Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17021 til 17040 af 18123
-
Hvad har jeg af muligheder?
ForumindlægHej alle. Nogen der måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål. Lige for tiden går jeg på VUC for at tage en HF. Men jeg er blevet sygemeldt pga. angst. Det er sådan at jeg ikke rigtig gider og har brug for en HF, så mens jeg har været hjemme, har jeg undersøgt hvad det er jeg skal bruge for at ... -
Årskarakter klage - vigtigt!
ForumindlægHey alle derude - jeg håber I alle sammen nyder den "lille-ferie". Jeg har, som så mange andre, netop fået offentlliggjort mine årskarakterer. Jeg er 2g'er og afslutter fysik, kemi og engelsk. Jeg har desværre fået uretfærdige karakterer i to af fagene. Jeg har aldrig stået i en li... -
Hjælp
ForumindlægJeg har fået en SRO for, hvor det er matematik og fysik slået sammen. og emnet er "Bevægelse i tyngefelt". Jeg har så fået en opgaveformulering, som jeg ikke rigtig forstår, så håber jeg kunne få lidt hjælp herfra. Opgavefomulering: Vægten på et forhjul på en bil er 300 kg. Mellem hjule... -
Fremstilling af salt ved hjælp af syre + metal?
ForumindlægHej (: Jeg skal op til fysik eksamen i morgen og er derfor i gang med de allersidste forberedselser, da jeg støder på et lille problem. Jeg skal fremstille et salt ved hjælp af en syre og metal. Jeg tror jeg har fundet en udemærket løsning, men jeg ved bare ikke hvilke mængder jeg skal bruge. ... -
Minimum antal eksamener på HTX?
ForumindlægHej brugere på Studieportalen! Jeg er meget tæt på vejens ende i 3.g på HTX. Det ligger så bare sådan at jeg kun har fået trukket 9 eksamener + SRP alt i alt. Alle de andre har trukket 10+SRP fra min klasse. Hvordan kan det være? Mit udtræk gennem årene ser således ud: 1.g Samfundsfag 2.g Teknolo... -
Skruede tennisbolde
ForumindlægHej Jeg er ved at lave et forsøg i Fysik omkring skruede bolde i tennis. Jeg har lavet et forsøg med en boldkanon som både kan lave underskruede og topspundne bolde, og på den måde fundet en forskel i gennemsnitslængderne. Jeg har desuden lavet en nogenlunde måling af maksimalhøjderne for de... -
N.A. - Numerical Aperture
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til engelsk eksamen i morgen tidlig og er ved at få de sidste ting på plads som jeg skal fremlægge. Jeg har valgt at fortælle om format-krigen mellem blu-ray og hd-dvd herunder hvad der er af fordele og ulemper ved de to formater. Mange ting er der at få styr på (mht. fysik... -
afsluttende karakter...
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg gi... -
endelige karakterer
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg ... -
Science fiktion bog
ForumindlægHejsa Mine to fag i min årsprøve AT er engelsk og fysik (mh ja dejlig kombi), og vi har fået stillet til opgave at finde en bog/roman/novelle/film på engelsk, hvis genre er science fiktion. Derudover er der det krav, at der skal foregå i fremtiden, eller dengang den blev skrevet var der f... -
Hjælp til studievalg
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, og jeg er lige nu i Australien, hvor jeg er udvekslingsstudent, sm svarer til 10 klasse, men jeg ved ikke hvad jeg vil efter. Jeg ved at jeg vil på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken linje. Jeg har indtil videre meldt mig ind på linjen, bioteknologi A, matematik A og f... -
Transport energi
ForumindlægVi har lavet et forsøg, for at finde ud af hvor meget energitab vi får ved at varme vand i en termokande. Nu skal jeg bare skrive en del tekst for at understøtte mine udregninger.. nogen der kan hjælpe med det? Eksperimental undersøgelse af energitab ved transport Udregning Termokande vægt = 6... -
Srp antal sider
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og er igang med at skrive srp. Jeg har altid problemer med at få det til at fylde nok, når jeg skriver noget. Alligevel får jeg topkarakterer. Jeg er bare meget præcis, når jeg skriver, bruger ikke så meget fyld osv. Jeg er virkelig dårlig til at skrive noget som ikke er 1... -
spektrallampe
Forumindlægnogen der kan hjælpe med en fysik eksamensopgave opgave 1 http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2011/fysik_A_htx_maj26/# I et eksperiment bruges et optisk gitter med 300 linier per millimeter til at bryde lyset fra en spektrallampe med helium. Figur 1.1 viser spektrallampen, og fi... -
Koblinger, spændingskilde og kredsløb
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med nogle fysikopgaver, som jeg prøver at løse helt forgæves :S Jeg ville hører om nogle af jer ville hjælpe, er nemlig ik særlig god til fysik opg. 1 En 150 ohmsk resistor og en 470 ohmsk resistor kobles og forbindes til en 6,00 V-spændingskilde - beregn erstatningsresista... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægJeg har lige læst min engelsk stil igennem fra engelsk skriftlig eksamen, og jeg synes virkelig det er noget lort det, som jeg har skrevet! Jeg har ikke fået rettet den ordentligt igennem, da der er trykfejl, og der er ord, som mangler, hvilket gør mig bekymret for, om jeg overhovedet får over ... -
Træningsprogram
ForumindlægHej Alle. Jeg har virkelig brug for jeres kloge hoveder. Jeg er desværre kommet rigtig langt bagud i idræt, og har derfor brug for hjælp til denne opgave: Marcus på 1. holdet Marcus er 16 år og er lige blevet hentet op som seniorspiller i basketballklubben SISU. Hans træner mener han har mulighed... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægHej! Jeg vil gerne søge ind på farmaceutuddannelsen,men jeg er nødt til at supplere nogle fag først. Jeg har snakket med GSK studievejlederen. Hun har så kigget på min eksamensbevis, og vi kom frem til at jeg skulle supplere matematik, fysik og kemi, da jeg ikke havde de rette karakterer i de fa... -
Magnetisme
ForumindlægHej, Jeg har prøve i fysik/kemi om 2 uger, og er i gang med at repetere/læse om de forskellige emner. Jeg har aldrig forstået det med jordens nord og sydpol mht. magnetisme, og sådan noget med magnetfeltet osv. - Jeg har lige forsøgt at lave en tegning over det, på den måde, jeg forstår de... -
Resistans og effekt - Vindmølle
ForumindlægHej I forbindelse med min AT-eksamen, hvor jeg arbejder med emnet vindmøller, har jeg lavet et forsøg med en vindmølles nyttevirkning. I den forbindelse har jeg et spørgsmål angående resistans og effekt. I det kredsløb, hvor vindmøllen energikilde, måles strømmen I gennem systemet og spændings...
