Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 16901 til 16920 af 40404
-
Genitiv
ForumindlægHej, Jeg sidder med grammatik opgaver der omhandler genitiv, vi har bare fået opgaverne udleveret uden nogen forklaring på hvordan man evt. løser dem. Jeg er helt lost og kan ikke komme videre. Det er nogen år siden jeg sidst har haft tysk. Hvis nogen kan forklare mig hvad man skal gøre vil d... -
De allierede
ForumindlægHej alle. Nogle gange bliver jeg altså i tvivl når jeg læser noget i historie og der står de allierede. Skal lige have det på plads.. Hvis nu man siger at de allierede prøvede på at forhindre tyskerne i bla bla..... er det så dem der er imod tyskerne? Når jeg slår allierede op betyder det sama... -
Nogle tyskegenier, som ville kigge min tekst igennem??
ForumindlægGoddag alle sammen ;p Yes, har lavet en lille kort tysk "stil", som jeg meget gerne ville have rettet igennem. Derfor, hvis du er en haj til tysk (eller bare har lyst til lidt læsning), så må du meget gerne læse min tekst igennem og rette de fejl, som du nu kan finde Jeg kan sende tekst... -
Karakterer...
ForumindlægHey...Jeg skal op til Tysk FSA, her på mandag, er der nogle der kan komme med gode råd om hvordan jeg kan "overbevise" censor om at jeg kan finde ud af tysk?Eller rettere sagt hvordan kan jeg komme op på de 2 cifrede tal?Malfoyps. Svar kun hvis det er relevant for denne tråd. (Ja jeg he... -
ekstemporaltekster og opgivelser!
Forumindlæghej! Nu er jeg som mange herinde, en der skal op til tysk eksamen, og jeg tænkte på, om der var nogle, der havde nogle gode stikord til ekstemporalteksten, og evt. nogle tekster så jeg kunne se hvor lang den er. Det ville være en stor hjælp!Jeg tænkte også på, om der var nogle der havde nogle... -
Fotografien von August Sander
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en tysk analyse til det tyske fotografi "Witver". Vi har haft en række spørgsmål, som vi skulle svare på, hvorefter jeg lavet det til en flydende tekst. Det ville være dejligt, hvis der var en venlig sjæl der gad læse det igennem, da jeg er lidt usikker på noge... -
at have?
ForumindlægHvordan oversætter jeg "at have" til fransk i sætningen "de synes ikke at have mange rettigheder"? -
Summary
ForumindlægHejsa..Nogle der er inde i, om man i summaries, ska skrive titlen på dansk eller engelsk? altså om den skal oversættes? -
enkelt spørgsmål
ForumindlægHej, skal oversætte en sætning..et mandfolk græder ikke.er det så "a man do not cry".. eller "a man does not cry". -
sætning
ForumindlægEr i gang med en oversættelse. Hvordan siger man: Han kunne godt lide sit arbejde? Er det bare: Il pouvait bien aime son travaille -
enkelt sætning dansk til eng.
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med at oversætte denne sætning: Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. -
matematik.. potens regning.
Forumindlæghey..min lærer gav mig denne opgave:(*^8)^3=16^6*=?jeg fandt ved rent held ud af at *=2 men nu skal jeg forklare hvordan jeg har fundet ud af det...er der ikke nogen der kender en metode...? (uden lommeregner)P.S. svar venligst hurtigt da jeg skal svare min lærer senest på fredag... -
hvor langt er der?
Forumindlægto drenge cykler en fra en by til en anden by. De starter samtidigt , men cykler ikke lige hurtigt. Den ene dreng cykler med en gennemsnitsfart på 24 km/t, mens den anden cykler 16 km/t. den første dreng ankommer en time før den anden dreng. Hvor langt er der fra byen de startede i til byen de sl... -
Andengradsligninger?
ForumindlægHej. Jeg har en opgave jeg ikke helt kan få til at hænge sammen, og derfor håber jeg at der er nogen som kan hjælpe mig:). Det er indenfor noget med andengradsligninger. Opgaven lyder: I en retvinklet trekant ABC er sidelængderne a = x , b = x + 14 og c = x + 16 Bestem x og til slut trekantens si... -
Analyserer???
ForumindlægKan I give mig en forklaring, på hvordan man analyserer på tysk. Kan ikke forstå det helt og fik 7 i terminsprøve, men problemet er at jeg ikke kunne analysere ret godt. Danke! :-) -
Grammatik
ForumindlægHej (; Jeg har et spørgsmål omkring tysk grammatik. Jeg har 2 sætninger som jeg skal analysere og oversæt, men jeg er i tvivl. Sætning 1: "Du er nødt til at være flik mod hende." Analyse: Du er grundled. Er nødt til, er sammensat udsangsled. At være flik er genstandsled Mod er fo... -
Flertal?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en lille opgave på tysk, som skal læses op i morgen. Men jeg har glemt hvordan man danner flertal på tysk? Jeg mener at man sætter "die" foran, men er ikke sikker. Håber du kan hjælpe mig. På forhånd tak! -
FAG???
ForumindlægHej Jeg har studieretningen Engelsk A, Tysk A og Samfundsfag B, kan jeg så til SRP vælge Historie A og Samfundsfag B? TheRose -
fremlæggelse
ForumindlægHej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk. -
Forskellen på kein og nie?
ForumindlægHvad er forskellen på nie og keine? Hvis jeg skriver: Es war keine Unterricht eller: Es war nie Unterricht Jeg er ikke så god til tysk så håber jeg kunne få et godt svar :)
