Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 17141 til 17160 af 113755
-
Søge ind på uni uden gymnasial uddannelse
ForumindlægHej Jeg vil bare lige vide en ting.. Jeg har ikke en fuld hf, fik den aldrig afsluttet. Men nu står jeg her efter flere år og vil gerne læse sprog på uni. Mit spørgsmål er så om man kan søge ind uden en fuld hf, hvis man tager de specifikke fag eller skal man absolut have en fuld hf? Håber på e... -
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke -
Fuld Pensum og ny reform.
ForumindlægHej jeg er kommet lidt i en fælde da jeg har nået et fraværs procent på 13 (ikke godt) samt jeg stadig mangler at aflevere diverse opgaver. Jeg er elev i 1.g musik. Syntes jeg læste et sted at det ikke længere er muligt for 1.g elever at komme op i fuld pensum mere, er det rigtigt? Vil gerne lige... -
Ks
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg meget snart skal op til Ks som indholder Historie, religion og samfund. Jeg er den første der skal op, hvilket gøre mig så nervøs, jeg er bange for at de måske i begyndelsen har taget niveauet så højt op, at det bare bliver for svært at få en god karakter. Er det vir... -
Kvote 2 ansøgning
ForumindlægHej folkens Jeg går lige nu i 3.g og overvejer at søge ind på tandlægeuddannelsen via kvote 2. Problemet er at ansøgningsfristen er lige rundt om hjørnet, og ifølge vejledningen til kvote 2, så skal man åbenbart have ehvervserfaring osv, hvilket jeg ikke har. Så nu undre jeg mig virkelig om, hva... -
Trekanter, uden hjælpmid.
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe En 5 m lang vippe er ophængt på midten. Når den ene ende rører jorden, er der 2 m til den stolpe, den er fastgjort til. Bestem, hvor højt punktet B er over jorden. Jeg vedhæfter tegningen. Mit problem er, at vi ikke får oplyst at stolpen er vinkelret på jor... -
Hjælp
ForumindlægHejjeg vil lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med dette stykke, har prøvet at løse den ved hjælp af kvadratsætningerne, men ved ikke om det er rigtigt.den ser sådan ud: (2a +b)²Håber der er nogle der vil hjælpe mig tak -
Variabelsammenhænge
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik (c) på mandag, og har et problem med et af de mange spørgsmål.. Fortæl om lineære sammenhænge, herunder - ligning og graf for lineære funktioner, lineær regression - vise hvordan man bestemmer ligningen ud fra to punkter på grafen - proportionalitet og omvendt pro... -
Eksamensform i engelsk 09 ??
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig eksamen i engelsk - er pisse nervøs da vi de sidse 3 år på gym ik har lavet en skid og ik lært særlig meget :S - nåh, ville bare høre om nogen har været oppe i det på 3. år (09) og hvordan det egentlig foregår?? hvad skal man starte med og sige osv?? hvad kræver de ... -
Forskrift til eksponetiel funktion
ForumindlægI mit eksamens spørgsmål i Mat C niveau mundtlig står således: Du skal behandle regneforskrift og graf for en eksponetiel udvikling. Selve det med regneforskriften er jeg med på. Men hvordan vil i "behandle graf for en eksponentiel udvikling"? Forklare om enkelt log papir, og hvordan m... -
Andengradspolynomium - d ???
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen og har et spørgsmål om andengradspolynomium. mit spørgsmål hedder: gør rede for betydningen af a, c og d i forhold til andengradspolynomiets graf. Jeg ved at: a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv parabel c = skæringen på y-... -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forberede mig til mundtelig eksamen til matematik og hermed mangler jeg nogle beviser får en række opgaver/spørgsmål. Er der nogen som kan sende mig nogle links/dokumenter/video hvor følgende bevis bliver bevist: Redegør for sammenhængen mellem koefficien... -
Kvadratsætninget
ForumindlægHej jeg ville blive rigtig glad hvis nogle gad og forklare mig hvordan jeg regner en kvadratsætning ud :-) Gerne med nogle eksempler. Tak på forhånd :) -
opgaver uden hjælpemidler nogen, der får det samme?
ForumindlægJeg sidder lige og forbereder mig til mat. eksamen højniveau ved at lave nogle opgaver uden hjælpemidler, jeg har dog ikke nogen facit liste, så det kunne være der var andre, der ville tjekke? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2000-8-5Vuh.pdf resultater: a. t=5/3 og t=1 b. f... -
Bevis :S hjælp
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN :DMat2a side 268Emne: VektorSætning lyder sådan: Hvis a og b er egentlige vektorer og v er vinklen mellem dem, gælder at Cosv= a gange b / !a! gange !b!bevis:Cosv= cosA= ai2+bi2-a-bi2/2a gange befter den sidste regneregl for skalarprodukt i sætning 1 har vi, at !a!i2=ai2, !b!i2=bi... -
karaktere
Forumindlæger det både årskarakteren, den mundtlige og skriftlige eksamens karakter der tæller på vores studenter eksamensbevis? Er en person som er rigtig dårlig til at gå til eksamen, men får okay middel karaktere i gymnasiet. jeg sys bare at det er så uretfærdigt for os som ikke kan gå til eksamen, uden ... -
Reducering
ForumindlægHvordan reducerer jeg a^2*b+a*b^2? Tak på forhånd. -
MAT A NOTER STX
ForumindlægHeeeeej allesammen Har I nogle gode matematik noter som man kan bruge til matemamtik skriftlig eksamen? :) Har virkelig brug for især A niveau matematik noter. På forhånd tak -
TYSK!!! hilfen bitte :P
Forumindlæger der nogen der har nogle tyske ekstemporal-tekster liggende? jeg skal snart op til eksamen og er ikke lige frem den skarpeste til tysk, så det kunne være dejligt med at få lidt rutine på forhånd tak :) -
vigtigste carbonhydrater
ForumindlægEr der en der ude kan kort forklare/ fortælle mig det jeg har vedhæftet i kemi c-niveau .. skal op til eksamen og har ultra svært ved at forstå det :( plzz help me
