Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16881 til 16900 af 39386
-
rettelse af kort engelsk oversættelse
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl der gider, at se min oversættelse fra dansk til engelsk efter for fejl og dårllige vendinger? Danske version: Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temae... -
hjælp til rettelse pleass
ForumindlægThe story is written by John Cheever (May 27, 1912 – June 18, 1982) reuinion The story is about a boy who going to meet his father in New York City the boy have not heart from his dad since the divorce between the mother and father for three years ago. The boy would be in New York for 1 hou... -
positiv hastighed
ForumindlægVed en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker -
middelhastigheden for molekyler
ForumindlægI en ideal gas er lig v ≈ √(3kT/m) Så molekyler med lavere masse har altså generelt større fart end store. Kan nogen give mig intuition for, hvorfor dette må gælde? Der ligger jo helt klart noget statistisk mekanik bag det - er det, denne fordeling som skaber mest uorden eller noge... -
Egenskaber ved stamfunktioner?
ForumindlægHvilke egenskaber har stamfunktioner? Jeg kan godt se egenskaberne ved bestemte integraler, for det er selvfølgelig arealberegning. Men hvad kan stamfunktioner bruges til? -
forstår ikke dette
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=oNL6JgUUSE4 I denne video, da han beregner v, får han det til 7,511. jeg får det til 7511. hvordan kan det være? -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave, hvor der står følgende: Tegningen viser (t,s) for en bil, der fra hvile sætter hastigheden op. Bestem bilens hastighed efter 5 sekunders forløb. Vælg selv en passende metode. Jeg kan ikke lige finde ud af at uploade grafen. Men det er et koordinatsystem, hvor x-akse... -
F/K projekt om metaller, hjææælp !!!
Forumindlæghej jeg ville spørg om der er nogen der kender kender en god side, eller gode råd, som jeg måske kunne bruge til min F/K projekt, mit emne er metal. den skal indeholde følgende: elektron skaller Ion gitter metallets egenskaber metal i syre massefylde elektrolyse elektrisk strøm og spænding legeri... -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Hvornår er en atomkerne stabil/ustabil
Forumindlæg1)hvornår er en atomkerne stabil/ustabil? 2)Hvad betyder ionserende partikler/stråler? 3)forklar kort om baggrundstråling (hvad er det,hvor kommer det fra)? -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
SOS! Paradigmeskift i den menneskelige erkendendelse
ForumindlægParadigmeskift i den menneskelige erkendendelse. Er der nogen der kan forklare hvad i al verden det er, for det er med i min pensumliste, men kan bare ikke finde noget om det, og skal op i morgen. så hvis der er en der kan hjælpe mig, ville det være skønt. på forhånd tak. -
1.g''ere.
ForumindlægHej alle 1.g'ere. Så er vi alle så småt begyndt på gymnasierne. - Hvordan var jeres første skoledag? - Hvilket gymnasium og hva' klasse går I på/i? Alt i alt, hvad synes I om det? -
SRP Emne!
ForumindlægDavs davs! jeg har Matematik og Historie som fag i min SRP.. og mit hoved emne er krig! jeg har tænkt lidt over hvilke underemner jeg skulle tage! jeg har selv tænkt over The G-Man! - Gallileo Gallilei .. (eller hva han hedder) og om hans indflydelse og beregninger på en kanon og den måde hans... -
enheder
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er, om enheder kan gå ud med hinanden og kan man gange/dividere enheder i f.eks. i en ligning Kom gerne med eksempler, så jeg forstår det bedre. Mvh -
ikke forstået del af problemformulering
ForumindlægHej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik... -
Anvendelser af differentialregning
ForumindlægEr der nogen, der har nogle forslag til nyttige og realistiske anvendelser af differentialregning? Man kan jo bruge differentialregning til at finde en funktions minimumsværdi, maksimumsværdi, monotoniforhold og optimering, men jeg kan ikke finde på noget, man kan bruge det til i den virkelig v... -
Lys
ForumindlægNogen der kan forklare mig brydningsloven? Nogen der evt. har nogle hjemmesider jeg kan bruge?? Mange tak på forhånd!!! -
Gradienten??
ForumindlægHej alle! Jeg skriver opgave i et valgfag og er stødt på ordet "Gradienten". Det er i forbindelse med ulighed i sundhed. Jeg fortså ikke helt ordet :-/ Nogle der kan forklare? :-) Mvh. J
