Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17221 til 17240 af 114887
  • Cirkel, tangenter

    Forumindlæg
    Cirkel C: radius kvrod(20) og centrum Q(1,0). Linje l: y=1/2x-3 Cirklen C har to tangenter, der er parallelle med l. Jeg skal beregne koordinatsættet til hvert af røringspunkterne for de to tangenter. Hvordan gør jeg det? Kan virkelig ikke komme på en måde at gøre det på lige nu..
  • BevisR()

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man at a^n*a^m=a^(n+m) for R?
  • Oplæsning af skriftlig dansk eksamen.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har hermed trukket dansk eksamne, som jeg skal op i, om ikke så længe, og jeg ville lige hører ad, hvilke "emner" man kan risikere at komme op i. Her tænkte jeg ting som essay, dagbog, etc. Tak for hjælpen ;)
  • Syrer Og baser

    Forumindlæg
    hej. jeg ville spørger om 2 spørgsmål vedrørende om: Fællestræk hos Syrer Fællestræk hos Baser
  • Stamfunktioner

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne opgave? Har ingen anelse om hvordan man gør ? Mange tak :) Funktionen f , der er givet ved f(x)=x^2-2x-3 har to stamfunktioner, hvis grafer begge har linjen y = 2 som tangent. Bestem en forskrift for hver af de to stamfunktioner til f.
  • Oxidationstal?

    Forumindlæg
    Er der en som kan hjælpe mig med oxidationstallet for Flour (eller aluminium)? Sidder og øver opgaver inden skrf. kemi og skal bruge oxidationstallet til en redoxreaktion hvor hexaflouroaluminat indgår. På forhånd tak
  • tvivl??

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har to simple opgaver her, som jeg blot skal have bekræftet er korrekte. OPGAVE 1: I et koordinat system er to vektorer a og b bestemt ved a=(5-t,2) og b=(4,t+1) bestem t, således at a er vinkelret på b FACIT: t=11 OPGAVE 2: I et koordinat system er to vektorer a og b beste...
  • Haster:(Dansk eksame

    Forumindlæg
    HEJ ALLE SAMMEN, HÅBER HER ER NOGEN SØDE MENNESKER, SOM HAR VÆRET OP I DANSK SKRIFTLIG EKSAME, SOM KAN FORTÆLLE MIG HVAD EMNERNE VAR PLEAASE, JEG BER JER.
  • Trekanter

    Forumindlæg
    Hej :) Mit spørgsmål er, om trekanter altid kan tesseleres? Jeg har forsøgt det på geogebra, og fik dem til at passe. Men hvorfor kan trekanter tesseleres, og gælder det for alle trekanter?
  • kJ til kWh

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man kJ til kWh?
  • diff. ligning beviser

    Forumindlæg
    jeg sidder og prøver at gennemskue beviserne til nogle differentialligninger, men jeg synes det er meget svært. den bog jeg har overlader det meste til læseren selv, så jeg ville spørge om der er nogen der har et godt link til en side hvor man kan finde beviserne eller noget lignende. på forhå...
  • Geometri og trigonometri

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan lave en redegørelse som omfatter vinkelsummen i en vilkårlig trekant, trekantens areal samt sinusrelationerne + eksempler på anvendelsr af sinusrelationer?
  • Habla con ella

    Forumindlæg
    Hej :) Nogen der har noter til "habla con ella" fra scene 5-9 ?? Skal bruge det på tirsdag :(
  • boksplot

    Forumindlæg
    Hej I den opgave som hedder 9 (se vedhæftet fil) for oksepølserne har jeg fået følgende kvartilsæt: nedre= 132 median= 151 øvre= 158 Men er dette rigtigt eller er det rigtige resultat følgende: nedre= 131,5 median= 151 øvre= 171 jeg vil værdsætte et svar om det så blot er et...
  • Hvordan skal det fordeles?

    Forumindlæg
    Der er købt 14 m3 jord til et bed på 56 m2, hvor mange cm tykt bliver jordlaget? Har brug for en udregning, og en forklaring :) På forhånd 1000 TAK!
  • Talrække

    Forumindlæg
    Hej jeg har en talrække hvor jeg mangler et tal, men kan simpelhen ikke se hvad det er der skal står. Her er de tal jeg har: 1,2,?,5,8,13 Knus Camilla
  • geografi

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad tsunami er ? og hvorfor den kommer ? hvordan den kommer?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Lillebrors opgaver! Er der nogen der kan hjælpe? En cykelrytter kører 57 km på 90 minutter Hvad er gennemsnitsfarten? Find de næste tre tal i rækken? 0,3,8,15,24 ? ?
  • hej

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til Skotland på klasserejse i år og jeg vil spørge om der er nogle der ved hvor jeg kan bestille et skotsk visum . Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre? Vh . Dea
  • MATEMATIK HAR BRUG FOR HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe med med disse opgaver? Har brug for hjælp!