Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17101 til 17120 af 23683
-
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl... -
Hvad vil Du gøre hvis....
Forumindlæghej Hvad vil du gøre hvis du ikke fik udbetalt din løn den dag du burde få den??? + hvad vil du gøre hvis din chef ikke udbetalte din løn fordi hun skulle ud at rejse eller spille et eller andet kortspil hvor hun/han skulle bruge pengene? -
Eksamen - romantikken
ForumindlægHej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så? -
Desperat brug for hjælp! Konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en opgave om Danmarks konkurrenceevne i forhold til andre lande Herunder skal jeg beskrive hvordan produktivitetsudviklingen ser ud i Danmark i forhold til andre lande. Men nu hvor der er så mange forskellige måder/metoder at beskrve produktiviteten på, er jeg i tvi... -
Engelsk C: mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen på mandag. Jeg ved godt, at jeg kommer op i en ukendt tekst, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe teksten an, da vores lære ikke rigtig har fortalt hvordan vi skal gøre til eksamen. Er der nogen, som har været til eksamen på niv. c, der kan fortælle hvordan ... -
Indekstal
ForumindlægHejsa! Hvad er indekstal helt præcist? Min lærer siger, at når man vil bruge et indekstal i sin besvarelse, så er det ikke eksempelvis; 8,9 % men 8,9 procentpoint (ja, hvad?) Hvad er indekstal helt præcist? Og hvordan udregner man det? (vil bare være sikker på, at jeg ved, hvordan man gør.)... -
Pengepolitik og EU
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedrørende pengepoltik og EU Jeg har styr på at lande der er med i euro-samarbejdet ikke har mulighed for at føre deres egen pengepolitik fordi dette kræver en selvstændig valuta. Som jeg har forstået det skyldes det at alle vil investere deres penge i det land med højeste re... -
Skal man op til eksamensprojekt i HF for at bestå HF? :)
ForumindlægHalløjsovs :) Jeg sidder og er lidt i tvivl om, at jeg når at blive færdig til på fredag. Der skal jeg op og forsvare mit eksamensprojekt. Skal jeg gå op til eksamen for at bestå min HF? Ergo, vil jeg bestå min HF hvis jeg ikke dukker op :P -
Dansk Digt eksam pliiz help
ForumindlægBarndommens land. Tidens mælketand. Verden er ny for dit øje. Folk er to-tre meter høje så de må bøje sig ned til dig. Fluen er blå. Kilder på min tå. Og et par myrer du kender hygger sig på dine hænder. Skrubtudsen tisser en tår før den går. Solen er varm. Stikker på din arm ligesom hvep... -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogle faglige dansk lærer som kunne være interesseret i at rette min stil. Jeg går på HHX, og jeg er er meget forunderet over at jeg har fået en karakter på 00 for denne opgave. Min lære kan ikke forklare mig konkret hvad min fejl er derfor søger jeg hjælp? :) -
24-timers - velfærdsstaten
ForumindlægJeg har fået 8 kilder hvoraf fire af dem er statistik - henholdsvis over "udviklingen i Danmarks produktion og beskæftigelse 1948-1969", "væksten i den danske stats drifts- og anlægsudgifter 1950-1969" og "husholdningernes indkomst og forbrug pr. indbygger i Danmark 1950-... -
Forklaring på dette
ForumindlægGodaften Hvad betyder Anomi og hvordan skal man kunne forstå det ? mvh. rixer -
SRP om Ludomani
ForumindlægJeg skal i fagene samfundsfag og matematik skrive om Ludomani i SRP. Den samfundsfaglige del skal primært lægge fokus på det sociologiske. Men jeg er ikke sikker på, hvad den matematisk del skal indeholde. De fleste andre, som har haft dette emne, har benyttet sandsynlighedsregning. Af denne gr... -
Hvordan skriver man historie? - DHO
ForumindlægHalløj, mit navn er Mads. Jeg er lige flyttet til Danmark, jeg har tilbragt 8 år i udelandet så det danske skolesystem er stadig meget nyt for mig. Jeg går i 2.g og skal til at skrive min DHO. Jeg valgte at skrive historie, specifikt om Manhattan-projektet og begyndelesen af den kolde krig. Min p... -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
Budskab i dokumentar
ForumindlægHej Vi har netop set dokumentaren "Japan - stemmer fra katastrofen" og skal nu fremlægge om denne. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad det præcise budskab/påstand er i dokumentaren. Jeg forventer ikke at særlig mange har set den, men den handler kort sagt om tsunamien i Japan. ... -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
Opgave 967 AB1
ForumindlægHej alle! Til på mandag, har jeg en matematik opgave for, som er opgave 967 i AB1 Mat. Opgaven hedder: P1, P2, P3, P4 og P5 er grafer for forskellige andengradspolyno- mier, der kan skrives på formen: P (x) = ax2 + bx + c med diskriminanten d Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b,... -
SRP (Samf) - Redegørelse?
ForumindlægHalløj :)! Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal besvare mit første spørgsmål i opgaveformuleringen af min SRP. Jeg arbejder med den Amerikanske Gun Control lov, hvor jeg har kombineret fagene Samf og Eng. Mit problem går ud på, at jeg ikke rigtig kan "gennemskue" det første spørgs...
