Søgning på: filosofi c. Resultater: 17141 til 17160 af 60665
-
Puffer
ForumindlægJeg forstår det hele, bortset fra, hvordan man kommer frem til 0,050M -
Påvisning af reaktion
ForumindlægHej Hvordan kan jeg påvise, at en aldehyd er omdannet til en carboxylsyre uden brug af spektroskopi? -
projekt samson
Forumindlæghejsa..... har brug for hjælp til opg 1 der lyder: Fastlæg geometrien på kranen ved at bestemme vinkler og længder i trekanterne DAC og [CAB_{ max}] og [CAB_{ min}] . pdf fil https://matbhtx.systime.dk/fileadmin/indhold/ISBNXXXXXXXXXXXXX/Kapitel_3/projektkap3-fig2.pdf -
Jern fra myremalm - redox
ForumindlægDet er nok lidt svært at skrive en redoxreaktion her inde, men når der laves jern af myremalm ved forbrænding: Fe2O3 + 2CO --> 2Fe + 3CO2 Håber i kan forstå reaktionen selvom alle tallene er store. men i denne reaktion reduceres Fe(III) til Fe(0), og Carbondioxid oxideres, men hvor mange el... -
Anbefaling
ForumindlægHej folks Nogen derude som kan anbefale nogen gode matematik bøger på gymnasie niveau, som også indeholder svarene til opgaverne, da jeg i høj grad er interesseret i matematik og syntes at folkeskolen er for nemt? Mange tak på forhånd. -
Bølgeligningen
ForumindlægHar en overskriift som hedder bølgeligningen. Hva bør man komme ind på her, mener ikke der er så meget specifikt om bølgeligningen. -
Jordens Skatte
ForumindlægHello! Jeg kunne virkelig godt bruge en ide eller 2 til min eksamen på mandag. En dispotion til "Jordens Skatte" med forsøg og stuff like that, ville være mega najs:=) -Baloo -
Geomatri
ForumindlægTrekant GHI er en retvinklet trekant, hvor hypotenusen er dobbelt så langt som den ene kateterne. Nogle som vil hvis mig hvordan man laver den her. Fatter hat af den.. :) -
Matematik B
ForumindlægHej. Jeg sidder i den uheldige situation at min ønske uddanelse kræver matematik B. Jeg er IB student og har valgt at læse Math Studies, hvilket ikke er tilstrækelig. De kræver en Maths SL/HL hvilket jeg ikke har. Derfor er mit spørgsmål om det er muligt for mig at tage et års-"kurser"... -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Kemi B
ForumindlægHej :) har en opgave der lyder sådan: Husholdningseddike er 4,8%masse opløsning af ethansyre i vand. Beregn ph (densiteten sættes til 1,0 g/ml) Nogen der kan være til rådighed? -
Elektrisk Effekt
ForumindlægHej Jeg har fået en ogave, som lyder "Hvor stor en elektrisk effekt skal en kogekande omsætte, for at kunne opvarme 1 L vand fra 10 oC til 60 oC på 1 min og 45 sek?" Det jeg ikke forstår er, hvilken formel skal jeg bruge for at løse opgaven. Varmeenergi formel passer ikke ind, det gø... -
Initialhastighed
ForumindlægHvordan beregner jeg initialhastigheden ud fra tabellen med data? Billede vedhæftet, nogle der kan hjælpe? -
Hastig hjælp til funktioner!
ForumindlægHej alle Kan nogen godhjertede hjælpe mig hastigt med denne lille opgave please. -
Olie samt CO2-kredsløb
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at beskrive oliens tilbliven - er dette korrekt? Sedimentære aflejringer med stort indhold af organisk materiale, organisk slam - som plankton. Massiv aflejring ovenpå - med porøst materiale som kalk, sand eller kridt. Ilt-fattige forhold, så organisk materiale ned... -
omskrive til en andengradsligning
ForumindlægHej, Jeg skal løse denne ligning, men ved ikke helt hvordan, da der ikke står 0 på den ene side af lighedstegnet. Jeg har fået at vide, at der skal 0 til for at løse en andengradsligning, men hvordan?:) ligningen ser sådan ud: x^2 - 2x + 1 = 2x - 3 -
elektronparbundne
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Giv eksempler på elektronparbundne - herunder organiske og uorganiske molekyler. Hvordan ser man at et molekyle er organisk eller uorganisk? På forhånd tak. -
addition af dibrom til en dobbeltbinding
ForumindlægHvordan opskriver man et reaktionsskema for addition af dibrom til en dobbeltbinding? -
isoler d
ForumindlægHej allesammen. Hvordan skal jeg isolere d i følgende ligning (i dette tilfælde, gitterligningen) n · λ = sin(φn) · d -
koordinatsættet til toppunkt
ForumindlægHej håber der nogle der kan hjælpe. bestem koordinatsættet til toppunktet for den parabel, der graf for funktionen f(x) = -7x^2 +28x + 25 På forhånd tak.
