Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16881 til 16900 af 72126
-
Hvordan er Jura-studiet??
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere jura efter sommerferien på Århus Uni. Jeg vil bare lige høre fra evt. andre jurastuderende om hvordan det er at læse jura? Om det er meget tungt/bliver kedeligt? Hvad har man fx om; altså det indholdsmæssige? (Ved godt det handler om love osv, men på hvilken måde -... -
Musikvideo - hjælp
ForumindlægJeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "... -
Biologi afgangsprøve
ForumindlægImorgen skal jeg til eksamen i biologi, så ville lige spørge om nogle af jer ved hvad man blive testet i??? Er der noget specielt man skal huske, som 100% bliver nævt til eksamen??? -
Investering og finansiering
ForumindlægHej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut... -
Læse jura, selvom der ikke er en interesse
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at... -
Eksamen
ForumindlægHEj.. kan man godt få både ulæst og læst tekst til mundtlig eksamen? At man skal perspektivere til ek. klokken(læst tekst), kan det være en anvisning? -
Differentiabel - hurtigt spørgsmål!
ForumindlægOkay :) Kan man slutte at g(x)= x+sin(x) er differentiabel idet g'(x) = 1 + cos(x) ?? :) Altså man kan finde en differenskvotient for funktionen g(x). -
Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)
ForumindlægHej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd! -
Eksamenskurser - Det hjælper!!!
ForumindlægMin søster bruger det på CBS. Jeg har fundet eksamensklar.nu, der udbyder eksamensforberedende kurser til os på gym og hhx Der er: Mat Erhvervsret Erhvervsøkonomi -Måske det hjælper dig til at bestå :) -
Reklamer som fordybbelsomårde
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamer som fordybbelsområde. Min lærer har opgivet 6 reklamer, som jeg kan perskeptivere til. Nu skal jeg finde min egen. Jeg ved bare ikke, hvor jeg skal starte. Det skal være en trykt reklame. Er det bare sådan, at jeg går ud og køber en avis og finder en reklame? ... -
hjælp til exsamen!!!!
ForumindlægHejsa Jeg skal til exsamen på mandag, i biologi så tænkte jeg på om nogle af jer kan fortælle mig om man kan forberede sig.? Og at prøven er på computer eller på papir?? Tak på forhånden -
FRAVÆR
Forumindlægmå en lærer gene give en en lavere karakter, fordi man har for høj fravær i faget? Altså skal hun ikke kigge på på præsetation i faget, da jeg har været der i mange timer, men pludelig gik det bare den negative retning og min fravær steg....???? -
Hvordan kan jeg øve?
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlige eksame i Historie om en uge. I må meget gerne komme med nogle råd til hvordan jeg kan øve mig til Historie eksamen :):) Hvad vil være godt at huske osv. osv. tak på forhånd :) -
pædagogikstuderende på uni- bøger?
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er nogen der ved hvilke materiale, bøger man benytter på studiet, eller kan foreslå selv en god bog der lærer begreberne man bruger på det pædagogiske studie. Altså på akademisk niveau (uni)? Håber i kan hjælpe mig. -
Hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej I juni måned skal jeg op i mundtlig engelsk, og jeg har trækket emnet " Taking Risks". Problemet er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal fortælle om til eksamen. Så jeg har virkelig brug for jeres hjælp og give mig ideer om, hvad jeg kan fortælle om. På forhånd tak. -
Skr. årsprøve 2013 hjælp!
ForumindlægHej De årspøver man får, er det gamle eksamens opgaver? -
Mundtlig Fysik A-niveau eksamen
Forumindlæghey Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at få vide om der er nogen der ude der har været oppe til Fys A mundtlig eksamen? Jeg vil bare hører hvordan der er mm. Skal snart op så det ville være til stor hjælpe hvis nogle fortalte hvad jeg har i vente. :D -
FSA - mundtlig engelsk
ForumindlægHej.. Jeg skal op i mundtlig engelsk om 10 dage, og jeg vil gerne have 12, da jeg ved at jeg fortjener det og er i stand til at få det. Men jeg er meget i tvivl, hvad der giver 12 i mundtlig engelsk?? Hvad skal jeg lægge vægt på? Håber I vil hjælpe mig.. Er virkelig nervøs :( Anne -
Differentialkvotient og differentialregning.
ForumindlægHejsa alle. Håber i kan hjælpe mig op til matematikeksamen. Jeg skal udlede differentialkvotienten for, hvor f(x) og g(x) er differentiable funktioner. Hvordan gør jeg det? -
KU jura 2010
ForumindlægHej alle sammen Bare af ren nysgerrighed: Er der nogen af jer, der regner med at starte på KU jura til september? Hvor sikker er I på at komme ind i forhold til jeres gennemsnit indtil videre? Og hvad er jeres forventninger til studiet? Hilsen Sarah =)
