Søgning på: afsætning eksamen 2017. Resultater: 16881 til 16900 af 35510
-
Advanced Grapher
ForumindlægHejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej\nJeg sidder her med en opgave men har lidt problemer med et af spørgsmålene.\nSpørgsmålet lyder: Bestem koordnatsættet til punktet C. \nJeg har fået nogle punkter\nO(0,0,0)\nQ(8,12,0)\nR(0,16,0)\nT(4,12,32)\nA(2,6,16)\nB(3,15,24)\n\nJeg har også en ligning for planen som punkterne A, B og C l... -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
delta S standard
ForumindlægHey sidder og kæmper med en kemi opgave, det er opgave 1 fra august 2003.c) Man skal beregne delta S standard. Jeg ved ikke hvordan man gør, da vi ikke har gennemgået det så godt endnu! Det er for reaktionenNH4HCO3 -> NH3(g) + H2O(g) + CO2(g)man for yderligere oplyst følgendeH standard = -849,... -
Tysk A
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge valgfag til 3.g (sidste frist for aflevering af valgfagsskemaer er d. 15. februar), og jeg overvejer at tage tysk på højt niveau. Er der nogen herinde som har det, og som evt. vil fortælle lidt om fordele/ulemper ved faget?På forhånd takVenlige Hilsner -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
Aftagende eksponentiel udvikling + procenter
ForumindlægOpgave 4.020 fra Eksamensopgaver i matematik, b-niveauHar siddet med denne opgave i flere timer nu, men kan simpel hen ikke løse den. Den lyder således (lidt lang intro):I august 1983 udsendte Civilforsvarsstyrelsen et hæfte med titlen "om at overleve". Figuren nedenfor(skriver tallene ... -
Metodespørgsmål, formulering? det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab
ForumindlægHej. Er det her rigtigt at skrive??: "(...) har jeg benyttet mig af det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab." Er humaniora og samfundsvidenskab ikke netop to forskellige ting? Eller hører samfundsvidenskab inden under humanistisk videnskab? Jeg er forvirret :) -
Differentiation af lnx
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med at forstå et led i min udregning (det understregede): ?y/?h = (f(x+h)-f(x))/h = (ln(x+h)-ln(x))/h = ln((x+h)/x)/h = ln(1+h/x)/h = ln(1+h/x)/(x*h/x) På forhånd tak :) -
HASTER!!!!
Forumindlæghej (: har virkelig brug for hjælp, skal lave en analyse af en nyhedsartikel, men jeg har ingen anelse om hvordan man gør, hjælp! -
Inddragelse af nyt stof?
ForumindlægHey alle herinde. Jeg står og skal op i AT i næste uge, og jeg er kommet i lidt af et dillema som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er godt klar over at man kort skal præsentere sin synopsis kort, og læse ens konklusion op osv., jeg er også godt klar over at man skal inddrage metoder, på en såd... -
Lidt bøvl med metoden i historie
ForumindlægJeg skal op i AT på onsdag så er ved at kigge lidt på min opgave. Jeg tror desværre jeg har skrevet noget skidt i synopsen. Jeg har i min historiedel benyttet mig af en masse statistikker over vores rejseaktivitet. Derfor har jeg skrevet at jeg har brugt den samfundsvidenskabelige metode. Men der... -
Læseplan?
ForumindlægHej alle ; ) Læser til matematikeksamen og ville are høre om der er nogle af jer der har gode råd mht. læseplanen. Gode metoder til at kunne huske tingene, tilrettelægning ef pauser o.s.v.Jeg ved godt at det er individuelt hvad der virker for en, men ville gerne høre andres erfaringer også. Pfh... -
haster lidt meget
Forumindlægjeg skal op i engelsk i morgen til prøve i engelsk men har lidt bøvl med oversættelse, fra dansk til engelsk. så det kunne være super hvis nogle gad at oversætte dette. Hvad er fedme?: hver 10.ende dansker lider af fedme hvis man går et tur i bon bon land ser man pæreformed... -
SSO i Psykologi B: 12-tals piger og stress
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SSO om et par måneder og har valgt emnet: 12-tals piger og stress. Jeg vil høre om det er nogen der sidder inde med nogle gode idéer til hvilke psykologiske teorier/teoretikere jeg kan hive med ind i emnet? :-) På forhånd tak. -
Studierapporten
ForumindlægSkal man til den mundtlige AT fremlæggelse inddrage studierapporten? Og undskyld jeg spørger, men hvad er 'studierapporten' egentligt? Det er da ikke SRP eller synopsen? -
en god fysikjournal
Forumindlæghej.hvad skal der indgå i en god fysikjournal?fremgangsmetode, konklusion og hvad ellers?hilsenkaroline -
omkring terminsprøve i matematik
Forumindlægplejer man at få sættet fra sommereksamen året før til terminsprøven? eller kan man risikere at få opgaver fra sygeeksamen i august? -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
normalvektor
ForumindlægHey :)Har lige et spørgsmål til en af opgaverne i opgavesættet Maj-Juni 2004 (1-årigt):opg 3Hvordan finder jeg en normalvektor til linien AD? Er det bare en af siderne i kassen? Det synes jeg bare ikke kan passe - for de står da ikke helt vinkelret på...Håber at der er en som har lavet sættet som...
