Søgning på: SRP historie. Resultater: 17241 til 17260 af 22627
-
HJÆLP :( Videnskabsteori!
ForumindlægJeg er igang med AT såsom mange andre, og jeg har om overvågning i DK. Og jeg SKAL have noget videnskabsteori med til min fremlæggelse. Hvis jeg bruger teoretikeren Michel Foucault.. er det så videnskabsteori jeg bruger? Tak på forhånd! -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Hjælp - Vil være på forkant med 'Oldtidskunskab'
ForumindlægDa jeg skal have oldtidskundskab efter sommerferien, vil jeg gerne bede Jer om hjælp. Jeg har prøvet at læse om faget herinde (platon etc), men finder det besværligt at forstå. For mig ser det ud som, at man skal have en baggrundsviden om faget, før man kan forstå informationen på nettet. Derfor... -
invictus
ForumindlægEr der nogle som har set filmen Invitus ?? -
Lineær regression - signifikant?
ForumindlægHej alle. Jeg har to grafer (samme begivenhed i 2 lande) i samme koordinatsystem (x-akse: årstal, y-akse: antal begivenheder) og har ud fra disse to linjer lavet en regression. Hvorledes finder jeg ud af, om der er signifikant forskel i antal begivenheder for de 2 lande? På forhånd ta... -
HJÆLP til stil
Forumindlæghey, jeg sidder her med en stil og kan slet ikke finde på hvad den skal handle om... vi har fået et billede vi skal skrive ud fra "en mor og en søn som sidder ved et spisebord, og skal til at spise aftensmad, og der er to tomme pladser, og de ser begge meget kede ud af det" alle skriver... -
Energi
ForumindlægHvad sker der når en tændstik stryges? altså hvad omsættes? På forhånd tusind taaaak....:) -
TALE
ForumindlægEr der nogen, der har en tale liggende om enten (for/imod) kongehuset, unges druk, rygning eller plastikkirurgi? Det ville være en kæmpe hjælp!! :-) -
Hjælp til tysk
Forumindlæghej jeg har fået en aflevering i tysk, som jeg har problemer med, især at forstå tekseten. så jeg håber i kan hjælpe mig -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
den kolde krig
Forumindlæghvad var jerntæppet, og hvad hvem var president i USA, da den blev offentligjort. jeg vil også gerne have hjælp til at give et resume af den kolde krig på ca 5-10 linjer -
Lyrik - Analyse af Lorteland
ForumindlægJeg har fået til opgave, at skulle lave en analyse af "Lorteland", som er skrevet af Steffen Brandt. Nogen der kan hjælpe? -
Kyoto aftalen :) haster,hjælp:-)
ForumindlægDavs :) En sød sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare det nedstående spørsgmål? Hvorfor er USA, Indien og Kina ikke med i Kyoto aftalen? :-) -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Radio
ForumindlægHvad er en radio lavet af præcis? gerne detaljer tak. -
krigen mellem Tyskland og Frankrig 1871
ForumindlægEr der nogen der ved hvilken krig der var mellem tyskland og frankrig i 1871 synes ikke det giver mening hvad det er for noget. -
Hvordan får man 12 i tysk B?
ForumindlægHej SP Hvad skal der til for at få 12 i mundtlig og skriftlig tysk? Jeg ligger på 10 lige nu, men kunne virkelig tænkte mig at komme det sidste stykke op, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overbevise min lærer om, at jeg altså "fortjener" at få 12. -
Skålen
ForumindlægHejsa er der nogen som kan hjælpe med følgende opgaver? -
Afgangsprøver - dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen i skriftlig dansk. Har i nogle gode råd angående valg af genre? Er det rigtigt at man får højere karakter ved at skrive ikke-fiktion end fiktion? Og hvad var jeres oplevelse med afgangsprøven? Hvad virkede godt for jer - og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på... -
"Smil" af Benny Andersen HASTER
ForumindlægHej, Jeg skal analysere "Smil" af Benny Andersen, og jeg skal finde ud af hvilket slags digt det er! Jeg er fuldstænig lost! Er der en der ved hvad slags digt det er, plus en begrundelse for hvorfor det er det?
