Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17061 til 17080 af 158923
-
Hvordan bliver jeg direktør
ForumindlægHej Jeg er færdig med min HTX her til sommer, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg kan vælge af uddannelse, jeg vil gerne være direktør for koncerner, og vil gerne have en form for HA-uddanelse og jeg mener jeg kan huske at en af HA'erne er designed til direktøre. BTW det skal helst være i K... -
Forskellen på HF enkelt fag og Gymnasial supplering?
ForumindlægHej alle, jeg er lige blevet student, men jeg skal tage matematik B for at komme ind på min studie. Jeg vil samtidig også holde sabbatår så jeg kan tage matematik B i helår. Dog er jeg lidt i tvivl angående Hf enkelt fag og Gymnasial supplering, som man kan tage i fx. Niels Brock. Hvad er den ege... -
Fagsupplering til sommer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan være mig behjælpelig med. Jeg skal have bestået matematik B for at kunne søge ind på mit studie til sommer. Problemet er at jeg har faget på mit eksamensbevis, desværre må jeg sande at jeg kun fik 2 mundtligt og 00 skriftligt, så faget ... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
Copy/paste
ForumindlægHver gang jeg copy/paster noget fra et andet sted med det formål at indsætte det i en tråd her på siden får jeg en eller anden boks frem, som jeg først skal indsætte det i for derefter at trykke på "ok" for at få teksten indsat i mit egentlige indlæg. Det irriterer mig egentlig, da det ... -
SRP:)
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Jeg skal snart skrive SRP, jeg har valgt fagene matematik A og biolog B. Jeg har lidt svært ved at vælge et emne, er der nogen, der har nogle gode forslag til emnevalg. Jeg leder efter et emne: - Hvor man skal lave en masse beregninger. - Hvor der et godt sammenspil mellem fagen... -
Omkreds af trekant | Matematik formelsamling
KompendieHvordan finder man omkreds af trekant? Få hjælp til beregning af omkreds for alle trekanter i Studieportalen.dk's Matematik Formelsamling nu. -
bestem y udtrykt ved x...
ForumindlægHej folk :) hvad siger i til den her opgave? Den er fra eksamenssættet Mat B 2010 i maj:) -
Intet der interesserer!
ForumindlægJeg står nu og skal til at vælge valgfag til mit andet år på gym. Er på sproglig linie, så det der selvfølgelig først springer en i tankerne, er om jeg virkelig har brug for det matematik i fremtiden. Jeg mener, jeg aner intet om, hvad jeg vil lave og hvad jeg kan læse videre som når jeg "ba... -
erfaringer med at laese fysik?
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer mht. svaerhedsgraden af Matematik på Fysik studiet på fx. KU? -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej Er der nogen af jer som skal op til Mat A stx i morgen? :) tænkte at vi kunne udveksle besvarelser efter eksamen -
To opgaver vedr. vektorer i rummet
ForumindlægHey, Der er to opgaver som jeg ikke lige kan se fidusen i. Den første lyder sådan her: Cirklens ligning er givet således: x^2+y^2+z^2/9 - 9 = 0 Jeg skal bestemme cirklens centrum og radius. Den næste opgave er 3) a fra matematik a skriftligt eksamen htx sættet fra august (link: http://www.uvm.dk/... -
Ide til emner
ForumindlægHej! Har i nogle ideer til emner med fagkombinationen MAT A og HIS A? Eventuelt også MAT A og SAMF B! Gerne med så enkel matematik A som muligt. Tak på forhånd!! -
Eksponentiel funktion - b-værdi:)
ForumindlægHejsa, jeg har lidt problemer med denne opgave: Den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige antal pendlere o... -
Eksamen
ForumindlægHeeey allesammen! Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt? Er 6 dages forberedelse nok, eller skal jeg sætte mere tid af? H... -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
Valg af videregående uddannelse - Input søges.
ForumindlægHej, jeg vil gerne i gang med en videregående uddannelse, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal søge, da mit snit ikke er synderlig højt. Jeg har en HTX (mat A / kemi A) med et snit på 5.6. Derudover har jeg suppleret med samfundsfag B. Jeg er fra København og ser helst, at uddan... -
a) Bestem en ligning for den linje l, der går gennem punktet P(2,3) og er parallel med linjen bestemt ved ligningen 4x+5y-7=0.
Forumindlæghej folkens jeg har en opgave som jeg sidder lidt fast i - der er 4 del spørgsmåler i opgaven. det er opgave to jeg gerne vil have hjælp til, da jeg ikke har prøvet denne slags opgaver før er jeg helt lost så står på bar bund. tak på forhånd -
Tyngdepunkter
ForumindlægHej med alle jer :) Jeg er gymnasie elev på HTX og matematik på A, og sidder her med det skriftlige oplæg til eksamen på Fredag, jeg går ud fra at der er andre der sidder i sammen situation som mig. Jeg sidder med et problem og tror ikke jeg har lavet opgave 5 rigtigt. Jeg vil derfor anmode om... -
Opgave med differentialligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til skriftlig matematik, og dette gør jeg ved at regne nogle gamle eksamenssæt. Jeg er løbet ind i nogle opgaver som jeg har lidt svært ved. En af opgaverne lyder som følgende: Temperaturen T som funktion af tiden t af et legeme der opvarmes i en ovn med konstant ...
