Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17141 til 17160 af 31547
-
Gennemlæsning af kronik
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til skriftlig dansk A, som jeg skal op i lige om lidt. Da jeg har i tanke om at skrive en kronik til eksamen, har jeg valgt at skrive en lille kronik for at øve mig. Jeg ville høre om der var nogen her inde der gad at læse den igennem og kommenter på den.... -
Hjælp til kronik
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til skriftlig dansk A, som jeg skal op i lige om lidt. Da jeg har i tanke om at skrive en kronik til eksamen, har jeg valgt at skrive en lille kronik for at øve mig. Jeg ville høre om der var nogen her inde der gad at læse den igennem og kommenter på den.... -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til skriftlig dansk A, som jeg skal op i lige om lidt. Da jeg har i tanke om at skrive en kronik til eksamen, har jeg valgt at skrive en lille kronik for at øve mig. Jeg ville høre om der var nogen her inde der gad at læse den igennem og kommenter på den.... -
adganskrav til medicin
ForumindlægHej derude.. jeg er civilingeniørstuderende og har lige et sp'ørgsmål som i evt. kan være med til at svare på.. har faktisk gået og tænkt lidt over hvorfor snittet til medicin er faldet så drastisk her i sommers? Tror i evt. at snittet vil stige til sommer 2009? håber i vil være med på en... -
andengradspolynomium :-(
Forumindlæghej jeg har en lille opgave jeg ikke lige kan finde ud af håber der er en der ude der gider hjælpe... på forhånd tak i en andengrads. oplyses at p(0) = -5 at det har roden -1, samt p(1) = -3 bestem en regneforskrift for polynomiet ? ??? også er der lige den her oss et rektangel i A-format er 10 c... -
Hjælp! Diff. ligning!
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med en lille matematik opgave, som lyder som følger:Bestem samtlige løsninger til differentialligninen: Dy/Dx = 3x^2+1Bestem hver af de løsninger, hvis graf har linjen med ligningen y=4x-1 som tangent.Er ikke sikker på, hvilken formel jeg skal bruge!! Hjææælp! -
Find hypotenusen
ForumindlægJeg har et lille problem med at finde en måde at regne dette: I en retvinklet trekant er den ene katete 36 cm. Hypotenusen er 12 cm længere end den anden katete. Bestem længden af hypotenusen. Jeg har fundet resultatet ved at forsøge mig frem, men kunne godt tænke mig at vide hvordan man kan udre... -
Isolér x...?!?!
ForumindlægHar endnu et lille problem:Jeg skal finde f´(x)´s nulpunkter, men må ikke bruge "solver", så er ret tabt!f´(x) = cosx - 6sinxx ε [-phi/4;3phi/4](Jeg ved, at x = o v x = 1,57, men kan altså ikke udregne det!) -
Romantikken
ForumindlægJeg har trukket romantikkens illusioner som fordybelsesområde i dansk. Jeg har valgt Den lille havfrue og skal derfor perspektivere den til en anden tekst, der er opgivet. Jeg kan vælge mellem Klokken af H.C. Andersen og Guldhornene. Jeg ved dog ikke hvilken af de to tekster, der er den bedste at... -
sandsynlighedsregning - haster lidt :)
ForumindlægHejsa, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen her kan hjælpe mig med.Hvis man har 5 blå, 4 grønne og 2 røde kugler i en kasse. Hvordan finder jeg så sandsynligheden for at få mindst én kugle af hver farve hvis man tager 5 kugler op (uden tilbagelægning) ?Håber på et hurtigt svar :D -
eksponentiel voksende funktion
ForumindlægSidder lige og lavet mat aflevering, som jeg skal aflevere imorgen... Der er bare lige denne lille opgave der driller lidtVi har en eksponentiel voksende funktion f, hvor det er oplyst, at f(o)= 5, og at vækstraten er 4 %. Og vi skal ud fra det finde en foreskrift for funktionen fer der nogen der... -
Hvordan er samfundsfag..?
ForumindlægJeg skal til at vælge valgfag og er en lille smule i tvivl..! Samfundsfag siger mig helt klart det meste, men er det virkelig så sjovt/spændende/interessant, som lærerne gør det til..? Er der ikke mange lektier? Er det svært? Hvad er fordelene ved at vælge samfundsfag..? Det skal lige siges at de... -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med at lave disp. af novellen "Den Stærke Mand" af Anders Bodelsen. Der er dog et enkelt punkt jeg ikke kan strege ud... Nemlig perspektivering (Klassikeren inden for disp.). Nogen der kan komme med et eksempel eller give et lille push mod den rigtige retning... -
Oversættelse.. (:
ForumindlægHej allesammen! Hvad betyder dette lille afsnit? Ihre Inszenierung benutzten die Nazis, um vor aller Welt die Leistungsfähigkeit des Dritten Reiches und die Verbundenheit des deutschen Volkes mit seiner Regierung zu demonstrieren. På forhånd tak! (: -
godt og blandet fys opg
Forumindlæghej jeg ar lidt svært ved følg. opg. 4.c og 5.bfra denne side:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-2.pdfjeg har også lavet de fleste andre spm men ved bare ikke om det er rigtigt så hvis I har en lille halv time til overs ville det være super hvis I gad at hjælpe mig... -
SSO-Matrixmultiplikation
ForumindlægJeg er igang med en SSO om lineær algebra hvor matrixmultiplikation indgår. Jeg er dog desværre stødt på et lille problem, hvad angår den generelle definition af matrixmultiplikation. Jeg har meget svært ved at skrive matricerne herinde, men hvis der er nogen som har forstand på dette område og v... -
Hvad er en Trippelbinding?
ForumindlægHey...Jeg har et lille problem.. jeg sidder og ska skrive en kemirapport hvor jeg skal lave et mindre teori afsnit om hvad en trippelbinding er. Men min lærer er sindsygt dårlig til at forklare sådan noget så har ik rigtig fået fat i hvad det er.. Såå håber der er nogen der kan hjælpe lidt på vej... -
Fysik om lys
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en fysikrapport om lys. og skal nu til at skrive om fotonteorien. Problemet er bare jeg ikke ved hvad fotoner er... Det eneste jeg ved er at fotoner er en lille pakke af energi (hvad min lærer sagde). Jeg har læst i min bog og på nettet, men forstår ikke så me... -
kort oversættelse
ForumindlægHej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med en lille oversættelse.. Jeg kan ikke finde ud af hvad dette skal hedde i denne sammenhæng - altså hvad det fører tilbage til. Kan hellere ikke finde ud af hvad for skal hedde:Miljøaktivister i Vesteuropa har ofte gennemført aktioner mod pelsbranche... -
hjælp til spansk :(
Forumindlæghej alle sammen er der en der vil hjælpe med denne opgave på spansk den er til imorgen :/ læs nedenstående tekst grundigt igennem. tag stilling til de kursiverede verbalformers aspekt. marker P for præeritum og I for imperfektum. teksten skal ikke oversættes. oppe i bjergene boede1 der en lille g...
