Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17061 til 17080 af 23724
-
Studentereksamen
ForumindlægHejsaJa, jeg ville blot høre om I kunne give nogle tips til studentereksamen i historie. Det er et stort pensum, hvordan kunne man evt. gribe det hele an mht. noter osv?? Har I nogle gode tips, så man evt. kunne komme i gang med at indsamle og have styr på faget historie, så selve eksamen kan gå ... -
Integrere kvadratrod + spgm. om Ti-89
ForumindlægHejhvordan integerer jeg dette her:S(1,5+4sqrt(x))"4sqrt()" er IKKE 4 gange sqrt(), men 4. kvadratrod. Hvilket fører til mit næste spørgsmål:- Hvordan kan jeg taste 4. kvadratrod ind i Ti-89? jeg kan kun se den normale kvadratrod knap. -
EKSAMEN???
ForumindlægHey..Vil skal snart få vores pensum! Men jeg tænker på, og vil spørge jer om, hvordan man i eksamen skal gribe det an! Jeg spurgt min lærer og hun sagde at man kommer op i en kendt tekst!! 1) Men er det kilder man kommer op i eller bare en teskt fra de mange ark, som vi har fået?? 2) Hvordan skal... -
Eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har det problem at jeg går meget op i fagene og hvis jeg skriver noget lort som jeg selv synes så går jeg psykisk meget ned.. Der må være en opskrift på de skriftlige dansk og engelsk det er samme opgavetype, hver gang ! Så kender jeg også mange der henter fra studienet og ser på struktu... -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Lektiehjælp søges til projektledelse, intervention, ernæring og sundhed
ForumindlægKære dig som læser dette Jeg læser på 7 semester, ernæring og sundhed, en professionsbachelor som forhåbentlig opnås til sommer. Forhåbentlig gør at jeg søger hjælp. Jeg blev sygmeldt til modul 11 da vi skulle lave en projektstyring med udgangspunkt i 5x5 modellen, med knude i brystet og er n... -
Digt
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en stil om de tanker dette digt sætter i gang hos mig. Jeg sidder her og kan ikke rigtig komme i gang , nogle som vil hjælpe med DERES tanker ved at læse digtig.Digtet lyder således:Jeg er blevet for lille til mit liv,og det for småt til mig.Der er en infernalsk ... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
differentialregning
ForumindlægJeg har længe været i gang med følgende opgave, jeg har vedhæftet opgaven, jeg har fundet ud af: at de enkelte dele af f er differentiable. De eneste steder, hvor f ikke er differentiabel, er ved x1 = -7 og x2 = 0. Jeg ved at jeg skal differentier f i hvert af de tre intervaller. Derefter skal ... -
Jeres mening
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=34405&noresize=yesHvad er Jeres mening til dette positivt evt. negativt ? -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
Bestemme accelerationen - (Emne: Friktion)
ForumindlægHej Jeg har haft et par problemer med at bestemme accelerationen for et lod og en klods... I kan se forsøgsopstillingen i den vedhæftede fil. Vi har under forsøget bundet et lod og en klods sammen. Vi har derefter sluppet loddet, således at klodsen glider op langs pladen. Klodsen af aluminium ... -
Hjælp - Spænde stil????
ForumindlægHej Jeg har eksame næste uge, men jeg har et problem med at skrive stile. Jeg kan ikke finde ud af at skrive en spænde stil. Jeg ender altid med at få 7 og jeg vil altså meget gerne nå et 10-tal til eksamen. Jeg kan ikke finde ud af at følge en berettemodel. Nogen der kan hjælpe???? -
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
Funktioner - hjælp!!
ForumindlægJeg håber der er nogle der vil være søde at hjælpe mig med disse 3 opgaver - fatter dem overhovedet ikke :s Opgave 1: Funktionen f er lineær med en graf, der går gennem punkterne (-2,5) og (17,13). Bestem vha. lineær regression i EXCEL en regneforskrift for f. Opgave 2: Funktionen f er lineær o... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
Samf eksamen
ForumindlægHejsa,Er der mon nogen der har nogle gode råd til samfundsfag eksamen?Jeg skal til om-eksamen den 17.maj.Mit problem er angst og nervøsitet, og så går jeg desværre helt i sort.Gode råd modtages med kyshånd:0) -
vurdering af dansk stil - eksamen
ForumindlægHej Jeg var til dansk eksamen i går og skrev om "Grænseoverskridende undreholdning" .. hvilken karakter ville i give den?? -
notes in handy
ForumindlægHeyDet er eksamenstid og engelsk eksamen kryber sig nærmere. Er der derfor nogle der skulle ligge inde med noter til følgende:- Next Door- North London Book of the Dead- The Ancient Mariner(digt)- Macbeth Act 4, scene 1- The Sabbath(digt)Jeg har selv noter, men det er altid rart at have noget at ...
