle, Er det normalt i faget historie b, at det trækker ned, hvis man går over tid? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey, skal inden længe skrive et større projekt i virksomhedsøkonomi ned finansiering som sekundærfag. Jeg er ikk typen, der er så meget til tal mv. jeg er mere til de bløde værdier og hummuniske indgangsvinkler. Derfor har tænkt på at skrive om supplerende rapporter (etisk-, socialt-, miljø-, k... -
Studiestart, gode råd søges
ForumindlægHej folkens Jeg skal starte om et par dage på VUC, en 2 årig HF Det er snart ved at være nogle år siden jeg har gået i skole. Så jeg sidder med den her tanke, hvad kan jeg gøre for at forberede mig? hvad ville i ønske i havde forberedt jer bedre på inden i gik igang? Jeg brænd... -
FUNKTIONSBEGREBER
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil og hjælp mig med at finde og skrive funktionsforskrifterne Jeg kan virkelige ikke overskue koordinatsystemmet. Jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig -
Fermats sidste/store sætning
ForumindlægKære alle Jeg har brug for lidt hjælp til at beskrive hvad Fermats store sætning viser, hvad den siger og hvad fermat ville med den. sætningen er x^n+y^n=z^n hvor n ikke må være større end 2 da sætningen så ikke får en heltallig løsning. Er der måske nogen der kan henvise mig til noget godt mater... -
Marketingmix
ForumindlægJeg har lige fået udleveret min problemformulering til SRP og skal bl.a. lave en virksomhedsbeskrivelse af Pilgrim, herunder målgruppe og marketingmix, og jeg kan simpelthen ikke huske hvad det marketingmix indebære nogen der kan lede mig i den rigtige retning -
Jura og fuldtidsarbejde
ForumindlægJeg er 39 år, og overvejer at søge optagelse under kvote 2 på jurastudiet i København. Jeg har hørt om flere andre, der har gennemført jurastudiet ved siden af et fuldtidsarbejde og jeg er naturligvis klar over, at der er en stor arbejdsbyrde forbundet med det. Kan nogen give mig et bedre overbli... -
Spændingsfald
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg læser til Maskinmester og skal om nogle dage op til EL eksamen, hvor jeg kan resikere at trække spørgsmålet "Spændingsfald". Min mundtlige eksamen vare 45 min. hvor jeg så skal snakke i ca. 35-40 min. Men tænker sådan lidt "hvad kan man fortælle omkrin...
