Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16981 til 17000 af 135324
-
Fsa Maj 2012
ForumindlægHey gutter, Hvad synes i om Fsa 2012. Var den svær i år? -
Vektorfunktion - minimum
ForumindlægHvordan bestemmer man det tidspunkt t ∈ [0; 3], hvor de to biler er tættest på hinanden. To modelbiler (A og B) følger en banekurve, i et revinklet koordinatsystem er givet ved -
Funktioner
ForumindlægHej, jeg har opgave hvor der står: -->Undersøg: 4 3 2 f(x) ? 3·x - 4·x - 12·x <--- Ikke mere, men hvad skal jeg undersøge? -
Kombinatorik
ForumindlægPå en restaurant i Aalborg kan man sammensætte sin menu ud fra 3 forretter, 4 hovedretter og 3 desserter. Man skal vælge en af hver! Hvor mange forskellige menuer kan man sammensætte? -
Differentialligninger
ForumindlægOpgave 29.8 i "Trips matematiske bog 3": For atomkerner af et radioaktivt stof forventer vi at det antal aromkerner der henfalder og bliver til en anden slags atomkerner, er proportionalt med hvor mange atomkerner der er. Antallet atomkerner af det radioaktive stof til tiden t betegnes ... -
Terningformet ladning brosten
ForumindlægHej kloge mennesker! Kan ikke forstå/finde ud af følgende opgave: En terningformet ladning brosten fylder 1,728 m3 Hvor mange brosten er der på hver led? -håber i kan hjælpe mig :-) -
Udregning af vægt
ForumindlægJeg er gået helt sort over denne opgave...vil være meget taknemlig hvis jeg kunne få lidt hjælp. Opgaven: Der må have været mange mennesker om at slæbe Stonehenge stene på plads. En af de store sten er kasseformet. Den er 6,7 m høj, 2,1 m bred og 1,1 m tyk. Beregn vægten af stenen, når massefy... -
Rumfang
ForumindlægEn gryde har rumfanget 25 liter 1 liter= 1000cm3 2/5 del af gryden fyldes med suppe. beregn rumfanget af suppen i gryden. hvad gør jeg :)? -
bestem cirklens radius
Forumindlægi et koordinatsystem i planen er en cirkel givet ved ligningen: x^2 - 4x + y^2 + 6y + 12 = 0 bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum er det rigtigt at jeg skal bruge kvadratsætningerne? -
DEFINITIONSMÆNGDE
ForumindlægHej med jer. Min opgave lyder: Funktionerne f og g er givet ved f(x)=2x2-1-1 og g(x)=x+1 Bestem regneforskrifter, herunder definitionsmængder for f+g , f-g , f*g , f/g , g/f Jeg har bestemt regneforskrifterne, så nu skal jeg bare bestemme definitionsmængderne, men dette... -
Vektorer
ForumindlægHejsa.. Jeg har en opgave som lyder: Punktet H ligger på linjen gennem A og C så BH⊥AH og koordinatterne til punkterne er A(-2,1) B(3,-1) og C(1,-2) Bestem koordinatsætte til H. Hvordan gør jeg det? Er lidt blank for det jeg har prøvet giver ikke det rigtige resultat (facit: H(3/2,-5/2... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal lave en blæk regning til i morgen om Mursten/hus byggeri noget, det en folkeskole afgangsprøve fra år 2007. Hvis der er nogen der har lavet den som vil sende den til mig, så jeg kan bruge den som skabelon, da jeg ikke har lavet en matematik opg. på computer før, ville det være rigtig d... -
mundtlig mat (noter?)
ForumindlægJeg skal op til mundlig matematik og ville høre om der var nogen som kunne fortælle mig hvordan man bedst forberede sig udover at læse eksamenspensummet.... Derudover ville jeg også høre om der var nogen som havde taget notater til en masse beviser (fx. differentialligninger og grænseværdier) som... -
studeretnings projekt HJÆLP!
ForumindlægHej Nu nærmer tiden sig, hvor jeg skal finde på et emne til studieretnings projektet. Mine fag er Fysik, Matematik og filosofi, og jeg vil helst gerne arbejde med fysik og filosofi. Er der nogle der har forslag til emner? Hilsen sonne -
Sinus og Cosinus
ForumindlægHJÆÆÆLPPP!!!! Jeg skal op til årsprøve til matematik og skal svar på disse spørgesmål. Kan I pleassee hjælpe mig.Tak på forhånd:) Redegør for sinus og cosinus i en retvinklet trekant Redegør for hvilke muligheder man har for at finde ukendte sider og vinkler i en vilkårlig trekant -
Matematikaflevering
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for lidt hjælp i matematik. Jeg har godt tjekket min formelsamling, men jeg synes ikke rigtigt, at det giver mening i mit hoved. Jeg skal lave den på skrift, men jeg forstår ikke helt hvordan. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd, tak:) -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
FS10 maj-juni 2003
ForumindlægHey folks!!jeg tænkte på, om det var nogen der havde facitlisten - eller opgaven til FS10 Matematik maj-juni 2003?Er næsten færdig.. er næsten sikker på det meste er rigtigt, vil bar lige se svarene !KNUS -
terminsprøve imorgen: Hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal op til terminsprøve imorgen i matematik 2.g på B niveau...Hvad skal jeg øve på?Nogen hjælpe at hente herinde? :DEvt. nogen der har nogle gamle terminsprøver, så man kan se ca. hvilke slags ting man kan komme op i? -
BESTEM DEN SPIDSE VINKEL FOR 2 LINIER?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en matematik opgave for, hvor jeg skal bestemme den spidse vinkel for linjerne: n og m - Hvordan gør jeg det??? :-/ Linjerne ser således ud: n: 2x-y=1 m: -x+3y+5=0 Hilsen Lasse
