Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16961 til 16980 af 102572
-
formlen for 2. grads ligningens rødder
ForumindlægHej folk, jeg skal snart til mundtlig matematik-eksamen og har derfor brug for noget hjælp. Et af mine spørgsmål lyder: ''Du skal udlede formlen for 2.gradsligningens rødder'' har det noget med denne sætnigen at gøre: ax^2+bx+c = a(x-r1)(x-r2) ?? -
Hjæææælp til aflevering!!! haster
ForumindlægHej alle, jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i min matematik aflevering!! Håber i kan hjælpe. På forhånd tak! Jens densitet er d=7,87 g/cm3 a) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 1500 cm3 b) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 0,50 m3 c) Beren rumfang... -
Engelsk eksamen
ForumindlægJeg skal op i engelsk på fredag, og vil så høre om der er nogen som ligger inde med noter til nogle af de tekster vi opgiver:Det er:Animal Farm kap. 2 + 10The Boys from Brazil kap. 6,7,9Stone (Edward Bond)The Ballot and the Bullet (Malcolm X)Chaos or Community (Martin Luther King)The Vilgilante (... -
Hjælp til indskærpning af emnet kunstig intelligens, så det passer til overemnet: Kommunikation.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg har valgt at skulle skrive AT i fagene Matematik A og Dansk A. AT-eksamens overemne, er i år kommunikation, hvor jeg har valgt underemnet kunstig intelligens. Jeg kan dog ikke bare fremlægge om kunstig intelligens, jeg mangler at ind... -
hjælp tak
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=10303 opgave B 3x^4-5x^3+2x^2-7x-17 : x+1 = 3x^3 (3x^4+3x^3) -------------------------------------- -8x^3 + 2x^2 - 7x- 17 : = 3x^3 - 8x^2 (-8x^3 - 8x^2) ------------------------------------- 10x^2-7x-17 : = 3x^3 - 8x^2 + 10x (10x^2 + 10x) ------------------... -
Latex, fif og tricks?
ForumindlægHej, jeg vil begynde på LaTeX. Jeg har hentet gstools, gsview, MikTeX (basic), Windedt og installeret det hele og fået det til at virke. Jeg er helt ny på feltet, så jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif og tricks fra de erfarne. Jeg kan se, at jeg skal skrive i WinEdt og derefter trykke på... -
Er 9 klasse karekterne stor betydning hvis jeg får meget bedre karekter i 10 klasse
ForumindlægDette spørgsmål har plaget mig hele natten, som kunne være dejligt at få ud. Det fordi at i går der var jeg til afgangseksammen i Matematik og min præsentation var alt for dårligt endda til bare at få 02, da jeg ikke svarede på de fleste af opgaverne. Mit spørgsmål er så følgende, da jeg ved je... -
dansk eksamen
Forumindlæghej nogen der ved om man må skrive notter på sin synopsis? -
Isolere F
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder på en hjemmeopgave i Matematik, jeg ka dog ikke finde ud af denne opgave... jeg har fundet ud af at : C = (F-32) /1,8 hvad skal jeg gøre for at Isolere F ??? Tak på forhånd ;) -
Beskrivelse af funktion
Forumindlægf(x)=x^4-2x^2-17 a) angiv definitionsmængde b) bestem nulpunkterne c) angiv værdimængden sidder lige og laver matematik og kan ikke huske hvordan man regner dette ud? Håber nogen kan hjælpe:) -
Optimeringsopgaver - HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine -
Forslag til ændring
ForumindlægJeg synes, at for mange opgaver herinde på studieportalen har en alt for høj karakter i forhold til niveauet. Der er mange gange, hvor man må tage sig til hovedet og tænke: "Det her er bare ikke rigtigt".\nJeg ved ikke, hvor mange opgaver der bliver tilføjet langs af sted, men hvis det ... -
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism... -
PLease hjælp! :-(
ForumindlægSkal til biologi eksamen om ikek så lang tid men er SKIDE nervøs, har læst hele bogen igennem taget noter osv. men synes ikek at noget som helst sidder sig fast :-( Der er tale om Bio C Ved heller ikke hvordan jeg skal bruge de 24 minutters forberedelse... Skal jeg bare lige finde mine noter frem... -
SSO - pladsmangel
ForumindlægJeg sidder her og skriver i dansk. Jeg er måske i lidt pladsnød, ville det være en god ide/ER DET OVERHOVEDET TILLADT at smide mine refarater af de noveller jeg skal analyse om som bilag??? Jeg synes ikke de skal undlades, de er en del af den måde jeg analyserer på, men samtidig fylder de en del.... -
hjælp
Forumindlægjeg har c(HgCl2)\nHvordan finder jeg så c(Cl) og c(Hg)?? -
regnerregler
Forumindlægnår et matematik stykke står således: 4a +(2c - 3b) - 3a(4c + 2b) + 2a - (3c - 4b) skal man så gange 4a ind i den 1. parantes, 3a ind i den 2. parantes og 2a ind i den 3. parantes right? -
Eksaminer ?
ForumindlægHej Jeg kunne godt vide fra nogen HTX elever her på denne side (eller andre med en ekspertise i dette emne) om man skal op til nogen årsprøver eller eksaminer i en linje som MK- matematik og kemi på A-niveau. * Glem kategorien, da jeg ikke kunne den rette. *
