Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17181 til 17200 af 23683
-
Digt
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en stil om de tanker dette digt sætter i gang hos mig. Jeg sidder her og kan ikke rigtig komme i gang , nogle som vil hjælpe med DERES tanker ved at læse digtig.Digtet lyder således:Jeg er blevet for lille til mit liv,og det for småt til mig.Der er en infernalsk ... -
Karakter i skriftlig dansk
ForumindlægHej, Jeg går på STX og vi har haft 2 skriftlige afleveringer for i dansk indtil videre. I den ene aflevering fik jeg 10. I dag fik vi den anden tilbage og til min store overraskelse, fik jeg 02. Jeg ved ikke selv, hvordan det kunne lade sig gøre og jeg må da indrømme, at det gjorde mig lidt tri... -
Samf eksamen
ForumindlægHejsa,Er der mon nogen der har nogle gode råd til samfundsfag eksamen?Jeg skal til om-eksamen den 17.maj.Mit problem er angst og nervøsitet, og så går jeg desværre helt i sort.Gode råd modtages med kyshånd:0) -
Hvilke metoder skal jeg bruge ...
ForumindlægHvilke metoder skal jeg bruge, hvis jeg skriver om klimaforandringer (global opvarmning)? /Hildur -
Hjælp - metoder i historie?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet om konflikten i mellemøsten, altså problematikken i gaza. Jeg har skrevet i Dansk og Historie (men med samfundsfaglig vinkel, selvfølgelig). Kan man bruge den hermeneutiske spiral som metode i historie? Jeg har hverken brugt statistikker, modeller, interviews eller... -
da vinci mysteriet
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvem/hvad da vince er?? og evt. kort om bogen/filmen....skal nemlig bruge det til religion :-) -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
13 i mundtlig historie
ForumindlægJeg er interesseret i at høre fra folk, som har fået 13 eller ved hvordan i mundtlig historie.Hvordan skal man disponere sin eksamination? -
Hvad kan man perspektivere til?
ForumindlægJeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates' forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol... -
Selvkritik
ForumindlægSkal op til AT- eksamen imorgen, og har jo hørt det altid er godt med selvkritik, hvis man kan finde noget væsentligt og argumentere for hvad man kunne have gjort anderledes... Jeg har kigget min opgaver igennem tusind gange nu, og kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes kunne bruges som s... -
Luksus
ForumindlægVil bare lige dele med jer at jeg fik 12 i mundtlig Spansk A. Skulle bare lige ud med min glæde....jeje Chao! -
Anderledes spørgsmål
ForumindlægHvor tror i det er lettes af møde piger, en ny kæreste, på en videregående uddannelse, jura eller medicin, eller noget helt andet ?Selvfølgelig vælger man ikke uddannelse af denne grund overhoved, men har talt med nogle venner om det - og vi ku ik rigtig blive enig ? -
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p... -
math på gymnasiet
Forumindlæghvilken bog bruger man når man har matematik på C... -
Lektiehjælp søges til projektledelse, intervention, ernæring og sundhed
ForumindlægKære dig som læser dette Jeg læser på 7 semester, ernæring og sundhed, en professionsbachelor som forhåbentlig opnås til sommer. Forhåbentlig gør at jeg søger hjælp. Jeg blev sygmeldt til modul 11 da vi skulle lave en projektstyring med udgangspunkt i 5x5 modellen, med knude i brystet og er n... -
Religion eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i Religion på mandag, og vi er en del som ikke ved noget som helst om hvordan den foregår? Så ville egentlig bare høre om der er nogen der har været oppe til religions eksamen eller der er nogen som ved hvordan den foregår? - Altså hvilken slags tekst man kan trække og hvad ... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;) -
SSO
ForumindlægNogen der vil bidrage med ideer til SSO ? Vil gerne skrive i dansk...
