Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17181 til 17200 af 18649
-
Varmemængde
ForumindlægHej alle! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og skal fremlægge en opgave, som jeg har svært ved at komme videre med. Så jeg håber, at i vil hjælpe mig! På forhånd tak - Laura. Jeg ved, at messingkalorimeteret vejer 200 g. deri findes 200 g. vand, starttemperaturen er 20 grader. I opgave a ... -
Tryk og slanger
ForumindlægMin lærer viste mig engang, hvordan jeg kunne fjerne vand fra et lille vandbassin under et forsøg. Problemet er, at jeg ikke kan huske, hvorda er præsic gjorde. Jeg håber derfor at der er nogen som kan genkende tricket og forklarer mig, hvad der sker. Han tog en forholdsvis kort slange (omrking 6... -
24 timers eksamen - universet!
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min 24 timers eksamens-disposition i fysik, hvoraf jeg har trukket universet, her med underpunkterne "det kosmologiske princip, universets udvidelse, Hubbles lov, stjerners størrelsesklasser." Jeg læser som en gal og er supernervøs, men forbereder mig alt hvad ... -
Accelerationssensor
ForumindlægHej! Jeg fik stillet følgende opgave til terminsprøven i skriftlig fysik A, og jeg kan STADIG ikke greje den... det er opgave b, som jeg har problemer med, på forhånd tak! I et eksperiment med en anden frekvens bestemmes sammenhørende værdier af størrelsen af centripetalaccelerationen a aflæst p... -
Rapport om termosensor
ForumindlægHej Studieportalen, ville høre om der var nogle, der ville hjælpe vores gruppe med en rapport i fysik. Vores rapport handler om en termosensor, som der har været nede i en elkedel, som er blevet opvarmet, men vi kan ikke rigtig komme videre, fordi vi ikke tog billeder af voltmeteret, men vores ... -
Optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej. Jeg er kommet i en rigtig dårlig situation, da jeg fik en besked fra AU angående min ansøging på en videregående uddannelse, at der mangler et bevis får at jeg har bestået Fysik på B niveauet. Hvilket jeg har mailet dem det, men det de mangler åbenbart er en underskrift fra raktoren for det... -
Faglige ting....!
ForumindlægEr startet i 9. og vil gerne være foreberedt på hvad for nogle emner man ligesom tager op i 9. altså hvilke ting vi SKAL have lært i 9. klasse. Så jeg tænker i dansk fx, ved jeg man fx skal op i Dan Turell. Men afhænger det af skole til skole hvad man skal op i? for alle 9. klasser (tror jeg) kom... -
Kernefysik - henfald osv.
ForumindlægHejsa - Jeg sidder her og kæmper med en fysik opgave, som jeg slet ikke kan finde hoved eller hale i. Er der nogen der muligvis kan hjælpe? Spørgsmålene lyder som følger: Vi danner en He-4 kanon ved at lade en Ac-218 kilde (15,0 gram) -henfalde. He-4 kernerne affyres med (de Broglie) bølgelæng... -
Trafiklys
ForumindlægHej alle sidder med en fysik opgave, som jeg ikke lige kan komme videre i :( I et trafiklys er én af lamperne året rundt tændt halvdelen af tiden. Før lampen blev udskiftet med en 10W lysdiodelampe, kom lyset fra en æampe med en 60W glødelampe. a) Hvor meget energi spares der i løbet af et år v... -
Potentiel- og kinetisk energi
ForumindlægJeg har fået i opgave i fysik jeg ikke rigtig kan finde ud af, håber der er en af jer der kan hjælpe. Opgaven lyder: En bold med massen 100 g tabes fra Rundetårn 35,0 m over jorden. Vi regner med, at bolden udfører et frit fald med begyndelseshastigheden nul. Vælg et passende nulpunkt for den... -
SRP Klage 2019
ForumindlægHej Jeg fik i dag min SRP karakter, som desværre ikke var som ønsket. Jeg har kigget nærmere på kravene indefor Fysik og Historie som jeg skrev i og vil helt klart mene at jeg opfylder opgavens krav til mindst et 7-tal. Min opgaveformulering var en halv side lang, hvilket er meget, men syntes al... -
Centripetalaccelerationen ved 56 grader nordlig bredde.
ForumindlægHej, Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frem til centripetalccelerationen på jorden ved 1) ækvator 2) 56 grader nordlige bredde. Jeg kan virkelig bare ikke komme frem til det rigtige resultat ifølge facit. Jeg får den korrekte acceleration ved ækvator ved først at finde vinkelhastig... -
Mat A og fys B - hjælp er helt loost!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om hængebro i mat A og fys B. Selvom jeg har fået lidt inspiration rundt omkring er jeg stadig helt loost hvad jeg kan undersøge/skrive om. Jeg kan ikke komme på noget så jeg kan udarbejde en midlertidig problemformulering. Min forslag er: Hvorfor kollapser bro/hængebr... -
SRP HJÆLP
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
bil med konstant acceleration
Forumindlæghey, har desværre været syg under de fysik moduler jeg har haft hvor det her er blevet forklaret, er der nogen der kan forklare hvordan følgene opgaver skal udregnes? En bil starter med konstant acceleration på 1,75 m/s2 fra hvile i positionen s0 = 0. Skriv formlerne for v(t) og s(t). Hvor l... -
Hjælp! Er det mig eller bogen der er forkert?
ForumindlægJeg har lavet en opgave om nyttevirkning of fusionsprocesser, men problemet er at jeg ikke får den samme Q-værdi sammenlignet med den i bogen og jeg har eftertjekket at jeg regner på eksakte molarmasse værdier for hvert stof (angivet i en tabel i bogen fysik B2). Den opgave som jeg har lavet er o... -
En fiskekutter
ForumindlægHej, Står og har porblemer med en fysik opgave, så ville høre om der var nogle kloge hoveder der kunne hjælpe mig. En fiskekutter, som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. Det sker ad et par lange skinner, som danner en vinkel på 12 grader med vandret. En wire fastgøres i kutteren, og en... -
Historierapport om Nelson Mandela - Helt blank!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal skrive en rapport om Nelson Mandela, den skal afleveres fredag d. 19/12 dvs næste uge. Jeg er slet ikke gået igang og jeg ved ikke hvordan jeg skal stille rapporten op. Jeg har hellere ikke et så godt ordforråd og jeg frygter at det måske kunne trække ned i karakterne. Værst...
