Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17021 til 17040 af 18649
-
Energiniveauer
ForumindlægEt spørgsmål til dette diagram: http://www.astro.ku.dk/astro211/viewgraphs/1/index7.html Scrol ned, indtil der står --> linie-serier; Lyman,- Balmer-, Paschen Også er det den blå figur, jeg snakker om. Jeg ved, at det er et diagram over energiniveauerne i hydrogen. Balmer serien går fra... -
HJÆLP
Forumindlæg- Hej jeg skal op for første gang i fysik d. 9 juni, min lærer siger det er godt at have styr på grundbegreberne, så jeg har lige en række spørgsmål, som i måske kunne hjælpe mig med : 1) Du har en base - natriumhydroxid - og du vil gerne vise, at i den base findes en positiv ion. Prøv at forkla... -
Eksamen - elektricitet
ForumindlægÅh nej! Jeg skal til eksamen i fysik/kemi på mandag, og har forberedt mig i de emner, jeg kan risikere at trække - indtil det lige gik op for mig, at jeg også kan trække elektricitet! Jeg er fuldstændig på dybt vand i dette emne, og har ingen noter eller noget. På min skole har vi ikke fysikbøger... -
opg i bølgelære
Forumindlæghej jeg har fået nogle opgaver for i fysik man kan ikke rigtigt find ud af dem -.- Afbøjning af bølger opgave 1 Et optisk gitter ønskes fremstillet så der pånås første ordens afbøjning for lys med bølgelængden 632,8 nm fra en laser ved en vinkel på 30 grader. hvor mange streger skal gitteret ha... -
Big bang forsøg
ForumindlægHejsa (: Vi er igang med noget projekt halløj på vores efterskole. der skal vi lave noget med et fysik forsøg til vores projekt. men vi ved ik rigtigt hvad. Det skal være noget lidt ala bigbang eller noget hvordan man kan fremvise hvad der skete. Altså som et exempel en slags form for gas ell... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel... -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
Har brug for en hjælper i mine 3 gym. år.
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Antal neutroner
ForumindlægHej alle. Jeg sidder netop og kigger i min fysik/kemi bog, og faldt over noget jeg ikke helt kan huske: I bogen står der: ''Nr. 3, Lithium. Et normalt lithiumatoms kerne består af 3 protoner og 4 neutroner. Da kernen omkredses af 3 elektroner, virker atomet udatil neutralt. Lithiumat... -
FysikKemiFaget
ForumindlægHej. jeg er går i folkeskolen (8 årgang) og har svært ved fysik kemi faget. Jeg ville gerne have at en der ville prøve at forklar hvad atomer, protoner og alt med kemi at gøre, er. Lige nu har vi om syre og baser, og jeg har lidt svært ved at følge med. jeg forstår ikke hvordan man kan plusse i k... -
!!!!!!!!HASTER!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gen... -
Universets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, så har været oppe og trække idag og trak selvfølgelig det emne jeg husker allermindst af. Men til sagen: Som overskriften lyder, universets udvikling. Hvordan udvikler universet sig? Er det bare at stjernerne løber tør for energi og laver til sidst en ... -
Antal neutroner
ForumindlægHej alle. Jeg sidder netop og kigger i min fysik/kemi bog, og faldt over noget jeg ikke helt kan huske: I bogen står der: ''Nr. 3, Lithium. Et normalt lithiumatoms kerne består af 3 protoner og 4 neutroner. Da kernen omkredses af 3 elektroner, virker atomet udatil neutralt. Lithiumat... -
Spørgsmål vedr. fjederkonstant
ForumindlægHej der... Jeg skal til fysik B eksamen om 6 timer(!) og sidder nu og kæmper med at forstå noget af det vi lavede i vores 24 timers forberedelsestid. Vi har lavet et forsøg omkring måling af fjederkonstanten i en elastik. Vi har tilført en masse til elastikken og så målt længden. Mit problem er... -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
hastighedsberegning
Forumindlæghej.. er der en der kan hjælpe mig med lidt fysik? har fået en opgave der lyder således en elevator bevæger sig lodret nedad med en jævn hastighed på 1,5 m/s. 4 s. efter at den har passeret et bestemt punkt, kastes fra dette punkt en lille partikel nedad gennem elevatorskakten, med en begyndelse... -
HJÆLP!? Består jeg ??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Hjælp! Består jeg??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
KEMI A
ForumindlægReaktion 1: O2 (g) = O2 (aq) Tabel 1 KH / M/bar t / °C 2,18 • 10-3 M/bar 0 °C 1,71 • 10-3 M/bar 10 °C 1,38 • 10-3 M/bar 20 °C 1,25 • 10-3 M/bar 25 °C 1,06 • 10-3 M/bar 35 °C Kilde: Da... -
Opg: Acceleration, stigetid etc.
Forumindlæg4 opg.: 1) En bil kører 20 m/s og bremser. 40 m senere er bilen stoppet helt. a) Hvad er accelerationen? b) Hvor lang tid tog det for bilen at bremse? 2) En bold kastes lodret op. Den har en hastighed på 10 m/s. a) Hvor langt når bolden op? b) Hvor lang tid tager det for bolden at falde ned ...
