Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 17201 til 17220 af 33890
-
hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)
ForumindlægFølgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(... -
Trigonometri
ForumindlægJeg går i 10. klasse og jeg havde et papir hvorpå der stod nogle informationer om hvilke formler man skal bruge til de forskellige retvinklede trekanter, men mit papir er desværre blevet væk og min lærer er ikke villig til at udlevere et nyt til mig. Så jeg ville høre om der er nogle der kan f... -
heeeeeeeeeeeeeeelp
Forumindlæghej alle, jeg stiinker virkelig til matatiik, skal til i 7. og det bliver svært for mig, fordi jeg ikk kan finde ud af det.. nogen der har et godt råd, så hjælp mig.. knuz & kram, josefine ;i -
Læreuddannelsen med et gennemsnit på 4,0?
Forumindlæghej venner. Jeg har lige afsluttet handelsskolen ( HHX ) og skal i militæret fra d. 1 august. Efter 4 mdr i mili, vil jeg gerne søge ind på læreuddannelsen, mit gennemsnit fra HHX er lavt (4,0) grunden hertil er ikke dumhed men blot sløserri. mit sprøgsmål er så, kan jeg overhovedet søge ind ... -
det haster;(
Forumindlægheej folkens beregn arealet i enheden m2 a. en cirkel med en diameter på 6,5 μm. facit ( 3,3 * 10-11 m2) b. jordens overflade facit (5,11 * 1014 m2) -
Pi, The Movie (1998)
ForumindlægNogen der har set filmen Pi fra 1998? Den er da vildt syret ! Er filmen realistisk? Den fremstiller Kaosteorien på den mest kyniske måde -
HVORDAN FOREGÅR MAT A EKSAMEN
ForumindlægNu har vi ikke fået klar besked fra vores lærer angående mat eksamenen. Nu hvor vi kender spørgsmålene tænkte jeg på om vi overhovedet får noget forberedelsestid? -
Statskundskab i Århus eller København?
ForumindlægHej Er i tvivl om jeg skal læse statskundskab i Århus eller København efter sommerferien. Jeg foretrækker Århus som by mere end København, men vil lidt hellere læse selve uddannelsen i København, da der her blandt andet er mindre økonomi og metode. Synes også at det er fedt, at universitetet... -
Må man!!!!!
ForumindlægNår man nu er elever der skal op af to dage! Kan man så trække de spørgsmål eleverne den første dag trækker, trække fra? sådan at de der skal op anden dagen har mindre spørgsmål at ku komme op i?? Håber på et hurtigt svar! Tak:) -
2 videregående uddannelser
ForumindlægHej Er der nogen som har taget 2 videregående uddannelser ? Hvorfor ? Og har det været hårdt? (spørg indtil om der er nogen der har taget 2 videregående uddannelser og ikke indtil reformen om dobbeltuddannelser) -
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
Udtryk det komplekse tal (e^(1+5+i*2π))/(1-3i)
ForumindlægHej Alle :D Jeg skal beregne det komplekse tal e^(1+5+i•2π) / (1-3i) i hånden på rektangulær form og polær form. Jeg starter med at beregne nævneren (1-3i) Modulus | 1-3i | = √(1^2+(-3)^2) = √(1+9) = √(10) Argument arg(1-3i) = arctan((-... -
Ideer til videregående uddannelse..
ForumindlægHej, Jeg skal "snart" søge ind på en videregående uddannelse, og jeg søger ideer til hvad jeg skal søge ind på.. Det er selvfølgelig svært for jer at sige hvad jeg skal søge ind på, men jeg har allerede nogle ideer til hvad jeg vil arbejde med, men det kunne være, at der også var nogl... -
Procentvis vækst
Forumindlæg -
Math KU
ForumindlægHej Hvor foregår undvisningen når man studerer en af de matematiske fag på KU? Mvh. -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
enkelt spørgsmål om målestoksforhold :)
Forumindlægjeg sidder lige med en skøn blækregning, men jeg er blevet lidt i tvivl med en af opgaverne. håber der er nogen som har lidt tid til at hjælpe, det ville nemlig være ret skønt :) okay, her er opgaven: i virkeligheden er et MY-lokomotiv 18,90 m langt modellen er bygget i målestoksforholdet 1:16... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har følgende funktion:f(x)=3x^2Til denne funktion har jeg beregnet diffenrentialkvotienten til 6x.Nu skal jeg så opstille ligningen for en tangent til grafen, når den skal være parallel med den rette linje 12x-y-4=0 => y=12x-4.Hvordan griber jeg den an? -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F...
