Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17221 til 17240 af 117955
-
Mundtlig prøve 10. klasse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til den mundtlige prøve i matematik 10. klasse. Jeg tænkte på om der var nogen, som havde opgavesæt til forberedelse af den mundtlige prøve i matematik. Er der nogen der har nogle gode råd eller forslag til hvordan jeg kan forberede mig? Jeg har problemer med at tegne parabl... -
brug af TI-89
ForumindlægHvordan kan man bruge en TI-89 til at beregne toppunktet og graftegning til et andengradspolynomium (parabel) -
Matematik vektor hjælp
ForumindlægHjælp kræves Der står at jeg har vektoren a som er (2,-1,8) Jeg skal bestemme en plan som har vektor a som normalvektor. Hvad vil det sige? -
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#... -
Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!
ForumindlægJaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ... -
Bestem en ligning
ForumindlægEn linje m går gennem punktet P(-6,5) og står vinkelret på linjen med ligningen 3x+y=2.Bestem en ligning for m.Nogen der kan hjælpe? -
Graf, toppunkt og rødder
ForumindlægHej... Når man skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, toppunkt og rødder... Hvad vil i mene er vigtigt at have med, når man til en mundtlig eksamen skal fremlægge sådan en opgave? Mvh. Groth -
DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB
ForumindlægHej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe -
SRP - Emne forslag BIO, HIS, PSY, HIS
ForumindlægJeg skal til at overveje, hvilken fag og om hvad jeg skal skrive om i SRP. Jeg har besluttet mig for, at jeg vil skrive i faget Biologi. Jeg er dog i tvivl om det skal være i forbindelse med psykologi, historie eller dansk. Nogle forslag til emner, hvor der er godt med stof? -
Fortegn i andengradspolynomier
ForumindlægHej Når man har et andetgradspolynomium (altså ax^2+bx+c), hvordan finder man ud af hvilke fortegn a,b,c og d har? Jeg ved at når a er positiv vender funktionen 'benene opad' og at d bestemmer antal skæringspunkter med x-aksen... Men hvordan bestemmer man b og c? På forhånd tak -
HASTER
Forumindlæger der nogen der kan finde ud af denne opgave: reducér (a+b)^2-2a(a+b) -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
Nogen der har nogen noter om SMUK-modellen?!?
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i erhvervscase i morgen, hvor jeg næsten er sikker på at de spørger ind til SMUK-modellen, kan bare ikke finde den i min bog... Nogen der har den og gider sende den til mig?? -
Elektricitet
ForumindlægHej ! Er der nogen som kunne give mig et godt råd til hvordan man kunne starte sin eksamen hvis man trak "elektricitet" til den munlige fysik prøve i 9.klasse? Hvilke forsøg ville være relevante at lave? På forhånd tak :) -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Er det mugligt ?
ForumindlægDansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt? -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle samme...
