Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17121 til 17140 af 109300
-
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Vektor regning - 2.001
ForumindlægOpgave tekst:Om vektor a og b gælder at|a|=1, |b|=3 og vinklen mellem a og b er 150 graderBeregn gradtallet for vinklen mellem vektorene a+b og a-b--Så har jeg udregnet skalarproduktet for a og b:a*b = |a|*|b|*cosv = 1*3*cos150 = -2,60|a+b|^2 = |a|^2 + |b|^2 + 2ab = 1 + 9 + 2* -2,50 = 4,80 <=&... -
Parabel / polynomier
ForumindlægHej derude, ville gerne havde hjælp til at løse opgave b (evt se vedhæftet billede) b) Vis, at galspartiets areal A som funktion er bredden b er bestemt ved forskriften A(b)=-0,006b3 + 12b På forhånd tak -
Igen vektor regning
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe mig med 3 vektor opgaver.|a|=1, |b|=3 og vinkel(a,b)=150Beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b.Beregn arealet af det parallelogram, som udspændes af vektorerne a+b og a-b.Har også nogle andre opgaver, men nok smartest at tage dem en af gangen. Dette er n... -
Andengradsligning
ForumindlægHvad giver b i denne og hvordan ? Jeg for det til b=20, men det er forkert -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
HIMALAYA HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive om en bjergkæde, først valgte jeg Andesbjergene men der var ikke så meget. Nu har jeg nemlig valgt Himalaya. Der er meget fordi Mount Everest ligger der. Men jeg har kun lavet en forside, en indledning, og en side med meget lidt om selve Himalaya, også om Mount Everest r... -
amerikanerne
ForumindlægHey Experter!!Vil I svare på disse spørgsmål! På forhånd mange tak!1. Okay, amerikanerne sidder på Internettet. And so what ? Er det ikke bedre. end hvis det var de hovne franskmænd, de skumle tyskere, det korrupte EU, eller det pjokkede FN?2. Plejer man at bruge udtrykket " amerikanske tils... -
Racisme og sport
ForumindlægJeg har projekt om sport og racisme men det er somom der kun er fokus på fodbold. Er det virkeligt sådan at det kun er indenfor fodbold den er gal? - Jeg håber det da, men tror det nu ikke. Er der nogen af jer som har hørt om andre sportsgrene og lande hvor racisme spiller en stor del af sporten?... -
Hvis momsen nedsættes????
ForumindlægHvilken betydning vil det have for det økonomiske kredsløb hvis momsen blev nedsat med 2% ?? -
Musen i musikken
ForumindlægJeg sidder og er igang med en lille danskstil. Samtidig hører jeg musik da jeg ofte bliver dejligt inspireret af det...Anyways, spørgsmålet goes: Hvilken musik hører i til inspiration når i skal skrive/filosofere/tænke?Selv har jeg på det seneste hørt:Coldplay - X & Y (hele albummet)Moby - In my ... -
Stofskiftet - materiale til opgave
ForumindlægHej Jeg søger materiale til en opgave i biologi og kemi omhandlende stofskiftet. Forslag til, hvor jeg kan begynde min søgning? Udover biblioteket, der har jeg snuppet alt indenfor biokemi. På forhånd tak. -
de brølende tyvere - altså tyverne i usa.
Forumindlægjeg er ved at skrive andenårsopgave, om de brølende tyvere i usa. jeg skal ind på forbruget, beboer livet og hvorledes ku klux klan, kommer ind i billede, i de ellers så vellykkede år. er der nogen som kender nogle gode sider hvor jeg kan finde noget, eller nogen som evt selv har skrevet noget... -
Hjælp
ForumindlægNår man får 02 på gymnasiet er det altså 2? også mit andet spg. Når man skal beregne karakter på gymnasiet og man har fået 02, skriv man så 02 eller bare 2? Samt dividere du med antal fag, eller tæller man mundtlige og skriftlige karakter sammen? På forhånd tak. -
HASTER! hvornår blev børnearbejdet forbudt?
ForumindlægJaa? hvornår blev børnearbejde forbudt i Dk -
Afslag
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagogsemi, men har fået afslag da jeg havde dumpet en eksame.. (Er møg ked af det) Andre der også har fået afslag fra PÆDASGOGSEMI?? -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
Ordstilling og kongruens
ForumindlægJeg forstår ikke rigtig hvorfor disse sætninger er forkerte... Håber der er en sød person der kan hjælpe... "We hear so once in a while Ian's thoughts about Karen..." Hvorfor er ordstillingen forkert her? "One day Michael shows up at Ian's door, he is drunk and Ian descr... -
Hjælp..!
ForumindlægMin lærer og jeg havde en diskussion omkring noget grammatik.. Kan I ikke hjælpe? Vi havde nogle sætninger for, som gik på kongruens."The guitar as well as the piano___ to be tuned for the concert." (to have)Jeg mener der skal stå "has" da det er guitaren der er grundled, men ... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille
