Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17001 til 17020 af 27855
-
Eksamen - Da da Daaaaa
ForumindlægHalløjJa jeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i Fysik om 3-4 dage... Jeg kan lige så godt erkende at jeg ikke er nogen eksamens-hest.. Jeg ser ikke mig selv som desideret dum, men jeg fejler stort set altid til eksamen...Derfor ville jeg gerne spørge om der er nogen de... -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Oversættelse fra dansk til tysk... Hjælp bedes!
ForumindlægDa faderen dør, rejser sønnen hjem til begravelsen. Det er hans første besøg derhjemme, siden han flyttede. Faderen er død af druk. Efter at gæsterne er gået, går moderen og sønnen ind i faderens arbejdsværelse. Moderen vil forære sønnen faderens bøger, men han er kun interesseret i billedet af p... -
Klage over årskarakter og begrundelse
ForumindlægJeg er utrolig utilfreds med min årskarakter i billedkunst, fordi jeg selv mener jeg gjorde det bedre end sidste gang, men har fået den samme karakter. Begrundelsen var, at de ting jeg havde lavet kun var ok. Ja, min lærer brugte ordet ''ok'', som jeg slet ikke kan bruge til noge... -
3G - opgave!!
ForumindlægHej med jer. Jeg ville bare høre hvor langt i er nået med opgaven her på 2.dagen?! jeg selv er ikke blevet helt færdig med at læse endnu, men det kommer nok.. :) Hvilket fag skriver i i? -
SSO i b-niveau fag?
Forumindlæghey alle derude!Jeg går selv i 2.g og skal have musik på b-niveau i 3.g. Sad her for et par timer siden og kiggede i min guitarbog, hvor det så slog mig at det kunne være utrolig interessant at skrive SSO i musik. Men er det overhovedet muligt at skrive SSO i et fag man kun har på b-niveau?godt n... -
drageløberen
Forumindlæghej med jer! jeg skal skrive en synopse om drageløberen, jeg vil lige soørge hvad er budskabet med denne roman? på forhånd tak -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Kildekritik
ForumindlægModtageren i denne artikel, er det ikke bare borgerne i samfundet? http://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2011/2011.12/danskerne_elsker_stadig_de_gammeldags_medier/ -
Et par old-spgm.: Thukydid; Herodot; Homer
ForumindlægHejsaJeg skal op i old på mandag og har lige nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svar på, inden jeg skal op.Er der nogen, der har læst Thukydid's "Krigerbegravelse i Athen"? Hvad skal man lægge vægt på, hvis man kommer op i den? Hvad er vigtigst at have styr på?Det værste jeg kan ko... -
Rel eksamnen?
Forumindlæghey.. ville høre om der er nogen der har eksempler på tekster man kan komme op i i religion.. og give nogle råd omkring hvordan eksamen foregår?? er det vigtigt at have læst alle de tekster som der er opgivet?? eller er det baggrundstoffet der er vigtigst? det er jo ukendete tekster man kommer op... -
Ånden i glasset
ForumindlægPasser det? virker det? for mine venner har prøvet det og de snakker konstant om det.. jeg får sq gåsehud ved at læse andres indlæg ind på nettet deeres oplevelser? nogle herfra der har prøvet det? -
Ved vejen
ForumindlægJeg skal lave en mundlig analyse af "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har stort set lavet alle noter, men det halter lidt mht. karakteristik af Bai og kønsroller. Nogen der har noget der er værd at nævne i forbindelse med analysen??På forhånd tak! -
Sisyfosmyten
ForumindlægEr der en der ka fortælle mig om hvordan man kan rede gør Sisyfosmyten..?? Er der noen eksperter til stede..? -
bedre karakter?
ForumindlægNu får vi der går i 3.g snart årskarakterer Mit spørgsmål er så: Tror i godt, man kan nå og få bedre karakterer? Eller vil man stort set altid få de samme karakterer (dvs. 1. – og 1.standpunkt). Tror i ,at man kan stige med hele to karakterer i hver enkelt fag, eller bare et par af dem? -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
Rettelse af summary
ForumindlægHej, er der en der vil rette dette??\n\nTAK! Mvh. Shockwaves\n\nThe text is about the narrator, his wife and the blind man who is an old friend of the wife. The blind man came to visit the narrator and his wife.The narrator was not enthusistic about the visit because he does not know anything abo... -
OMG! JEG HAR DESPERAT BRUG FOR INSPIRATION!
ForumindlægHej mennesker! Jeg har så meget brug for inspiration. Jeg skriver et landeportræt om Italien, og føler mig TOTALT lost! Nogen der har ideer? - P.S. Behøver ikke være lige nu, bare helst inden fredag! - Ida Marie, 8.v Viborg Private Realskole -
Kunstens rolle
ForumindlægHejJeg skal skrive en stil om kunstens rolle, men er løbet lidt tør for inspiration..Er der nogle der ude, der har nogle gode ideer?Mvh. Aca -
Bachelorprojekt - Hvor længe gik der, inden i fik jeres karakter?
ForumindlægHej! Mit navn er Kasper, og jeg afleverede bachelorprojekt i mandags den 14. december. Jeg ved, at der kan gå helt op til 2 måneder før karakteren senest bliver givet ud. Jeg vil dog høre, om i der tidligere har prøvet at aflevere bachelorprojekt virkelig måtte vente så længe på jeres karakter?...
