Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 17201 til 17220 af 24761
-
Samf/filo-menneskerettigheder - Locke
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge lidt hjælp vedrørende min opgave. 1. En redegørelse for centrale tanker i FN’s menneskerettighedserklæring fra 1948 2. En analyse af hvilken rolle Lockes filosofiske tanker spiller i menneskerettighedserklæringen 3. En diskussion af problemerne med at implementere m... -
grammatik
ForumindlægHvordan kan man forklare denne sætning grammatisk forkert? b) She had an eight-years-old son Det har noget med at sammensatte substantiver danner flertal på forskellige måder... -
fejlsætning
ForumindlægHvad er fejlen i følgende sætning. "She cannot afford quetting her job" Gerne en nærmere beskrivelse grammatisk -
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
Øve sig på gramatikken
ForumindlægJeg vil gerne vide m nogle kender nogen sider, hvor jeg kan øve mig på gramatikken -
vedr. brugen af who eller which i følgende sætning
ForumindlægHej alle håber i kan hjælpe med en hurtig sætning. The family who/which i know lives in Australia. Skal der bruges who eller which. Ved at who bruges om personer Er familie en enhed eller skal det regnes for 'en person'? which bruges om dyr og ting, men hvordan ser det ud med denne sætning? -
VSEPR og T-formede molekyler?
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående VSEPR modellen til at forudsige moelkylstrukturer, mere konkret i forbindelse med AX3E2 molekyler, fx ClF3. Hvorfor er molekylerne T-formede ? Så vidt jeg har forstået antager modellen at molekyler 'vælger' den form hvor lone-parrene af elektroner er i ... -
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
Karakter bestået eller dumpet
ForumindlægKære studieportalen jeg har et spørgsmål jeg søger end på pædagog uddannelsen en af deres krav er Dansk A skal være bestået både skriftlig og mundeligt jeg har fået 4 i mundligt dansk A men 00 i skriftlige betyder det at jeg er bestået eller dumpet håber at der nogen der kan forklar mig tak på f... -
binominalfordeling
ForumindlægHej Jeg har forsøgt at lave denne opgave med binominalfordeling, men det jeg har beregnet ser helt forkert ud. Jeg forstår ikke, når der står i formlen /r!(n-r)!. I forhold til (n-r)! skal jeg så gange (4-1)*(3-1)*(2-1)... eller? Tak på forhånd! -
Grammatikfejl
ForumindlægHej! Jeg er i færd med at lave en grammatikaflevering, hvor jeg skal finde én fejl i sætninger og beskrive, hvori den ligger. Jeg er i tvivl med følgende sætning: Unfortunately the woman hasn't had a work for three months God dag! :-) -
Medieetik
ForumindlægHeej!!! Jeg skal til eksamen og kan komme op i medieetik, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad medieetik er, er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd Tak -
NORDIRLAND IDAG!:O
ForumindlægHmmm... Jeg sidder med en eksamen til Tirsdag - og er virkelig på bar bund med hensyn til hvordan irland <--> nordirland idag... nogen der er meget inde i hvordan med om de stadig kæmper mod hinanden eller bare noget med om hvor slemt det står til derover idag......... har læst en masse på ... -
analyse teksten: als die mauer fiel
Forumindlæghej folkens :) Er der nogen som har læst teksten Als die Mauer fiel, og har lavet en analyse af den?? håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd :) -
Hurtiglæsning & mindmap
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne tage nogle kurser eller blive bedre til at læse, gerne med øget hastighed, så tiden med lektierne går hurtigere og man ikke skal tænke "hvad fanden er det lige jeg har læst?" efter 20 siders læsning. Det ville være kanon hvis nogen kendte noget, gerne meget ... -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg... -
Fra aktiv til passiv
ForumindlægHej Allesammen. Er der en venlig sjæl, som ville hjælpe mig med denne opgave? 1. The writer would have written the book anyway 2. We have not agreed to this issue 3. The grandfather gave his children three presents each 4. Is she reading a novel right now? -
Plus brøk og minus brøk
Forumindlæghvad er 5/6 - 1/3 og 5/6+1/3 -
Georg Brandes
ForumindlægHalløjsa ;) Jeg har fået en lektie for til i morgen, som går ud på at jeg skal læse Georg Brandes "Hovedstrømninger i de 19de århundredes litteratur" Og så jeg skal lave en opgave til der lyder: Brandes opremser 6 forskellige litterære strømninger, hvilke? Og hvad siger han om Danmark ... -
SRP - Tiden nærmer sig (Biologi, Matematik)
ForumindlægNu har jeg efterhånden fundet ud af, at det ville være farligt at springe ud i Matematik, Datalogi, eftersom jeg ikke rigtig har haft nok datalogi til at det skulle kunne lade sig gøre. Derfor har jeg kommet frem til at vælge Biologi og Matematik, men alt det jeg har fundet indtil videre har kun ...
